zaterdag 26 januari 2013

knutsel/opruim woede en oja alweer sneeuw.....

Nou en wat doe je dan op zo'n frut dag als vandaag waar het gewoon weer gaat sneeuwen..... Binnen blijven! Na 2 weken sneeuw vind ik het wel weer welletjes. Ik heb niet meer zo'n zin in die kou, viezigheid en gladheid.
De hele dag binnen met kleuter is ook niet alles dus we moesten wel even een dagbesteding bedenken. Ik had deze wc rol-dingen met pindakaas en vogelzaadjes op pinterest gezien. Het leek me wel een ideale knutsel voor mijn zoon die niet zo van knutselen en andere creatieve bezigheden houd. (ik schreef klaagde er al eens eerder over, hier......). Lekker eenvoudig met snel resultaat dan is het nog wel te doen voor meneer. 
-Wc rol insmeren met pindakaas 
 (tja was voor mij ook een hele nieuwe  ervaring :)
-Vingers aflikken en dan door de vogelzaadjes rollen.
-En buiten aan de takken hangen.






Ik ben benieuwd hoe het vocht-technisch allemaal goed blijft enzo. Tot op heden ook nog geen vogeltje gezien hoor..... We hebben er hier helaas sowieso niet zo heel veel in de tuin. Wat kraaien, merels, eksters, duiven en soms wat meesjes.

Dus dit was toch wel weer 10 minuten dagbesteding. hoezee!

En ik ben vandaag ook nog verder gegaan aan mijn opruim project. Ik had er vorig jaar op sommige blogs al eens een keer iets over gelezen. Het 1 kastje per dag project, waarin je dus 1 kastje/laadje per dag opruimt. Dat leek mij wel een goed en te doen plan (een jaar later dus ;). Ik ben niet zo van de opruim. Maar op deze manier hou je het een beetje leuk en krijg je toch iedere dag een beetje dat satisfaction gevoel dat je iets afgerond hebt. Oja maar ik doe het trouwens niet iedere dag hoor! Dat is weer net iets teveel van het goeie. Zo af en toe 1 kastje.
Ik ben begonnen in de keuken en heb inmiddels al best wel iets bereikt. De score op dit moment: 
3 rollen aluminium folie en 2 rollen huishoudfolie en 4 pakjes ijsblokzakjes, sultana's, knijpfruit en sauspakjes zwaar over de datum. Zeer veel kastruimte ineens en dubieuze vlekken die zijn weggepoetst.

En dan de kruidenla......
oj oj
Daar maakten we maar memory spelletje van :)


2x chili
2x kerrie
2x kardemon
2x tijm
2x oregano
2x gemberwortel
en als joker: 3x paprika
en als zwarte Piet: 4x kaneel!
Erg he? Dat je gewoon helemaal niet weet wat je in je kast hebt staan. En dan zijn dit trouwens alleen nog maar dit zelfde merk kruiden potjes..........

Dus lieve lezers niets aan de hand hoor ik kom de dag wel door, ook als het sneeuwt.
En Siem vermaakt zich ook wel hoor:
(vergeet het geluid niet aan te zetten)

video

29 opmerkingen:

  1. Nou, dat had mijn kruidenla kunnen zijn, helaas.
    Pindakaas smeren wij hier gewoon op de stammen van de boom, nog sneller klaar :-) En heel veel vogeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde schrijven: hahaha, die kruidenla! Dat wc-rolletje zo is wel erg grappig. Ben benieuwd of de vogels het leuk vinden. Hier zijn ze fan van pindakaas (net als de muizen..)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, die Siem!! Dochterlief heeft zich vandaag ook zo verveeld... zucht.... ben de zoveelste keer mee gaan sleeën, maar dat houd ik ook niet lang vol. Maar knutselen dat vindt zij dan weer te saai. Een broertje of zusje was toch handig geweest, haha!!
    Uiteindelijk samen maar naar de kringloop geweest en wat boeken gekocht om in te knippen en scheuren, altijd leuk!
    Oh ja, die kruidenla... heel herkenbaar! Ik koop altijd alles dubbel, weet nooit wat ik in huis heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele leuke tuin-knutsel en die vogels krijgen het maar goed met die echte C-pindakaas. Jullie filmpje tot slot is top-geweldig. Vooral stimuleren-evenals die kastjes-schoonmaak-goeie actie-ik moet ook...moet nodig ook...
    Leuk weekend nog-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LOL, had Siem zoveel pindakaas tussen zijn tanden geplakt? Ach arme!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad alweer sneeuw en koud, ik ben het ook beu hoor!
    Wat een leuk idee die rolletjes pindakaasvogelhangers!
    Goh het lijkt mijn keukenkastje wel dat je aan het opruimen bent, succes met de rest maar rustig aan hoor.
    Super foto's van Siem!
    Fijne zondag
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha, goed bezig Siem! Dat ga ik denk ik morgen ook eens lekker de hele zondag doen, gekkuh bekkuh trekkuh! :-P :-$ :-) :-*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gelachen om het filmpje, lijkt hij op jou ? volgens mij wel ! enne lekker bezig met het opruimen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahahaha, ik dacht dat ik de enige was die dingen dubbel koopt.
    Ik had laatst korianderzaad ontdekt en een paar weken later, koop ik gewoon weer een potje...Alsof ik het voor het eerst zie.... Ahum.
    Leuk die wc-rol-pinda-kaas-vogel-voer-rolletjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha het filmpje van Siem! Zo schattig! En ah, leuk idee he! Ik ben benieuwd of er al vogeltjes op zijn afgekomen intussen? En ik vind dat wel een goed plan! Gek om opeens geconfronteerd te worden met alle rommel die je dan blijkt te hebben hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha ik ruim zo traag op dat als ik klaar ben de kasten allang weer rommelig zijn geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. :) Heb pas de apothekerskast van Vriendlief opgeruimd. Verbazend wat je soms (terug)vind... Maar inderdaad, het geeft een geweldig voldaan gevoel! (en een volle afvalbak... dat dan weer wel...)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wel een slim idee .... 1 kastje per dag!!!!
    Zo pak je het toch aan en blijft het niet zoals hier bij het idee dat je moet opruimen hihihihi

    Enne zijn de vogeltjes erop afgekomen????
    Als ik zie wat er nu aan regen van boven naar beneden komt dan hoop ik wel dat de rolletjes het houden meis!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die Siem, Gijs vond het ook grappig, dus die staan nu naast mij.....gekke bekken trekken, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahah die kruiden, ik heb hier een transparant plastic doosje die ik in mijn kast schuif, daar passen al mijn kruiden in en omdat het andere doosjes zijn, die rechthoekige passen ze naast elkaar en zet ik ze 'op alfabet'.. (>>tik>>) dus de dubbele staan naast elkaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hihi, hier 4x kruidnagel voor zover ik weet zijn dat de enige. Ik durf niet te gaan kijken...
    Hoop dat de rolletjes vandaag (met de regen) ook nog hangen. Wel leuk om te doen, trouwens.
    Dat filmpje... wat een fantastische samenwerking; wij lagen dubbel hier!!!!
    Hier helaas ook geen knutselkinderen. Er liggen al eeuwen 2 zwartgeverfde wc rolletjes voor het maken van een wals maar zoonlief vindt het wel goed zo. Zal ik die dan maar in de boom gaan hangen???

    BeantwoordenVerwijderen
  17. herkenbaar hahaha die kruidenla :-)
    en balen hey, als je een 'fiets, voetbal'hutten bouwend 'kind hebt en het is dan snert weer...
    succes hoor het mooiere weer komt eraan !!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha ik ben dus niet de enige, dacht even dat het zeer vroege nesteldrang was :P. Kastje per dag leek mij ook wat te veel van het goede trouwens maar inmiddels komt het daar wel bijna op neer, je weet nooit hoe lang zo'n bui duurt he :P.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahahaha wie heeft de kruiden-memory gewonnen?
    Leuk die rolletjes, hangen ze nu nog??

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hahahahahaha!
    amai, als vogel zou ik graag in jullie tuin komen hoor :D

    BeantwoordenVerwijderen
  21. :-) wat heerlijk zo, beetje creatief bezig zijn , natuurlijk met een goed doel, de voedselvoorziening voor de vogels, leuk idee!
    Enne die kruidenpotjes ...... Haha zo herkenbaar.... Misschien een week lang kruidensoepjes, gekruide curry,s eten????

    BeantwoordenVerwijderen
  22. :-) gelukkig ik ben niet de enige met ehmm dubbele kruiden :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha, ben ook aan het opruimen, en een webklus, hou geen tijd meer over voor 't bloggen. Binnenkort maar over 'opruimen', hartstikke groen als je alles niet zomaar in de vuilnisbak gooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hahahaha, dat filmpje is geweldig!!!!
    En je kruidenla ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zouden vogels ook van kaneel houden??
    ;-)

    Herkenbaar hoor, dat je dingen dubbel hebt.
    En bij deze help ik je opruimen, want ik vind het heerlijk. :)
    Keep on going!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)