dinsdag 8 januari 2013

zo merula -tijd

Zo en het normale leventje is weer begonnen. Best leuk hoor zo'n schoolvakantie..... maareh ik krijg gewoon niet zoveel voor elkaar met kleuter de hele dag naast mij. Begrijp mij niet verkeerd hoor! Ik vind het heel gezellig als Siem 2 weken thuis, maar ik mis dan ook altijd wel de tijd voor mezelf. Ik vind het gewoon heel fijn om ook alleen te zijn en met niemand rekening te houden. Ik vermaak me nogal goed alleen geloof ik. Alleen, maar dan wel samen met de computer he ;) 
Ik zag ook dat ik al over de 200 volgers zit (slik). Jeetje wie had dat kunnen denken.... Blijf dat toch altijd bijzonder vinden hoor, dat mensen het dus blijkbaar leuk vinden wat je allemaal prutst en schrijft. Soms vind ik het jammer dat je niet "terug kunt kijken" bij volgers omdat ze in hun profiel geen linkje hebben naar hun eventueel eigen blog. Dan kun je pas kijken als ze een reactie hebben geschreven, toch? Hebben andere mensen dat trouwens ook zit ik nu te bedenken?
Maar goed over de 200 dus dat is weer give away time! Whoehoe! Maarreh nu nog even niet hoor. Moet eerst even bedenken wat. Wellicht iets van m'n nieuwe maaksel die ik graag aan jullie wil laten zien.
Vorige week fijn ge-experimenteert met Lapis Lazuri blauwe gekleurde hars en deze is een beetje doorzichtig (mooi he 'lapis Lazuli' moet je eens heel vaak en snel achter elkaar zeggen). Gekocht bij de kwast in den Bosch, helaas hebben we deze geweldige winkel niet hier in Tilburg. Ik haalde de siliconen malletjes weer van stal en maakte dit mooie vogeltje.....


o nee wacht zo zie je het natuurlijk niet goed :)


da's beter.
En ook het wel bekende meisje kreeg een 
Lapis Lazuli hars beurt...... (?)



Ik maakte ook een nieuw siliconen malletje waar ik heel blij mee ben. 
Kijk eens wat een lief uiltje!




Ik hing er 1 aan een ketting en maakte er ook een broche van.



En toen begon het......
En dat is waar ik altijd een beetje last van heb.....
Dat ik dan niet meer zo goed kan stoppen en het niet bij 1 ding kan houden.
Ik was even vergeten hoe leuk het ook al weer is om sieraden te maken. Dus gooide even alle andere bezigheden als stenen beschilderengelukspotjes maken en sleutelhangers fabriceren aan de kant. En stortte me massaal op het maken van deze kettingen:








Ik vind ze zelf nogal schattig. En iedere ketting verteld natuurlijk door de hangertjes die eraan hangen een verhaal. Zoals Roodkapje die een blauwe bloem meeneemt voor oma en meteen ook de sleutelbos mee heeft van het huisje van oma, zodat ze niet hoeft te kloppen :)
Of dezelfde Roodkapje die een mooie rode kraal mee neemt voor de verjaardag van oma en ze neemt ook een niet-giftige appel mee (want da's een ander sprookje). 
De gele lachende Boedha die graag thee drinkt en ook de sleutelbos heeft van de poort tot alle wijsheden.
Enne... nou ja dat soort dingen zit ik er dan allemaal bij te verzinnen. (en dan heb ik wel weer lol in m'n eentje)

En dat soort dingen doe ik dan in de avonden als zoontje in bed ligt. Vandaag eindelijk de kans gehad om alles overdag te fotograferen. Buiten op de picknick tafel zelfs! (koud)

Maar ik zat te denken om dus zoiets weg te geven voor de give away, goed plan?
Voor wie niet kan wachten kan de hele boel natuurlijk ook alvast kopen in de merulala webshop!


    :)
einde bericht

41 opmerkingen:

  1. Oooo, gaaf allemaal!!!
    Dusse...ja een heel goed plan lijkt mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf. Zeker een goed plan! En wat een mooi spul dat lapis Lazuli, lapis Lazuli, lapis Lazuli. Inderdaad leuk om vaker achter elkaar te zeggen. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa heel goed idee die give-away! Ik bestel over een paar weken een gelukspotje (hoera) bij jou voor Zus. Maar dat mag ze niet zien dus ik bestel het als ze in Ghana zit hihi ;)
    Ga snel even kijken naar de kettingen!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh en wat een prachtige kleur blauw :-)
    leuke dingetjes en idd soms is het wel eens even lekker 'de handen "vrij te hebben, en eens iets te doen zonder dat er iemand aan je rokken hangt :-)tegen je kakelt en/of met zn kleine handjes ook overal aan peutert :-)
    Nou een jaartje dan ervaar ik t ook weer :-D, want dan gaat onze jongste waarschijnlijk ook naar de basisschool.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar wordt een mens toch hebberig van! Super leuke nieuwe producten! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whaaaa, ik las en bekeek alles maar van zodra ik die uiltjes zag (en vooral die uiltjesbroche) kon ik niet meer goed opletten!!!! Merula ik wil zo'n uiltjesbroche! Wil je misschien ruilen voor iets van mijn hand? Een leuke knuffel voor Siem ofzo? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superleuke sieraden heb je gemaakt! Een give-away lijkt me een heel goed idee! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ge-wel-dig!!! Echt heel leuk je spulletjes... Ben verliefd. Ik ga ook maar eens even in je shop kijken. Ik begrijp helemaal dat je je niet snel verveelt, ik vind het ook altijd zo heerlijk om lekker in m'n eentje creatief bezig te zijn. En dat verhalen bedenken tijdens je bezigheden, herken ik ook ;-) Geniet ervan! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er weer geweldig uit Merula! Ben benieuwd wat de give-away gaat worden, het is allemaal super :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wow what a creative mind you have. Zalig dat je die verhaaltjes erbij verzint...dat uiltje is super en een sieraden Give Away is ook wel heel erg leuk.
    Die Lapis Lazuli gekleurde hars poppetjes en vogeltje is ook prachtig. Een dezer dagen wil ik ook weer aan de slag met hars, is weer veel te lang geleden ;).
    Je kunt trouwens gewoon klikken op je volgers zonder dat ze een berichtje bij je achterlaten en dan kun je kijken of ze een blog hebben.
    Ik heb trouwens ook nog deze week een Give Away lopen, volgens mij doe je nog niet mee. Wie weet zie je wat leuks. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Merula,
    Je bent goed bezig! Enig die kettingen! Dat fluitketeltje is ook zo snoezig. Dus helemaal goedgekeurd als give-away :)
    herkenbaar... ik vond die 2 weken ook erg fijn zo samen, maar ben ook erg gesteld om me-time. Ik begrijp ook niet dat er mensen zijn die zich vervelen als ze alleen thuis zijn. Ik weet dan vaak van gekkigheid niet wat ik allemaal wil doen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een onwijs gave dingen maak jij toch!
    Een give away lijkt me dus een geniaal idee ;)

    Liefs,
    Mama Krieltje

    www.mamakrieltje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aaaah leuke spullen weer!! Ik ben alleen zelf niet zo'n sieraden persoontje, alleen met m'n vaste 'spullen'.... Dus ik stem voor de poppetjes in de giveaway HA! Maar als je sieraden wil doen, dan moet je dat natuurlijk lekker doen, dan doe ik gewoon niet mee, want zo weinig won ik ook niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker soms he, alleen zijn. En wat maak je originele dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Merula....wow al meer dan 200 volgers....maar je hebt dan ook een toffe blog....altijd leuk om mee te lezen....coole dingen weer gemaakt :-)
    xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ow wat mooi allemaal weer!!
    Ik zeg goed plan :-)
    Kom volgende maand malletjes bij je kopen!
    (geld is een beetje op :-). maar he mijn auto is weer top en ik heb een nieuwe accu en zit dit dus lekker op de bank te tikken!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeutje, 200 volgers!!! Gaaf hoor!
    Superleuke spullen heb je gemaakt!
    Dus ja, goed idee voor een give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ken het gevoel van even lekker het huis voor jezelf. Ik begrijp je heel goed en gelukkig heb je soms tijd voor jezelf want dat komen er hele mooie dingen uit je handen. Ik heb iets leuks bij je besteld in de webshop. En een give-away is altijd leuk . En ja je blog is leuk genoeg om te volgen vind ik en met mij 202 andere volgers en dan natuurlijk alle stille volgers. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, dat uiltjes zijn zo schattig! Gefeliciteerd met de al 200+ volgers. :)

    Ik ben trouwens één van die personen die jou volgt, maar geen blog op mijn profiel heb vermeld. ;) Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik al een tijdje kijker ben en vanaf vandaag je eindelijk ook pas volg via bloglovin.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd met je 200 volgers. Wat fijn.
    Je bent lekker bezig....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goed plan ja! Kleurtje van de lapis lazuli is hip!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wist helemaal niet dat je Lapis Lazuli ook in een hars kon verwerken. Erg leuk dat vogeltje en ook het meisje vaart wel bij haar hars beurt. Kijk maar hoe glad haar beentjes zijn ;-P Je uiltjes zijn ook al zo gaaf! Maak jij dan nooit stomme dingen? haha Want je kettingen zijn ook super tof! En die verhalen die je er bij verzint... geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Met dan 200 volgers....HOERA! En geeft ze eens ongelijk... Ik voorzie dat er de komende tijd wel veel meer bij zullen komen hoor :-) !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind dat een heel goed plan :-) En zo super dat je die verhaaltjes zit te verzinnen, ik kan me er het een en ander bij voorstellen. Ja fijn hé die volgers, ik vind het ook altijd ongelooflijk tof dat er mensen de moeite nemen om me te volgen. Fijn gevoel! En je hebt nu eenmaal ook een fijne blog héééé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. die uiltjes.... smelt.

    vandaag ben ik vrij en de jongens naar school.... ik heb nog niks gedaan... heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw, prachtige dingen heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Whaaa, zo leuk weer allemaal!
    Dan is het toch logisch dat je zoveel volgers hebt!?
    Die uiltjes zijn geweldig, dat harsvogeltje té leuk en die kettingen zijn allemaal super! De roodkapje met rode kraal en appel is mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. geen wonder dat jij 200 volgers hebt! weldra zijn dat er 2000!
    wat een mooie spullen weeral, op allemaal heel verliefd!!!
    weggeven lijkt me een zalig idee :)
    Merci nogmaals voor je meer dan geweldig fijne envelop!!!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  29. U is lekker bezig in de Merula-tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ziet er geweldig uit!
    Nu de meiden weer naar school zijn ben ik ook weer als een dolle van alles tegelijk aan het doen....loop met heel veel achter;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  31. O, je maakt echt prachtige dingen! Enne, herkenbaar hoor, van die vakantie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Joh, wat een gaaf spul! Ziet er erg leuk uit :P

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat schrijf jij altijd gezellig!
    Ik vind het ook super om lekker alleen thuis te zijn maar helaas is dat wel minder met tieners in huis, telkens andere uren maar oke ook wel weer gezellig als ze thuis zijn.
    Nu even andere bezigheden om ze te helpen in de proefwerkweek, uitreksels, overhoren pffff ik begin steeds meer te begrijpen wat ik vroeger niet begreep haha.
    Gaaf zeg je nieuwe kettingen en super die siliconen mallen nieuwe uiltjes en vogeltje!
    Inderdaad heel leuk de kwast in Den Bosch ik kom er nooit uitgekeken.
    Fijne winterweek

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik zit even lekker terug te lezen (vind je blog leuk, dus dan lees ik de ouwe koek ook) en hiet moet ik even op reageren. Hoe léuk! en maak je nou die buddha ook zelf? super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)