donderdag 28 februari 2013

find your shoe!

Mensen ik ben ook een beetje inspiratieloos op het moment..... 
Ik heb ook gewoon niet zo heel veel zinnigs te melden. 
En inderdaad koud en wil naar buiten en zon en dat soort dingen. En ik ben al weken aan het wachten totdat ze eindelijk van die gezellige kronkel paastakken verkopen. Dan kunnen tenminste de paasspullen naar beneden. Want daar heb ik dan weer wel zin in! Maar goed vandaag kwam ik ze tegen bij de intratuin, maar echt voor schandalig veel! Voor een heel klein ieniemienie takje, waarvan je er zeker 4 moet hebben om er een beetje fatsoenlijk geheel van te maken, betaal je 6,95! Ja daaaag, da's belachelijk. Dus dit zit ook al niet mee.... snif snif. 
Misschien zaterdag eens op de markt proberen. Wel nog wat zaadjes gekocht bij het tuincentrum (zonnebloemen, courgette, rode peper en voor snel en leuk resultaat voor Siem ook nog tuinkers).

Maar oja. Het computerprobleem is gelukkig opgelost dankzij de aller aller aller aller aller aller aller liefst man. Alles doet het weer! jay! Bij de check up van al mn foto's kwam ik weer het mapje 'find your shoe' tegen. En dat is dan toch eigenlijk wel funny om eens te laten zien. Je kent het wel dat je soms ergens gewoon een schoen ziet buiten op straat. Dat blijf ik zo apart vinden. En ik snap het ook echt niet, hoe kun je nu je schoen kwijt raken? Of waarom zou je expres 1 schoen uit doen? Ik kan me voorstellen dat je een handschoen ofzo kwijtraakt, die valt uit je tas of uit je jaszak. Maar een schoen, daar moet je toch ook meestal wel je best voor doen? Vorig jaar op vakantie, nee wacht da's al 2 jaar geleden, kwamen we dus ook ergens in Frankrijk een eenzame schoen tegen. Ik vond het toen wel grappig om daar een foto van te maken. En die aller aller aller aller aller (enfin u weet wie ik bedoel?) nou die dus, kwam met het idee om een internet site op te zetten die dan 'find your shoe' zou gaan heten. Mensen over de hele wereld zouden daar foto's van gevonden schoenen op kunnen plaatsen met de vind coordinaten enzo. Hij vond het een geweldig idee en ik was inmiddels al afgehaakt want zag zo'n heel groot nep ijsje ergens op de stoep staan en was benieuwd of de echte er net zo lekker uit zouden zien :)
Maar goed ik heb er wel een lichte tik aan over gehouden, om dus altijd een foto te maken van een eenzame schoen! Na de computer crash bekeek ik al mijn dierbare foto's weer eens en kwam ze tegen. Nou en hier komen ze dus:








39 opmerkingen:

  1. inderdaad.. we kennen het allemaal en vragen het ons allemaal af :-) wonderlijk..
    leuk dat je daar foto's van maakt :-)
    --
    paastakken belachelijke prijzen !
    is er geen buurman die zo'n boom in de tuin heeft ?
    dan geef je een bosje bloemen of twee tompoucen en heb jij een bosje takken !
    :-)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Há, LOL, prima idee van AllerAllerAller, ik zal ook eens opletten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor die paastakken zou ik denk ik manlief 's avonds het gemeenteplantsoen insturen :-). Die schoenen...hilarisch!!!! Lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wilde ook vragen of je niet iemand in de buurt had met zo'n boom . Alleen wilde ik zeggen loop er vanavond even langs met je snoeischaar. Ellen is veel vriendelijker . Die schoenen vind ik een beetje een rare hobby. Beetje luguber ook. Tante al gebeld ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha dat doet me aan gisteren denken! Wij reden op het viaduct van Oosterhout naar Dongen (boven de A27) en daar stak ín de vangreel een zwarte klomp! Zo grappig, heb de hele rit zitten bedenken hoe die daar in hemelsnaam terecht is gekomen. Jammergenoeg geen foto kunnen maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ah.... ik denk aan 'opsporing verzocht' ... een moord gepleegd in de bosjes, brrr.... Ik heb ook al vaker losse schoenen gezien, de volgende keer zet ik ze op foto, promised!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kom hier maar een tak afsnijden we hebben een krulwilg in de tuin staan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahahahahaha! Moet echt heel hard lachen om deze schoenenfoto's... super grappig! Ja, wie gooit er nou z'n schoen op straat? Ik snap dat ook niet. Maarre, misschien kun je met deze foto's nog wel eens een kunstzinnige expositie vullen, dus ga zo door!! Ik vind het cool.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaaaa, dat vraag ik mij dus ook altijd af he. Soms, nouja best vaak, zie ik ook één schoen langs de snelweg. Snap ik dus he-le-maal niks van! Ik denk dat zo'n site opzetten echt een hype wordt. Als ik een schoen tegen kom maak ik er een foto van voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo zie je maar weer: als je even weinig te melden hebt, kun je nog steeds wel hele leuke grappige stukjes schrijven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha hoera voor manlief! En topidee hoor! Misschien toch maar doen, gaat volgens mij succes hebben! Ik vind het ook altijd gek om zo'n eenzame schoen te zien liggen, maar nog nooit een foto van gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha wat een geweldige collectie! Ik kom de laatste tijd steeds schoenen in bomen tegen....huh???
    Weer iets nieuws ofzo???

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed idee! Nu ga ik er ook op letten natuurlijk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig, zo'n tic! En dan ook al die foto's mooi in een mapje bij elkaar doen, geniaal gewoon. Daar komt nog eens een expositie van!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. weer eens wat anders dan mind your step die na het lezen van dit leuke stukje gelijk boven kwam drijven.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nu ga ik voortaan natuurlijk ook naar eenzame schoenen op zoek! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha .....he die vierde croc soort schoen is van mijn zoon!
    Knap van je lieve,lieve.lieve.schattige, knappe mannetje dat je computer weer oke is en wat een grappig idee een " verloren schoenensite".
    Inderdaad ik heb het al een paar jaar opgegeven om zo'n echte mooie kronkeltakken te kopen, we zouden eigenlijk allemaal de schandalig dure tuincentra moeten boycotten.Iedereen die daar nog koopt heeft geld teveel.
    Ik haal een gesnoeide tak uit het gemeenteplantsoen of uit eigen tuin, net wat ik tegen kom.
    Zo heb ik ook de tak die in mijn keuken hangt ( die zie je toevallig in mijn laatste blogpost) zomaarergens vandaan, kosteloos ( zonder kronkels dat dan weer wel) wit geschilderd en hij hangt er al jaren.
    Fijn weekend, ik duim mee voor de zon hoor, ben het ook beu dat grijze weer.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. :D haahha. geweldig!! Ik ben vóór... laat die website maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh prachtig die schoenen. Ik kwam er pas ook nog eentje tegen, maar waar was dat al weer...ik ben de coördinaten kwijt ;). Ja tuincentra verdienen echt geen geld aan mij hoor, ik ga er gewoon niet heen. Ga eens lekker een rondje door de buurt lopen of fietsen en dan maak je kans dat je zomaar van iemand een paar takken krijgt in ruil voor...
    En zo doe je weer een leuk contact op! Have fun ermee! Knuff!
    En ik wil ook zonnnn, er ligt hier nog sneeuwww grrr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En oops ben ik bijna helemaal je allerliefste vergeten. Super van hem!

      Verwijderen
  20. Nog maar even een kopje koffie zetten voor je man, nog iets lekkers erbij schat ? Gelukkig dat hij het probleem heeft opgelost. En wat een idee van hem om een website op te zetten voor verloren schoenen, was hij ook niet die man van het goudzoeken ?
    Maar even over die kronkeltakken, waarom zou je geen gewone takken doen, Ik zag hier heel veel takken liggen omdat de gemeente aan het snoeien is en wellicht is er een park bij je in de buurt ? succes en trouwens het idee van susan spreekt me ook wel aan. X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo hee, die complete schoenenboom van jou spant toch wel de kroon! Ik zie alleen maar af en toe 1 paar hangen...
    En inderdaad...HOE krijg je ze er in... is nog niet zo makkelijk denk ik! Maar eens oefenen bij ons in de tuin :-D!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het raadsel .... ook vaak op de snelweg ... altijd maar die ene schoen die daar zo heel alleen is achtergebleven .....

    BeantwoordenVerwijderen
  23. haha hoe kom je erbij om daar foto,s van te maken?ik denk daar niet eens aan,hihi,geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hehe, dat is dan weer het voordeel van een computercrash, je komt weer eens wat tegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heb jij weer even geluk gehad met je aller, aller, aller...... dat het weer in orde is, blij je terug te vinden op de blog!
    Dat met die schoenen vind ik ook steeds weer fascinerend en ik stel me daar ook altijd weer dezelfde vragen bij net als jij.
    Laat de zon nu maar komen!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. haha, geweldig! Ik zou het me kunnen voorstellen dat je een paar schoenen boven op je tas hebt zitten als je aan het fietsen bent en dan een schoen verliest. maar anders zou ik het ook niet weten.... Het idee om een site voor gevonden schoenen op te zetten vind ik wel erg grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hahaha, find your shoe, een goed idee! Ik las toevallig gisteren in zo een c1000 boekje dat 40% van de vrouwen wel een een schoen naar haar partner heeft gegooid (waaronder ik, hahaha) dus wie weet, is dat een van de oorzaken... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind jullie idee super grappig. Maar nu ik zo naar die schoenen kijk.... Ik krijg er een beetje een naar gevoel van. Wt zou er gebeurd zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. allang niet meer op je blog gekeken. Van uit hier ook een blogstilte. Misschien is het idd wel de tijd van het jaar. Gelukkig is daar bijna de lente!!
    Moet lachen om je verloren schoen fotoserie. Ik vind het een goed idee. Begrijp het ook nooit hoe iemand zijn schoen kan verliezen. Ben ook altijd benieuwd naar het verhaal wat er achter zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jij bent op je best als je niks zinnigs te vertellen hebt hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een geweldig idee! Ik vraag me ook altijd af hoe je nu 1 schoen kan verliezen.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hihi, een superverzameling! Als ik een schoen zie liggen, denk ik dat er altijd ergens een lijk dichtbij in de buurt zal liggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tsjah dat is inderdaad wel heel apart, zo'n schoen die in zijn eentje op stap is... Wel leuk om al die foto's er van bij elkaar te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Haha, assepoester is druk geweest!!
    ;-)
    Gaaf idee om ze te fotograferen.

    Fijn he, die zon vandaag!?
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)