vrijdag 15 maart 2013

deze week zag ik (numerus septuaginta) da's Latijn voor nummer 71

oef deze week zag ik:
Mijn belachelijke kinderachtige handtekening weer eens 
(nee nee geen foto hiervan).

Ik zet tegenwoordig eigenlijk bijna nooit meer mijn handtekening, maar van de week dus wel weer eens. En ja dat is de handtekening die ik bedacht en zelf ontworpen had toen ik een jaartje of 10 was ofzo. Ik mocht een bankrekening gaan openen bij de ABN (een yourop rekening ofzoiets). Er zat een ABN kantoortje vlak bij het winkelcentrum. Als je daar een rekening opende kreeg je zo'n geweldige opbergmap een cd met zeer hippe muziek.... En een hand van de bank meneer). Ik weet nog heel goed hoe ik thuis eerst de handtekening van papa en mama en broer had bestudeerd en vervolgens aan de slag ging om mijn eigen versie te maken. 
Okee in een netjes aan elkaar schrift eerst je voorletters en daarna je achternaam en dan met allerlei krullen en krassen er weer doorheen gaan.... okee. En als finishing touch nog even je initialen in zo'n lus.

Nou en dat is nu al bijna 25 jaar niet veranderd. Hij is wel wat sneller geworden (in een poging het iets volwassener te maken).
Maar even onder ons dat ding ziet er echt niet uit. En het is niet zo dat ik een bekende Nederlander ben en mensen graag mijn handtekening willen, maar het staat totaal niet meer voor de persoon die ik nu ben. Maar goed je mag dat niet zomaar veranderen toch? Want dan krijg je allemaal problemen ofzo?? Ik ga dat binnenkort eens even uitzoeken, tijd voor verandering. 
Een echte grote mensenhandtekening.

En omdat een 'deze week zag ik' berichtje zonder fotootje 
ook een beetje saai is in tijden van crisis en winterdipjes.
Ook nog even een plaatje:


Een foto van een kringloop spel wat ik alleen gekocht heb omdat ik de doos zo mooi vond..... (spelletje is een soort van ganzenbord)
En bijna niet meer zo mooie paarse blommekes.

'Deze week zag ik' is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week.
Hoe? Dat mag je natuurlijk zelf weten. Fotografeer, teken, knip of zing wat jij afgelopen week zag.
Je linkje kun je hier plaatsen en daar kun je ook alle andere deelnemers zien.


39 opmerkingen:

  1. Ha als het je troost, mijn handtekening ziet er ook niet uit :-)
    En dat spel....tssss ja dat zou ik ook hebben meegenomen voor de doos !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja die handtekeningen zet je inderdaad eenmaal als kind en dan zit je er aan vast. Vond het vroeger ook altijd zo reuze interessant staan. Wat een giller dat je dat spel voor de doos nam, het oog wil ook wat hahaha! Ik moet zeggen dat ie ook heel mooi is. Veel beter dan die schreeuwende lelijke verpakkingen van nu. Fijne dag Merula! lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoihoi,


    Ik ben je zopas gaan volgen en doe ook heel graag mee met "deze week zag ik". Zonet heb ik via je link m'n naam en URL ingegeven maar daarna kreeg ik een rare boodschap, dus vermoedelijk foute handeling uitgevoerd.

    Dus URL= http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/03/giveaway-nummer-2.html

    En de boodschap die ik ermee wou zetten (maar dat lukte me niet):

    "Deze week zag ik dat mijn followers maar heel langzaam groeien.
    Omdat ik telkens weer warm van binnen word met er eentje extra,
    lanceerde ik een tweede giveaway, met als voorwaarde: aan de 55 volgers geraken. Wellicht was dat overmoedig want ik heb nog slechts 5 dagen, dat lukt me nooit..."

    Je mag me ook op de vaste lijst zetten voor "deze week zag ik" want ik zie te veel op een week tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet dat mijn dochter wel in de loop der tijd haar handtekening heeft veranderd. Maar ik weet ook nog goed dat ik mijn eigen handtekening heb gehouden toen we 6 jaar geleden gingen trouwen. Ik wilde niet ook nog een extra naam in mijn handtekening terwijl ik al weer (destijds) 10 jaar mijn eigen naam als handtekening aan het gebruiken was sinds scheiding van man nummer 1. Ben benieuwd of je die mag veranderen, misschien eens op googlen of bij de Gemeente navragen etc. Knuffies!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha leuk, mijn handtekening is nageaapt van Yves Rocher :-) Ik vind 'm nog steeds prima, hij past wel bij mij. (Niet dat ik nou nog steeds een na-aper ben...
    Dat spel hadden wij ook thuis, mooi plaatje zo met die prachtige bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja waar blijft de tijd hè! BOEM. ben je opeens volwassen. ik vind dat deze week zag ik leuk en ga me daar vanmiddag in verdiepen, nu aan het werk! klinkt wel heel volwassen , eigenlijk ga ik gewoon een mapje naaien voor iemand

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben heel blij dat ik al van kleins af aan gewoon mijn voornaam in een soort dokters-apothekers-handschrift (soort van onleesbaar maar toch wel ergens weer iets te herkennen) heb. Mijn handtekening kan nog steeds, want ik heb nog steeds dezelfde voornaam. Handig! ;)

    Owww dat spel! Dat hadden mijn opa en oma ook vroeger. We speelden het best vaak en ik herinner me dat voordat mijn opa overleed, hij in het ziekenhuis lag en we dit ook speelden. (ik was toen echt pas 3 of 4 ofzo) Wat leuk dat je dat hebt gevonden! Ik ga mijn oma eens bellen en vragen of ze het ook nog heeft :) Alvast een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit de moeite genomen om een mooie te verzinnen. ik ben 19 en schrijf mijn naam met een krulletje als handtekening....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja ik zou de handtekening eens graag met je analyseren, eens kijken of het echt zo erg is. Maar ja je kunt natuurlijk niet zomaar je handtekening op het internet zetten, je weet nooit wat mensen er mee kunnen doen, maar is het echt zo erg ? Zie het als een stukje jeugdsentiment. Mooi weekend, op naar de lente. X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou mijn handtekening ook wel willen veranderen. Ik maak er maar wat van tegenwoordig, hij wordt steeds slordiger en dat ziet er niet uit, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi nou wil ik toch wel weten hoe die handtekening eruit ziet en waar je hem op /onder hebt gezet? Die van mij stamt ook nog uit de tijd dat ik piep was, ziet er ook niet uit. En het lukt me nooit hem hetzelfde te maken. Dus gewoon beginnen met subtiele veranderingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha zo herkenbaar van die handtekening... Ik zie me nog oefenen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. :) Ja, ook voor mij wel enigzins herkenbaar. Alleen een cd bij je bankrekening... Ik kreeg toen bij mijn eerste bankrekening een LP, haha, da's lang geleden. Heb 'm nog steeds! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellige blog heb je. Ik ben je meteen gaan volgen. Haha dat van de handtekening herken ik, maar ik zie het als een beetje jeugdsentiment en mijn handschrift is ook niet bepaald prachtig, dus ik denk dat een nieuwe handtekening ook niet veel beter zou zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De doos van het spel is trouwens prachtig! Ik denk dat k daar ook voor gevallen was.

      Verwijderen
  15. hahahaha, ik heb ook zo een handtekening :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De blommen staan er nog prachtig bij hoor.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Volgens mij kan je je handtekening rustig veranderen hoor! Kijk hier maar eens:
    https://www.handtekening.nl/informatie/je-handtekening-veranderen/
    Best wel een goed idee eigenlijk..!
    Maar ik vind het ook wel weer leuk dat ik al zo lang dezelfde handtekening heb, geloof ik. Ben er een btje aan gehecht, ook al istie ook zeker niet bijzonder mooi!
    Ben benieuwd wat je volgende week gaat zien!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn handtekening is veranderd toen ik trouwde, ik vind het leuk om met het hele gezin dezelfde achternaam te hebben. Maar mijn 'eigen' naam hoort er ook nog bij, dus ik heb een halve bladzij nodig voor de volle versie :) En ik ben ook wezen kringlopen deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou eh, oefen ze! En maak er dan een stempel van, is ie altijd goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super, hahaha.
    Mijn handtekening heb ik geleend van mijn tante. Zij heet Yvonne en de Y heb ik veranderd in een M. En ik vergeet heel vaak de r in mijn achternaam door de snelheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ga ook maar eens kritisch mijn handtekening bekijken ;-)
    Mooie bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heb gewoon op enig moment mn handtekening aangepast hoor.. no problem ! :-)

    fijn weekeinde,

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ;-) dit soort gedachtes over m'n handtekening heb ik ook wel eens! dat realiseer je je op die leeftijd ook niet, dat het zo 'for life' is. En nu maar hopen dat je je handtekening onder iets fijns hebt mogen zetten! Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik herinner me dat ik ooit niet helemaal vertrouwd werd bij de bank haha mijn handtekening kon ik niet zo goed steeds hetzelfde reproduceren. Kwamen ze met een heel vel vol met versies van mijn handtekening aan, hoe ze daar dan aankwamen? Big brother is watching you! En kom op, hoe waterdicht is een handtekening nou uiteindelijk! Gedoe dus. Grappig dat je het aankaart, en zoveel mensen het herkennen!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Yep.... hier ook zo'n typische 'leuk-we-hebben-onze-eerste-betaalrekening- handtekening'!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha ik kan het me ook nog herinneren. En zal je nog wat vertellen.... Omdat ik mijn 20 jaar oude handtekening bijna nooit gebruik moet ik zelfs soms nadenken en gaat hij nog wel eens mis. Mag ook niet den ik :-s

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoe herkenbaar. Ik heb ook zo'n belachelijke kinderhandtekening. Als ik op't einde vh schooljaar een 200 tal diploma's moet ondertekenen voel ik me zo belachelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  28. :-) maar zo blijf je wel een beetje kind hé :-) Geweldig hoe je je berichtje eindigt met die niet zo mooie blommekes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hihi, heel herkenbaar... Ik zie mezelf ook nog zitten op mijn kamertje, mijn handtekening ontwerpend :-) mijne is lekker klein en snel gezet, hij is in de loop van jaren ook wel wat volwassener geworden hoor. Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. volgens mij kan je je handtekening gewoon aanpassen. je handschrift veranderd toch met je leeftijd;-)? oefen ze, dit weekend. hopelijk over een paar dagen bezit je een zwierige handtekening.
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hihi mijn handtekening is ook ook onnozel (ik was 12 ofzo ja :-))
    Enne ff over die dropjes, Wilde er de fruit tikkels bij leggen maar ja die zijn dan weer niet zo goed voor de keel he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo'n bankrekening had ik ook (en ook ik bedacht toen een handtekening......) ik kreeg er een hele toffe spaarpot bij, waar je muntjes allemaal als bij toverslag in een apart vakje rolden!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuke en gezellige blog! En zo herkenbaar :-) Ik mocht mijn Penny spaarrekening openen en kreeg zo'n prachtige spaarpot, waar de guldens en kwartjes inrolden. Elk naar hun eigen vakje, facinerend vond ik dat! En ja... hier nog iemand, waarvan de handtekening nog steeds hetzelfde is :-) big smile!

    Groetjes Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hahaha, dat van die handtekening is vast voor heel boele velen onder ons herkenbaar. Of nou ja in elk geval voor mij ;) Het is zo erg dat ik soms zelfs vergeet hoe ik 'm ook alweer moet zetten. En dan ga ik er bij nadenken en dan komt er dus helemaal zo'n misbaksel met hanepoten op papier...! Mooi plaatje van je kringloopspel :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Herkenbaar, haha! Zelf vind ik mijn handtekening ook niet mooi, dus kan goed begrijpen dat je er geen foto van wil plaatsen. ;) Wat een mooie doos heeft het spel zeg, dat zijn nog eens leuke kringloopvondsten. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ook voor mij herkenbaar, ik loop ook rond met een kindse handtekening.
    Maar ben benieuwd hoeveel werk het is deze te veranderen.
    Laat je het ons even weten?

    Liefs en een goeie week!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Haha, ik heb ook een verschrikkelijke handtekening! Allez, verschrikkelijk. Het is gewoon mijn achternaam, zelfs zonder krulletje of streepje of wat dan ook. Hou ons zeker op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Eigenlijk ben ik nu stiknieuwsgierig naar die handtekening van jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)