woensdag 6 maart 2013

zonnige zaadjes & plezante paastakken....

wow het groeit en bloeit hier! Wat een beetje zon al wel niet kan doen. Afgelopen zaterdag gingen er wat zaadjes de grond in en zetten we ze voor het raam.



Reuze zonnebloemen en cucurbita pepo (da's courgette :)
Creatief meesterbrein kleuterzoon tekende de zonnebloem en vond het toen wel weer welletjes.....  
Zucht, volgens mij komt het nooit goed met mijn "ik wil niet tekenen en knutselen zoon".
Man maakten de houten bakjes.
 



Basilicum & rode peper.



 
 En oranje tomaat en gele tomaat (met dank aan Gina)



 
En vandaag, dus 4 dagen later:




Wow, die gaan hard!!! Bijna eng hard! Kijk dat schiet lekker op. 


En hopelijk gaat de krulhazelaar ook heeeeel hard groeien. 
(Zie vorig berichtje)
Ik heb dus nog steeds nergens van die leuke krulhazelaar-paastakken kunnen vinden. Ook na al jullie tips niet. Ik heb rond gefietst en rondgekeken, nergens. En ze in Belgie komen halen vind ik heel lief aangeboden maar een beetje te ver weg.....
Dus toen maar besloten om zelf een plantje te kopen en in de tuin te zetten. Hopelijk gaat die zo hard groeien dat ik volgend jaar wel prachtige takken heb!
 Ik wil graag dat ze zo worden net als in het sprookjesbos in de Efteling.....
Daar waren we dinsdag (u weet wel die mooie zonnige dag!). Siem had toevallig een studiedag en was vrij en ons Efteling abonnement is nog maar een paar dagen geldig en de zon scheen. Dus dat leek me wel een goede dagbesteding :)
En toen kwam ik deze mooie krulhazelaars tegen!



Mooi zijn ze he! Ik zie ze al helemaal mooi bij mij hier in huis staan......

 Wel kwam ik eergister bij de Appie "paastakken" tegen. Ik weet niet precies wat voor takken het zijn. Ze zijn een beetje roodachtig en krullen ook wel, maar ze zijn wel vrij slap. Maar goed toch maar meegenomen. Iets is beter dan niets. Morgen ga ik ze volhangen met alle paasspulletjes!!!
Hoera.


29 opmerkingen:

  1. Hey Merula heb jij mijn paastak gezien bij de give away. Toevallig kreeg mijn man een paar weken geleden deze takken met als naam 'van de kastanjeboom' met mooie grote witte bloemen er nu in. De boom ging om en als ze wortel schieten kunnen ze in de grond, krijg ik mijn eigen boompje. Ik vind dit dunne takjes ook niks. Best optie is zelf een boom planten. Je inspireert me, ik moet ook nodig wat gaan zaaien in bakjes. Thankx voor de herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gezellige zaaibakjes,echt grandioos. Ik heb een krulwilg in de tuin, niet ééntje maar wel 4 komen ook heerlijke bossen paastakken vanaf. En even laner op het water laten staan dan schieten ze worteltjes en dan kun je ze zelf planten! Suc6
    xe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, die vlaggetjes! Die plantjes gaan als een raket zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kun je de zoon ook niet aan het timmeren krijgen dan? Krijg nu wel erg veel zin om iets te gaan zaaien trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hadden ze bij de Efteling volgens mij niets van gemerkt hoor als je wat takken meenam. wat een handige man met die bakjes! Voor je het weet komt de hele buurt straks groente bij je halen :-) Lieve groeten Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die vlaggetjes maken de zaaibakjes een stuk vrolijker, trouwens ook mooie gemaakte zaaibakjes. Zelf ben ik niet van de paastakken, maar vind het altijd wel gezellig staan bij mensen die ze wel in huis halen.

    Ik heb je trouwens genomineerd voor de Liebster Award, zie mijn blog voor meer informatie. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een vrolijke boel met die vlaggetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, die vlaggetjes. Zoiets bedenken ze alleen in huize Merula, jullie maken overal een feestje van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, die gaan als een trein! Blijft bijzonder he, dat ze het ook écht nog doen ook. Ben benieuwd of de takken net zo hard zullen gaan :D
    Morgen veel plezier met versieren!
    Warme groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ha, die vlaggetjes! Vandaar de plantjes zo snel groeien, ze willen hun eigen 'verwelkoming' zo snel mogelijk vieren.
    Ik ben heel benieuwd hoe je takjes gaat versieren, have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier staat de vensterbank ook vol met bakjes zand. Stokrozen en basilicum mmm.
    Maarre...ik had ooit een krulhazelaar in de tuin. Groeide meer dan een meter per jaar, ik voorzag iedereen van paastakken. Echt wel bewerkelijk, zo'n boom...weet waar u aan begint!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh.. ik heb er geen verstand van en ja Dinsdag was een prachtige Efteling dag !!! zag net op een blog dat er zaadjes en grond in cd hoesjes waren gedaan :-) dan heb je een soort van mini kas.,...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jaren geleden in ons oude huis met die o zo fijne grote tuin (o wat mis ik die)plantte ik een paastak. 10 jaar later stond er een boom van wel 5 meter met een stam van zo'n 20 cm! Helaas hebben de nieuwe bewoners hem weggehaald...................
    Bij ons nieuwe huis (lekker droog en geen schimmel) hebben we maar een kleine tuin dus zo'n paastak planten dat doen we maar niet! Ben benieuwd hoe alles verder groeit en bloeit bij jou, ziet er veelbelovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. die slingers zijn super! en courgettes heb ik ook wel eens in de tuin gehad. We (wij en iedereen die we kenden) hebben 3 maanden niets anders gegeten! haha! succes! hoop dat je iets meer zaaikennis hebt dan ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die slingers!!!!! :D Zo leuk. Lekker bezig hoor, met tuinieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat gaat hard in je minituintje. Ik heb alleen een avocadopit gepoot, maar die doet nog niks. Wanneer kunnen we de biologische tassen bij je op komen halen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat schattig je minituintje en hopelijk kun je veel oogsten, ze groeien in ieder geval hard. Ben benieuwd naar je paasboom, mijn nichtje noemt ze steevast kersttakken. X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo, die kiemen inderdaad lekker hard zo op je vensterbankje :) Mijn handen beginnen wel te jeuken hoor als ik dat zo zie maar dit jaar moet ik toch echt even overslaan. Ik denk namelijk niet dat potentiële kopers een oerwoud aan zelfgekweekte groente-planten kunnen waarderen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. die zijn echt heeel mooi daar bij de efteling,heerlijk joh dat je daar zo heen kan,wij zijn er nog noooit geweest omdat het te duur is voor ons gezin,we willen er ook zoo graag heen,maar wie weet komt het nog een keertje,weet je ik plant een geld boom,haha,maar die paastakken,kun je die niet in de winkel kopen?of zijn die niet zo mooi?

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zou gewoon een snoeischaartje meenemen naar de Efteling ;) Of blijven dromen van mooie paastakken. Je hebt in ieder geval straks al in april verse courgettes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die takken heb ik ook maar gekocht, bij gebrek aan beter!
    Raar van je zoon he, met zo een creatieve mama en handige (mooie bakjes!) papa...
    Komt nog wel goed ;)
    De zonnebloem is in ieder geval wel geweldig!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zal dan ook maar eens in actie schieten met voorzaaien. Handige herinnering hoor, nu ik op verschillende blogs zaaisels zie passeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk idee om er vlaggetjes boven te hangen... origineel!!! Ik haal erg jaar een paastak van de krulwilg die bij mijn ouders in de tuin groeit.... het begint nu bij mij ook wel te kriebelen om de paasdingetjes van zolder te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ook hier moet nodig een paastak komen, van het weekend maar eens bezig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk, al die kleine plantjes die zo in huis groeien. En je paastak is ongelooflijk mooi! Geniet ervan!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk al die plantjes die groeien als kool ook al is het geen kool.
    Grappig die vlaggenlijntjes met de namen enne....ja minder jongens die houden van knutselen en freubelen...hoewel...ik heb gisteren 6 kleuterjongetjes vingerhaken geleerd met zpagetti garen en ze vonden dat ze iets konden toveren met hun vinger en een draadje.....ze vonden het zowaar leuk!
    Die bakken zitten wel heel vakkundig in elkaar knap gemaakt hoor compliment!
    Tja wat flauw van die kabouters dat ze je geen stukje van die krultakken mee gaven uit de efteling..heerlijk wat blijft het daar leuk!
    Alvast ern fijn weekend!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die vlaggetjes zijn inderdaad echt heel cool! Mooi ideetje voor de potholegardens, ken je die? Echt heel grappig, moet je maar eens kijken: http://thepotholegardener.com/tag/pothole-garden/. Geniet nog van het aardige weertje en tot ziens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik zou ook snel groeien met zo'n mooie versiering boven mij :-) Zotte taart! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je slingertjes vind ik helemaal super, maar lees al dat ik niet de enige ben. Hoe kan het ook anders? You go girl!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)