vrijdag 12 april 2013

deze week zag ik (nombro sepdek tri) 73

Deze week zag ik:

Het textiel museum hier in Tilburg. Jaaaaaaren geleden wel eens geweest. Maar afgelopen weekend i.v.m museumdagen met z'n drietjes voor 2 euro naar binnen geweest i.p.v. 20 euro met z'n drietjes! (Dus eigenlijk had ik met deze winst wel zo'n mooi geweven theedoek kunnen kopen zit ik me nu te bedenken...)

 



Tilburg is van vroeger uit echt een textielstad. Het grootste gedeelte van de Tilburgse mensen werkte in de textiel industrie. Naast de huidige moderne collecties van het museum vonden wij het leukste om al die oude werkende machines te zien! Al die dingetjes die heen-en weer gaan, draaien, ergens in haken, draaien, plukken, wrijven, onder door, achterlangs en aflaten glijden :)
Damast weven, computergestuurde vogeltjes borduren, friemeltjes haken, handschoenbrei machine's . Wolpluk dingessen en nog veel meer. 







Deze week zag ik is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Mee doen? 
Plaats je linkje hier

23 opmerkingen:

  1. Geweldig museum en ik heb zo'n theedoek met insecten op je tweede foto maar dan in 't grijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat we mochten meekijken! Enne... heb je brief in goede orde ontvangen, thanks! Leuk hoor, heb al een aardige stapel inmiddels. Nog even geduld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wil ik ook nog gaan zien, lijkt me een heel leuk museum. En een goed argument om eens naar het zuiden af te zakken ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je mooi maar weer even meegepakt. Ik wens je een prachtig weekend. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh leuk daar ben ik nog nooit geweest. Ga ik onthouden!

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dus het was de moeite waard als ik het goed begrijp? Dit museum staat nl. nog op mijn to do lijstje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaah gaaf museum!!! Oh bummer, museumweekend helemaal vergeten... Beetje last van blijvende zwangerschapsdementie vrees ik :(

    Een zonnig weekend gewenst!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is nog es een boeiend bezoek en besparing. En ik zou ook zo'n theedoek gewild hebben. Mooi weekend-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die 4de foto is net een oud mechanisch tikmachien :-) Fijn bezoekje! En ja, waarom heb je nu geen theedoek gekocht???

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Slim museumdagen te gebruiken :-)
    Dit museum staat ook nog op mijn to do lijstje maar twijfel altijd met wie ik zal gaan. Moet natuurlijk wel een gelijk gestemde zijn want ik wil wel echt kijken!!!
    Fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je daar geweest bent! En jammer dat je jezelf niet getrakteerd hebt op zo'n theedoek :-) Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk! Een aanrader dus! Fijn weekend voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow prachtige foto's meis en dus weer een aanrader rijker!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk hoor, als ik in de buurt zou komen/wonen dan zouden we daar ook zeker heen gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat lijkt me zeker een bezoekje waard...leuke tip! Fijn week-end! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh leuk! Die ga ik ook onthouden. Vriendlief en ik willen een museum jaarkaart aanschaffen dus ben altijd op zoek naar toffe musea :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, het ziet er heel gaaf uit! Ik ben van het weekend in het Zeeuws museum geweest (die zit in Middelburg) maar dat vond ik vroeger toch leuker dan nu..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk hoor! We hebben bij het Textielmuseum wel eens een heel verregende vakantiedag doorgebracht (toen we die 2 weken wegdreven bij de Beekse Bergen, zelfs de leeuwen brulden niet van de kou :(. IN het najaar is er weer een Museumweekend, dan wil ik in Breda eens naar het Grafisch Museum, dat moet ook erg leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat lijkt me een gaaf uitstapje! Zet 'm in mijn lijstje ;) Ennuh...zit die shop niet aan de buitenkant van het museum??

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gauw zo'n doek gaan halen hoor, ziet er mooi uit.
    En naast een textiel liefhebber ben je ook een 'kruikenzeiker' he!? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Toffe uitstap!

    En ik zie dat je de giveaway hebt gewonnen bij Toertjes en Patékes en daarmee heel wat andere bloggers jaloers hebt gemaakt.

    Proficiat.
    Ik ben benieuwd wat er in het tasje zit.

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)