zaterdag 27 april 2013

eej mattie, me nieuwe patta's!

Jeetje jullie waren wel erg nieuwsgierig he naar m'n nieuwe schoenen! Ik kon ze dus pas anderhalve dag later ophalen bij de buurvrouw, zielig he? Maar dat mag de pret verder niet drukken. Ik presenteer U in hippe straattaal:
eej mattie, me nieuwe patta's !
Bent u niet zo hip of niet thuis (net als de buurvrouw) in dit soort taalgebruik?
Dan presenteer ik U, mijn beste vrind, mijn nieuwe schoenen.



M'n mooie nieuwe Etnies lopen heerlijk!
En ook heerlijk waren de hartige muffins die ik gemaakt had van de week. Ik had het ooit al eens gezien bij silliesullie. En vond het ook wel een leuk plan (wat dan zo'n 4 maanden later eindelijk eens geprobeerd word...) Het ziet er leuk uit en idd ideaal om kleine restjes uit je koelkast op te maken. Uitje, kaas, spekjes, champignons, tomaat enz.
Ik maakte ook nog deze  (dat zijn die lichtere). Deze zijn met geitenkaas, spinazie en walnoten. Ook lekker. 


Ja lekker Tjappen en Kanen dus of niet dan Swa? (ahum deze woorden heb ik opgezocht hoor...) 
Ik zit me nu af te vragen of er in Belgie ook van die straattaal bestaat. Straattaal hier in Nederland is een combinatie van Engels, Surinaams, Antilliaans, Turks en Marokkaans met als basis het nederlands. Het is ontstaan als mengtaal tussen allochtone en autochtone jongeren. 

 
Nou en dan nog maar weer even terug te keren naar Neerlands trots. Moest ik vanmiddag om mezelf gniffelen toen ik de kroontjes van de aardbeien sneed. Ik moest er natuurlijk even een foto van maken. U snapt hem toch wel? De aankomende kroonwisseling, kroontje eraf enzo. haha ik heb hier dan wel weer lol om. Maar goed dus....

ik zal niet djaffen
no spang ik ga oplossen. Ja man ik ben idd een sickie :)

(En vinden jullie het wat mijn nieuwe taalgebruik?) 

36 opmerkingen:

  1. Jouw patta’s doen niet ouw! Oeps, ik bedoel Boem lauw mi dushi! Ga je zien!

    Later ;) Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ikok bobegogrorijpop eror nonietos vovanon.
    :-)
    joje boblolauwowe soscochohaalol vovinondod erorgog momooi

    liefs, Ellen
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, niet zo thuis in straattaal maar ze zijn eh.. vet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In die straattaal ben ik nog niet zo thuis, Maar die schoenen zijn echt gaaf, (Heeft mijn manlief ook :)). En geniet van de kroonswisseling ik zal nu ook moeten lachen als ik een aardbei ontkroon :)
    Een fijne troonswissling!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vet gaaf die sneakertjes van je! pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw mooie etnies, fijn kleurtje ook! Ik geloof meteen dat ze heerlijk zitten :-)
    Ik vind het wel grappig hoor die nieuwe taal van jou, alleen dat laatste zinnetje.... #snappeniksvan!
    Fijne zondag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke hippe schoenen... En de aardbeien; jullie zien in alles wel iets voor de nieuwe koning zeker?! hahahaha, wij als Belgen, hebben hier zo'n gevoel niet, maar het is wel tof om jullie enthousiasme te zien!
    Groetjes Sofie, en de laatste zin... bestaat daar een vertaling voor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. You are a COOL MAMA-ik hou van mama's die met de tijd meegaan en ruim denken-die humor hebben en SMAAK-coole sneakers-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bent echt toe aan weekend, zo melig :P

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hmm die muffins zien er heerlijk uit! en die nieuwe schoenen lijken ook wel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je had zo in mijn stad kunnen wonen, helemaal swag met je nieuwe gympies!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super cool schoenen :-) en lekker muffins.
    Nooit eerder van NL straattaal gehoord en ik snap er niks van - wel grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmmm, de schoenen zien er makkelijk uit! Maar het bijhorende straattaaltje? Misschien in de toekomst een voetnoot erbij plaatsen met de vertaling?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. :) Ik ken alleen de straattaal van het Klokhuis, als Saïd en Jonathan (v.a. 3.58min) kletsen. Maar jouw schoenen, die zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toffe schoenen! Die straattaal is mij toch ook een vraagteken hoor. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die patta's zijn da bomb! tranga!
    Wo box!

    Fijn weekend! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, ik heb mijn kroning ook al gehad. Nieuwe kroon bij de tandarts, moest ik ook ff gniffelen.. de link met aardbeien had ik nog niet gelegd! Nice shoes!! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. UUHHH........... doe maar niet dat nieuwe taalgebruik,anders kan ik je blog niet volgen, ha, ha.
    Kleurige te gekke schoenen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je kroontjes zijn grappig maar van je taaltje snap ik niets :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je nieuwe taalgebruik zal moeten vertaald worden vrees ik voor ons belgen :) snap er weinig of niks van! Wel heb je heel leuke nieuwe schoenen in een keitof kleurtje!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hee, mijn vorige opmerking kwam blijkbaar niet aan! Ik zei: coole patta's! En die muffins zien er niet te versmaden uit, eet je die als ontbijt?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. je schoenen zijn gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zotte doos, euh waar staat die translate ??? Straattaal hier in dat boerengat niet, wel dialect dat enkel ik spreek thuis en als de Kids plots tussen hun automatische niet van mij aangeleerde algemene beschaafd Nederlands, Vlaams dus een woord dialect uitspreken kan ik het haast nog niet aanhoren ook, lijken ze zelfs niet eens te kunnen... Btw Naais sjhuuws, of maw mooie schoentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldige schoenen zeg! Die straattaal spreekt me dan weer minder aan... Houd het maar gewoon bij ABN, dat begrijp ik tenminste ;-P Ben eigenlijk ook wel benieuwd of er in België straattaal bestaat. Zal wel toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Coole schoenen. Of is dat een ouderwets woord...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Keicool die schone stappers van je! België zit vol straattaal en ik kan op niks komen nu hahahah... dus als je me bij een van je volgende blogberichtjes niet verstaat, weet dan dat ik het weer gevonden heb :-) Fijne kroontjes-af, kroontjes-op-dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mijn zoon Sam van 15 kwam ook thuis met Etnies.De coolste schoenen uit de skate-winkel, volgens hem.
    Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar je bent helemaal hip, Merula. Ze zijn ook wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Er waren eens twee skateboardende broers....zij droegen etnies, dc-shoes, vans...zo'n 8 jaar later is het 2013 en zijn deze merken 'hip'.....hahaha en zijn de broers na een kleine afwezigheid weer aan het skateboarden :-)
    Ze zijn gaaf Merula en die straattaal hoor ik hier af en toe nog weleens...
    xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Chick! Ik vind je skate-patta's echt the bomb! Hoewel ik Vans persoonlijk meer swag vind hebben ;p
    En oef zeg je over mijn Afghaanse windhond? Oef als in; oef ik wou dat ik hem had toch?! Je weet zelluf!! Ik vind die muffins er wel lekker uitzien, maar of ze ook te nassen zijn?...Moet ik zelf maar es proberen...over een maandje of 6 :)
    Suikerspin roeleert!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lijpe shizzle, die hartige muffins. Enne... kapot mooie pata's hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat zien un paar sjoen sjeun! Joa ech wel! Ich vind ze hiel sjoen niks veur mich mèr hielemoal te gek veur Merulala's ;) :p
    Dat is de straattaal in Maastricht, hihihi whahahaha, Mestreechs Dialect ;). Nou ja wel op mijn manier geschreven want daar heb ik niet voor geleerd om dat te schrijven, ik woon inmiddels alweer een jaar of zeven in Heerlen en daar spreken ze natuurlijk geen Maastrichts dialect maar praat het wel met dochterlief en met mijn familie enzo, met manlief praat ik Nederlands. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik hoop dat ze in België die vreselijke straattaal niet hebben. Ik vind het echt niet om aan te horen als ik jongeren zo hoor praten (en dat hoor je veel in de 'grote stad').
    Maar je foto's en wat erop staat zijn leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Really the blog was nice... Its looks very yummy. I feel very hungry after seeing this post...
    skatewinkel

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)