maandag 15 april 2013

Hoera!





Hoera! Ik ben vandaag jarig. Jawel 35 jaar geworden, oef.
Ik heb het gister al gevierd hoor, een maandag is nou niet echt een feestdag. Enne gister scheen de zon he! Dus lekker het bezoek buiten in de tuin geplaatst en de bbq aan gedaan. Het was een heerlijk dagje geworden zo buiten met fijne mensen om me heen. Ik was ook eigenlijk eerst helemaal niet van plan om m'n verjaardag te vieren hoor. Ik had er dit jaar niet zo'n zin in. De eerste keer dat mama er niet bij is op m'n verjaardag en ik zat ook nog met de rest van Nederland (en Belgie :) in een halve winterdip i.v.m. het koude weer. Al die boodschappen doen, opruimen, mwa hoeft deze keer niet. Uiteindelijk toen het bleek dat het mooi weer zou worden, toch maar wat mensen opgetrommeld!
Dus hoera feest.
En nu doe ik het dan in mn eentje nog maar een beetje over. Neem een restje appeltaart (met feestbeest 'tapir'), zet het verjaardagkaartje van Naomi (LTC) neer. En maak een kopje thee voor mezelf en zet het op het gekregen koekjes onderzettertje. Kleine blijmakertjes! (de mok die erbij hoorde zit in de vaatwasser Sandra!).


Maar ik heb nog meer leuks te melden hoor!
Aanstaande zondag 21 april sta ik weer met een kraampje vol met Merulala maaksels op de feelgoodmarket in Eindhoven.



Een gezellige markt vol met leuks, lekkers en gezelligs.
Ik heb er al eens eerder een kraampje gehad, in november vorig jaar. Ik schreef er hier ook al over.
En toen was dat de aller eerste keer. En ook de aller eerste keer dat ik mijn zelfgemaakte spulletjes ging aanbieden. En jeetje dat is best wel spannend hoor! Maar het was zo leuk en ik kreeg zo veel leuke reacties. Er waren ook mensen die vroegen of ik een eigen webwinkeltje had. Maar nee dat had ik nog helemaal niet! Zat er al wel heel lang over te dromen enzo..... maar durfde eigenlijk niet. Wat ik doe kunnen andere mensen toch ook of zelf veel beter!

Enfin, een maand later.....
Met het idee van nou ik zie wel hoe het loopt, werd www.merulala.nl
 geopend. En dat is nu vier en een halve maand geleden!

En ik word en nog steeds zoooo blij van! En ik heb ook tot nu toe iedere week wel iets verkocht. Gaaf he!? Dit had ik echt niet durven te verwachten hoor. Het is ook zo leuk om dingen te maken als je echt een soort van doel ermee hebt. Bij iedere bestelling vind ik het zo leuk om alles mooi in te pakken, een kaartje erbij en misschien wel een kleine verassing.

 En al jullie allerliefste blogdames zijn natuurlijk mijn grootse klanten! En dat is ook echt super. Ik wil jullie nogmaals allemaal bedanken voor de bestellingen die jullie gedaan hebben. Maar ook voor het plaatsen van een berichtje of foto op jullie eigen blog!
En niet te vergeten ook alle leuke reacties en complimentjes van andere hoor! Ook super!
Want je moest eens weten hoe er via via via ook mensen bij mij terecht komen. Ook via pinterest en instagram. Maar ook via google afbeeldingen enzo.
Bizar he!
Een paar weken geleden kreeg ik zelfs een mailtje van iemand uit Frankrijk, met de vraag of ze wat dingen kon bestellen. Eh eh oui? (nee was in het Engels hoor!). En inmiddels zijn er dus al Merulala malletjes en poppetjes naar Frankrijk verhuisd!


Nou dat vind ik toch echt wel heel bijzonder.....
Ben best een beetje trots op mezelf 
(zonder naast m'n schoenen te lopen hoor!)

Dus allemaal leuk leuk leuke ontwikkelingen hier. Ik heb er zo een fijne bezigheid bij.
Maar goed a.s. zondag feelgood market dus. 
En het is trouwens buiten....
Zijn er nog mensen die gezellig langs komen? Wel even gedag komen zeggen dan he!

Tot slot van dit veel te lange blogberichtje inmiddels, wil ik jullie nog even iets laten zien wat zondag voor het eerst te zien zal zijn dan.

De homemade lego-poppetjes-wasco-krijtjes!


en deze lego bloemtjes oorstekers.


(zit momenteel gewoon even in m'n lego periode ;)

Mensen, een fijne dag nog allemaal!

60 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd..
    met je verjaardag maar ook met het succes van je winkeltje.
    Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiep Hoera, Gefeliciteerd! Mijn man is vandaag ook jarig ;) maandag vonden wij ook geen feestdag dus vieren het aankomend weekend. Gelukkig niet zondag want ik zie dat je dan op de feelgood market staat! in onze woonplaats ;)Leuk, dan kom ik graag een bezoekje brengen en je leuke spulletjes bekijken. De lego krijtjes en oorbelletjes zijn super!
    Ik wens je een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eeey meis nog van harte gefeliciteerd ! jonge blom !! haha :-)
    de fgm heb ik in de agenda genoteerd, als manlief zin heeft dan komen we misschien ! succes gewenst !
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd, met je verjaardag en met de goede zaken... ;-)

    Grtz Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HIEPER DE PIEP HOERA HOERA ...

    Van harte met je verjaardag ...

    Succes op de feel good markt ...

    Groetssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkige verjaardag!!! 35 mooie leeftijd
    De oorbelletjes staan nog niet in je webwinkel?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hieperdepiep hoeraa!!! 35 jaar! 35 bevalt me tot nu toe prima hoor, hopelijk jou ook!;) Klinkt als een klein mooi feestje, dat zijn de mooiste feestjes! En je webshop, lalalalala, zo leuk! Die Lego-krijtjes, waaah! Ik heb een mini-mannetje die Lego-minded begint te worden. High five!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gefeliciteerd!! die lego bloemetjes oorstekers zijn kei tof, ga ik ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je verjaardag! Wat fijn dat je shop goed loopt :) Maar je hebt ook wel erg leuke spullen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je verjaardag. Zou je mama hebben gezorgd voor het mooie weer gisteren (Mijn Merulaatje is in een dip, zorg voor een zonnetje voor dat kind! (en dan een strenge blik naar de weergoden. Ja Merulamama, we doen het al)). Nou ja, ik heb je moeder niet gekend. Kon ze streng zijn?

    Veel succes voor a.s. zondag, ik zal er niet bij zijn. WIlde ik de leuke lijstjes gaan bestellen, blijken ze al uitverkocht! Het loopt heel goed bij jou! Kun je een seintje geven als ze weer opnieuw in je shop komen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteeerd!!! zit dit bericht te lezen terwijl ik koffie drink uit hetzelfde roze kopje, haha! leuk dat je dit bericht schreef het zijn allemaal dingen waar ik over twijfel en niet echt durf....heb nog nooit een markt gedaan en zou ook wel een ´echte´ webwinkel willen. Zoéén dat je trots een kaartje geeft als mensen erom vragen. Nu denk ik, shit zien ze m´n lelijke gratis winkeltje. Ach wie weet komt dat allemaal nog! Wens je een fijne dag hoewel ik denk dat je je ook een beetje sip voelt. 35 is te jong om zonder je mams te vieren, ook een beetje sterkte dus. liefs Ambela

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Merula,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik postte mijn klaartje gister toen de lichting net geweest was.... grr... komt dus een dagje later! maar niet minder gemeend!
    Kan me voorstellen dat je eerst geen verjaardag wilde vieren, zonder je lieve mama, maar fijn dat het toch een mooie dag was met veel lieve mensen om je heen!

    Leuk dat je weer op de Feel Good Market staat! daar was het vorig jaar allemaal mee begonnen inderdaad! Super dat je winkel goed loopt en je zoveel lol eraan hebt, dat is toch het allerbelangrijkste!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoera voor jou !!! En wat heb je gisteren een heeeeerlijke dag gehad met je visitie, dat had je goed gepland :-)
    Ik moet hoognodig óók eens iets gaan bestellen uit dat leuke winkeltje van je, gewoon voor de heb haha. Ik vind die wascootjes echt supergaaf zeg, hoe kom je er weer op tssssss.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik bedoel natuurlijk: visite (ik ga te snel)

      Verwijderen
  14. Hoera! Van harte Gefeliciteerd met je verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. GEFELICIFLAPSTAART!
    Heel veel plezier en verkoop a.s. zondag, maat er een mooie dag van!
    Ellebel (Ellen) van ellebel5.blogspot.nl is vandaag ook jarig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd!!!!!!!! Geniet maar lekker van je taart!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh bummer ben ik helemaal vergeten een kaartje te sturen en je staat met je verjaardag nog wel in mijn agenda. Lieverd een hele fijne dag verder nog, hier regent het dus zal bij jou ook wel weer grijs weer zijn. Maar je hebt mega leuke vooruitzichten, wij zijn zondag in DenBosch hebben daar een Mini meeting, dus zijn wel in de 'buurt' maar ga dat niet redden. Hoop dat je weer een mega geslaagde dag hebt, maar met die leuke spulletjes van jou gaat dat zekers lukken. Dikke verjaardagsknuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd! <:)
    En wat leuk dat je weer op de feelgood markt staat!
    Ik was wel van plan om er heen te gaan dus dan zal ik je gedag komen zeggen!
    Veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Happy Birthday!!
    Leuk dat je winkeltje zo goed bevalt en dat je er zo te lezen plezier in hebt, fijn!! Succes zondag, helaas kan ik niet komen, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Proficiat, ik was zaterdag jarig, maar ben wel 20 jaar ouder :(
    Leuke dingen heb je alweer gemaakt en die feelgood market lijkt me top!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik vind de wascokrijtjes van lego helemaal geweldig en mijn zoon ook. Groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd met deze mooie leeftijd. Juist dit soort dagen mis je je dierbare moeder het allermeeste. Het was een zonnige dag dus daar heeft zij vast speciaal voor gezorgd tijdens het vieren van je verjaardag gisteren. Wat heb je toch een leuke creatieve ideeen: poppetjes van wascokrijt! Hoe kom je er op en wat een ontzettend leuk idee! Veel plezier in eindhoven. helaas is dat voor mij (woonachtig in de buurt van Haarlem) iets te ver anders was ik zeker even langs gekomen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd. Wat ben je nog lekker jong ;-) Ben me ook aan 't oriënteren op een webwinkeltje. Twijfel nog tussen Etsy en de zogenaamde 'gratis' shops. Hoe bevalt de jouwe?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hieperdepiep hoera! 35:mooi!!!
    geniet er nog van!!
    geweldige oorstekertjes ook!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd! Met je verjaardag én ook met je successen in webshopland! Ik vind het heel erg leuk wat je allemaal maakt, had ik dat al eens gezegd? De reden dat ik nog nooit iets besteld heb is dat ik eerst vind dat ik orde moet scheppen in mijn rommeltjes, die liggen overal door het huis namelijk, ik word er helemaal horendol van! Er moet heel veel weg, en dán (zeg ik tegen mezelf) mag ik leuke aparte nieuwe spulletjes kopen! De tapir is hilarisch!

    Geniet van je dag! (en goed dat je het gisteren toch gevierd hebt, met wat gemengde gevoelens begrijp ik, maar echt fijn dat je het toch gedaan hebt)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hiep hiep hoera voor Merula! Gefeliciteerd! Dubbele gevoelens op zo'n dag, heel begrijpelijk... Maar heel goed dat je je verjaardag niet ongevierd voorbij hebt laten gaan. En je shop en de markt, je bent goed bezig! :-) een mooi nieuw levensjaar gewenst! Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gefeliciteerd met je verjaardag! Fijn dat het toch een goede dag was ondanks het gemis van je moeder.
    Succes met de verkoop zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heeeeeeee meis gefeeeeeliciiiiiiteeeeeeeeeeeeeerd :-)
    Begrijpelijk dat je je mams mist .... ik ben er van overtuigd dat ze er wel bij is geweest hoor!!!!

    En heel veel succes op de markt! Maar dat gaat zeker weten helemaal goed komen. Zo veel leuks .... dat vliegt weg!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nog van harte gefeliciteerd! Wat leuk dat je winkeltje zo lekker loopt.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  32. HiepHiep.....Taart! van harte en maak er een onwijs mooi jar van
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Merula: alsnog van harte gefeliciteerd met je 35 ste levensjaar: een jonge blom nog. Ik snap dat het moeilijk moet zijn geweest maar toch mooi dat je er een spontaan feestje van hebt gemaakt! Een mooie dag ervoor en spontane feestjes zijn veel leuker dan die geplande. Ik wens je een super mooi nieuw levensjaar toe en het wordt knallen-je mag trots zijn op wie je bent en je coole spullen. Lieve groet met hart&ziel van Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd meissie ! En wat een leuke Lego spulletjes... briljant!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Van harte! Succes op de markt, komt vast goed! Die lego-wasco... LEUK!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. G e F e L i C i T e E r D !!!!!!
    :)
    Ook nog via deze weg.
    Tof dat je winkeltje zo goed loopt!
    En die lego wasco is briljant.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Gefeliciteerd!
    Misschien kom ik zondag wel even langs ik woon in de buurt van Eindhoven.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Gefeliciteerd. Nog piepjong dus! ( ik word binnenkort 36;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Zoooooo leuk Merula! Ik ben heeeel blij voor jou :) En nog een hele fijne verjaarweek gewenst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. hieperdepiepdepiep! Ik hoop dat de merels in je tuin je een verjaardagslied hebben gezongen, dat de katten in de buurt je een verjaardagsboeket afleverde!
    Misschien zie ik je zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hieper de piepies HOERA!!! gefeliciteerd. Het was gisteren wel een hele fijne, zonnige, mooie, warme dag ;) Mooie dag voor een feestje, en geweldig dat je het zo spontaan toch door liet gaan (kan me voorstellen dat het wel anders voelde).

    Wat je winkeltje betreft: wauw! helemaal terecht :D Veel plezier zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. HIEPERDEPIEP...HOERAAA! Gefeliciflapstaart!
    Oh leuk, de feelgood market. Eindhoven is een pietsie ver voor mij, maar ik ga er zeker nog eens heen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. En hier lees ik het dan helemaal :-) VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag Merulalalala!!! Je had gisteren geen betere dag kunnen treffen en heel fijn dat je het toch hebt gevierd! En dat het leuk was! En dat je weer op een marktje gaat staan! ... ik zou zooooo graag langskomen ... maar ja, die afstand hé, of spreken we af in een stationscaféétje?! Hihihi ahnee, je gaat geen tijd hebben met al die enthousiaste mensen die terecht bij jou komen kopen :-) Ik wens je veel plezier en kijk al uit naar het verslagje. En coooool jô, helemaal tot in Frankrijk! Hip!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gefeliciteerd!!!! Met je verjaardag én de goedlopende zaken! Ben benieuwd wat je allemaal nog uit je hoed gaat toveren! Ik ben druk met de voorbereidingen van mijn eenjarig-shop-bestaan, de tijd vliegt om! Veel plezier zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Gelukkige verjaardag!
    (en wat zijn die legomannetjes gaaf!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Van harte gefeliciteerd en veel succes op de markt!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Gelukkige verjaardag! Ik word er zelf vrolijk van om te zien hoe vrolijk jij bent! Nu zijn we even oud (ben van februari)! Toffe spulletjes dat jij maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Iets aan de late kant maar zeker wel zeer gemeend; gefeliciteerd!!! En natuurlijk super dat je winkeltje zo goed gaat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Super, super, super leuk je blogje te lezen Merula! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, heel veel succes op de Feelgood market (kan niet anders dan dat het weer een succes gaat worden!!) en ik ben ook trots op je hoor, dat je het winkeltje bent gestart. Niet iedereen beseft wat het allemaal wel niet inhoudt, maar petje af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd!!! Bedankt voor jouw felicitatie, leuke datum he 15 april? Ik ben wel ietsje ouder geworden hoor (43 namelijk :-)).
    Leuk joh, dat je op een markt staat. Ik heb net dit weekend ook de knoop doorgehakt en ga met de Pinksteren voor het eerst op een markt staan met een kraam!! Maar ik heb nog wel veel opvulling nodig, dus ik ga hard aan het werk! Je hebt trouwens een geweldig leuke webshop!! Eindhoven is een beetje ver weg voor mij, anders kwam ik zeker even langs!

    Tot gauw maar weer!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag (helaas een dagje te laat maar dat mag de pret niet drukken!)
    Leuk die feel goodmarket, helaas zijn ze toch allemaal net iets te ver weg voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Een dag te laat...maar alsnog van harte gefeliciteerd!!! Leuk, de feelgoodmarket, daar heb ik vorig jaar ook een keer gestaan. Veel plezier!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hey Merula! Wat bedoel je met 'gek berichtje hier boven...?' Haha, just curious....
    Ik ben jarig op 19 december.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Goedemorgen :) Je had een vraag gesteld op mijn blog dus hierbij mijn antwoord :)

    Haha nee dat is iemand die speciaal is opgeleid om de gebitten van paarden te onderhouden. Altijd een liefhebber van paarden maar ik heb nog nooit gehoord dat hij/zij ook mensen-tandarts is. Een paardengebit is wel een beetje anders namelijk :) A.s. vrijdag komt de paardentandarts het gebit van mijn paard controleren op 'haken' en die worden dan (indien aanwezig) weg gevijld. Dat is niet pijnlijk hoor! Ja, de haken zelf wel, die snijden in de wang maar het vijlen zelf niet. En er wordt een zgn. wolfstandje weg gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Oh nou zie ik het pas, haha, wat raar, nooit eerder gehad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Zit ik eens een dagje niet op het world-wide-web... mis ik je verjaardag!
    Nog van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat er weer een fijn jaar voor je aankomt!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)