dinsdag 2 april 2013

Testpanel Merula & Siem

Hoera! eh ik bedoel Jeehaa!
Siem was uitverkorenen om het boodschappen pakket van jeehaa te testen. Dus wij kregen pasgeleden de promo versie thuis gestuurd. 

Ik zal hier even de info van de site knippen & plakken want ik kan het echt niet beter omschrijven!!!!

Het zweet loopt over je rug. Waar is 'ie nou? O, daar, ik zie daarginds het vlaggetje van het minikarretje boven de schappen uit piepen. Boven welke schappen? Die met... neeeeeee! Die met de eieren....
En daar staat 'ie dan, je kleine boodschappenhulpje. Met een  voetje heen en weer glibberend door de gele eierprut (want dat geeft zo'n mooi effect). "Ik wilde alleen maar helpen hoor, en papa zei gisteren dat de eieren op waren".

Hartstikke fijn, zo'n kind dat wil helpen. Maar dan moet 'ie natuurlijk wel weten waarméé 'ie dan kan helpen. Nu hoor ik je denken: "mijn ongeleid projectiel kan nog niet lezen hoor". Snap ik, de mijne ook niet. Maar plaatjes kijken is geen probleem. Maak met behulp van deze boodschappenstickers een lijstje wat je hulpje wel kan 'lezen', en werk zo allebei je eigen lijstje af. Je hulpje zo trots als een pauw, en jij weer en zenuwinzinking minder. Kind kan de was (eh, boodschappen) doen!

In dit pakket vind je 29 verschillende producten, met 4 stickers per product (en het dubbele aantal voor brood, uit ervaring weet ik dat dat vrijwel iedere keer op mijn lijstje staat). Ook krijg je alvast 10 lijstjes om de stickers op te plakken (zijn ze op, dan gebruik je gewoon de achterkant van een oude envelop, net als voor je eigen lijstje). Voor het geval de plaatjes toch niet duidelijk genoeg zijn zit er ook een kleine verklarende lijst bij, en óók nog een gebruiksaanwijzing voor optimaal winkelgenot.

En even een plaatje:


Dus afgelopen vrijdag (jawel goede vrijdag = druk in de supermarkt!) hebben Siem en ik boodschappen gedaan. Thuis het lijstje gemaakt door dus de stickertjes van de artikelen op het lijstje te plakken. En daarna het lijstje even doorgenomen. Welke kleur paprika? Hoeveel peertjes? Heel brood of half etc.


Nou en toen gaan met die banaan! Siem was zeer enthousiast om op deze manier mee boodschappen te doen. Hij vertelde zeer trots dat hij van heel veel dingen al wel wist waar die moesten liggen. Dus dat werd ook echt rennen in de winkel. Bij ons geen mini karretjes met vlaggetjes helaas ;)
Hier een paar foto's

 brood!


de kaas.... oef veel keus, doe maar die met de blauwe sticker.


tja..........


Hier bij de peertjes wel het eerste minpunt ontdekt van het boodschappen pakket hoor  ;)
Waar moet je nu je boodschappenlijstje laten als je met 2 handen dat zakje open moet maken?






Uiteindelijk belandde alle juiste boodschappen in ons karretje. Tijdens de zoektocht van Siem kon ik ook even tussendoor wat spulletjes in het karretje gooien leggen. 
Het boodschappen doen ging op deze manier echt allemaal prima! Siem vond het heel leuk om op deze manier mee te helpen. Mocht zelf dus ook gedeeltelijk beslissen en was ook trots als hij het juiste ding gevonden had.

Dus wat ons betreft zeker een aanrader! De afbeeldingen zien er leuk uit, de uitleg erbij is leuk en duidelijk beschreven.
Je kunt dit boodschappenpakket (en heeeeel veel ander leuks) vinden in het winkeltje van Jeehaa dus. www.jeehaa.nl
En haar blog is trouwens ook een aanrader hoor: miafaa-met-keintjes
Over geklieder met kinderen en andere maaksels en bezigheden, alles met een behoorlijke dosis humor beschreven!

En oja voor wie het graag wilt weten. De paaspicknick van gister in het park was prima geslaagd! Toch wel min of meer de hele middag zon gehad. En was de zon eventjes achter de wolken dan was het wel koud maar niet te koud. Een stuk of 10 kids en 15 volwassenen hebben zich vol gevreten aan lekkers en zich prima vermaakt :)

Zo en nu kan ik geen ei meer zien.....

27 opmerkingen:

  1. Geweldig! Hier geef ik ze vaak wat te eten voor we boodschappen doen, op zo dag overleggen ze de laatste tijd wat ze volgende week willen eten. Op maandag doen we boodschappen voor die week en kiezen ze zelf t menu, op een voorwaarde, geen junk food en gevarieerd. Soms zien ze ander vlees waar ze dan zin in hebben en gooien ze de hele menu om maar voor mij is t makkelijk, ik hoef enkel de kar te duwen en te betalen. En snoep? Dat zijn ze telkens vergeten, maar die gang rij ik dan bewust niet in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk en handig idee! Ik ga snel eens kijken daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-) leuke lijstjes, enne eventueel overgebleven eieren kun je toch wel aan fredje geven?? of lusten die dta niet gekookt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat is een super leuk idee zeg. Je zou de paprika nog kunnen inkleuren, zo weet Siem welke hij moet hebben ;-) Ik ga de blog eens bezoeken. Ben wel van knutsel en klieder met kinderen ;-)
    Siem, leuke naam trouwens, stond (staat) ook op mijn lijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het altijd zo leuk te lezen hoe je Siem overal bij betrekt. Van alles maken jullie een feestje!! Jiehaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha die Siem bij de peertjes met z'n serieuze geconcentreerde blik! Waardeloos zo'n lijstje als je iets met twee handen moet doen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig boodschappenavontuur, hihi :)

    groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superidee!! Gaaf hoor!
    Nog even en je kunt thuis blijven. Dat doet Siem alle boodschappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een geweldig stoere shop-hulp heb jij!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij hebt je eigen boodschappendienst zo te lezen, makkelijk hoor! Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tjeetje wat leuk bedacht!!!! Zo wordt shoppen echt heeeeel leuk!!!!
    Compliment voor die stoere en hulpvaardige kanjer!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat grappig! Heerlijke foto, dat serieuze koppie met het papiertje in z'n mond ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eitje erbij?
    Hihi.

    Maar jiehaa o nee jeehaa het is allemaal wel gelukt.
    Leuk idee, die stickers als hulpjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De volgende stap is samen koken met stickers............X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeehaa! Wat ontzettend leuk om je 'testverslag' te lezen! (en wat ben ik blij dat het niet op een boodschappennachtmerrie is uitgedraaid) Ik geef toe dat er wel een minpuntje kleeft aan het gebruik van een lijstje, maar ik zag dat Siem daar al een geniale oplossing voor heeft bedacht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou zeg wat is dit ontzettend leuk met zo'n boodschappenlijst! Jammerdebammer dat ik geen kids heb maar heb gelukkig wel vriendinnen met kinderen en die gaan dit zeker wel tof vinden! Thanks voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een avontuur!! Super leuk om te lezen!!

    Fijn weekend!

    Liefs Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw dat klinkt nog eens hanig als je boodschappen gaat doen met je kleintjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij doet dat heel professioneel, die Siem!!
    Zo gaat dat later ook als je de parkeergarage uit moet rijden, het raam open moet doen en je parkeerkaartje bij de hand moet hebben ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)