vrijdag 17 mei 2013

Deze week zag ik (nummerke zesenzifentig) Tilburgs voor nummer 76

Deze week zag ik:

mezelf heeeeel veel gaatjes boren, nog meer gaatjes boren, grote en kleine en nog meer gaatjes boren. En daarna bamboe takjes breken en nog maar breken en daarna nog een paar breken.
Volgende keer zie ik mezelf waarschijnlijk ook nog gaatjes boren.... Maar dan in dikke boomtakken of kleine boomstronkjes.


Jawel. Dit word ons bijenhotel 'chez Merula'. In een bijenhotel kunnen wilde bijen (die niet prikken) een beetje lekker uitrusten en overwinteren. Ze kruipen in de kleine gaatjes en kunnen deze ook dichtmetselen met stuifmeel. Als je er meer over wilt weten moet je maar even googlen he ;)
Het gluifje bovenin in is de 'vlinderkamer'. Tja deze is dus voor vlinders om te schuilen tegen de regen of om te overnachten of zelfs te overwinteren. 
In het vakje rechts moeten dus nog wat kleine boomstammetjes komen met gaatjes erin. 
Nou goed bezig dacht ik zo! De natuur een handje helpen en het ziet er ook nog eens leuk uit als die straks in de tuin hangt.

Zo moet ik voor de vlinder/natuur liefhebbers ook nog even delen wat ik bij (bij? nee geen bijen) haar zag. Hoe je bij de vlinderstichting een pakketje kunt bestellen met vlinder eitjes, rupsen en poppen. Wauw! Hoe gaaf is dat? Dus mochten de vlinders nou niet zelf naar mijn hotelletje komen, kan ik ze er altijd nog zelf naartoe brengen ;)


 
Deze week zag ik is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week.
Vind je het leuk om mee te doen? Plaats dan je linkje door te klikken op de pagina balk 'deze week zag ik'. Hier kun je ook alle andere deelnemers zien.

30 opmerkingen:

  1. Chez Merula! Wat een gaaf hotel. Leuk dat je dit doet! Ik ga er ook eens over nadenken, leuk klusjes voor dit weekeinde! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof en de bijen kunnen nu goed extra steun gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha ha ik herkende gelijk wat het zou moeten zijn hij is prachtig

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er leuk uit zeg!, ZOu in mijn tuin ook heel leuk staan, en is een leuk klusje voor in een verloren weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt. Nu maar hopen dat het een druk bevolkt hotelletje gaat worden. Hou je ons op de hoogte?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee en leuk uitgevoerd.
    Ben nu al benieuwd naar het vervolgverhaal van hotel "Chez Merula", wens je veel bezoeker toe!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf zeg, een designhotel voor onze kleine vliegende vrienden! Ben benieuwd of het dit jaar al volgeboekt zit, succes :-) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo gaaf !!! Ik moest erom lachen, waarom zal je duidelijk zijn als je mijn blogpost leest haha!

    Ik heb ook een vlinderkast in m'n tuin gehad trouwens, dat ding heeft het een paar weken uitgehouden en toen kwam er een bal tegenaan, gelukkig zaten er geen vlinders in. Ik zou het wel geweldig vinden als het bij jou gaat lukken.

    x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geweldig zo'n eigen B&B voor alle insecten. Ik denk dat je vol zit in het hoogseizoen :-) Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die is echt heel mooi geworden. Daar zullen vast een hoop bijtjes op af komen.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een vijf sterren hotel, voor het bijen-volk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super, super leuk! Kan ik een kamertje boeken voor de bijtjes in onze tuin, ze maken zoveel gezoemmmmm de hele dag door ;)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk idee!! En wat ben jij handig zeg :-)
    Gelukkige vlinders en bijen, ik hoop dat Chez Merula snel vol zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo-coole timmervrouw. Helemaal knap dat gastverblijf-ben benieuwd naar de bezoekers en bewoners. Alvast een leuk Pin(k)ster-weekend gewenst-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk! (Hou me aanbevolen voor een foto tzt van het hotel met gasten.)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tof hotelleke! Hihi, zit me voor te stellen hoe die vlinder dan naar binnen moet....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel mooi geworden. eens in de zoveel jaar bestellen we op school ook zo'n pakketje. altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. geweldig cool!!! en lief van jou! veel logees gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gaaf idee! Ben benieuwd wanneer de eerste gasten arriveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooohhh wauw wat super leuk,succes


    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tjeetje meis wat een prachtig bijenhotel is dat!!!!!
    Dit is toch wel echt het "Amstel Hotel" onder de andere bijenhotels die ik heb gezien hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wauw echt prachtig en goed gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het is waarachtig bijendag. Mooi hotel.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik hoop dat de vlindertjes weten dat ze hun vleugeltjes moeten toedoen voor ze in dat gleufje proberen te geraken :-) Maar ik vind het in elk geval een heel cool hotelleke dat je daar aan het fabriceren bent. Ohjaaa en in je winkeltje, dat potje 'doe een wens' ... zoooo goed gevonden! Super! Allen daarheen wie dit leest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo jij gaat die lieve diertjes ook nog een mooi hotelletje geven dus!
    Echt heel grappig en mooi gemaakt!
    Zeker leuk om in je tuin op te hangen, zal Siemook wel prachtig vinden.....nu nogweg met die regen endan kunnen de gasten komen!
    Fijn pinksterweekend!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gaaf! Bijen zijn heel belangrijk he, dus goed dat je een hotel voor ze hebt gebouwd!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een bijenhotel!!! Dat wil ik ook!! Je bent een supergave chick die goed voor de diertjes om haar heen zorgt!
    Ga je rommelhunting op de meimarkt? Ik ga alleen zondag overdag:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Helemaal leuk voor de bijen en ook voor het oog !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. O ja, die zag ik op FB! Geweldig leuk! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik zie steeds meer insectenhotels voorbij komen hier in Blogland. De aller allereerste die ik zag was bij Landgoed De Bonte Belevenis op Texel (mocht je daar ooit heen gaan: TIP! Is echt super leuk daar!). Zij hebben een heel grote in hun moestuin staan. En ik baal nu dus heel erg dat ik qua buitenruimte niet heel veel verder kom dan een balkon... Nou ja... later als ik groot ben... ;-P

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)