donderdag 30 mei 2013

leuk, liefs & lekkers.....

Nou ik vind het nog steeds boerenkool-weer hoor.... Maar okee okee niet iedereen vind dat lekker is wel gebleken uit de opmerkingen va het vorige berichtje. Zullen we een easy zomerse salade doen dan? 


Ik vond het recept hier. Quinoa met granaatappelpitjes (en o.a. tomaatjes, komkommer, feta, peterselie, munt en lenteuitjes) Ik maak wel eens coucous salade ofzo maar quinoa had ik ook nog nooit gegeten. Smaakt wel grappig en gezond. En de granaatappelpitjes zijn helemaal grappig erbij!


 Verder kreeg ik nog leuks van Esther/espiratie. Labeltjes, envelopje met afgedrukt viooltje, bijtjes en vlindertjes. En zaadjes van 'de nachtschone' om nog meer bijtjes en vlinders te lokken naar het bijenhotel. Ik ben benieuwd en ken deze bloemen niet. Altijd spannend wat er uit de grond naar boven komt dan.




In de blauwe pot zitten de zaadjes.

Beetje water (een beetje graag!) en wat zon (ja eh heeeel veel graag!) en we zullen zien!

 


Ook leuk & liefs gekregen van keetje van lien (zij heeft de give away van het bijenhotel he! snel kijken) . Lien en ik zijn nu al bijna 2 jaar (!) geleden ongeveer gelijktijdig begonnen met bloggen en waren 1 van de eerste volgers van elkaar. Best bijzonder toch? En daarom kreeg ik leuke post. Een gezellige brief, leuke papiertjes, groentezaadjes, een theetje (en koetjes reep mjammie!), puzzeltje voor Siem en ballonnen. Want bij een feestje horen ballonnen! Thanx Lien!

En tot slot kwamen deze leuke stempels mijn kant in.


Ze zijn gemaakt door by barbera. En binnenkort verkrijgbaar in mijn shoppie. 
Maar hierover later meer!



23 opmerkingen:

  1. Ahhh je stempels zijn leuk! Je salade ziet er heerlijk uit. Vrees dat ik Vriend niet zover krijg dat te eten. misschien eens als lunch proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit gerecht heb ik toevallig pas gegeten.
    Het smaakte ok en gezond, maar voor mij niet zo jammie als een zak patat. ;)
    Wat een lieve post heb je daar gekregen. En gave stempels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoor die salade! En wat een fijne en gezellige post!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lucky week! Mijn pakket laat nog even op zich wachten (picknickweer ook) - ergens in juni ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie pot voor de prachtige nachtschone! Wat leuk dat Lien en jij in dezelfde tijd zijn begonnen en elkaars volgers werden. Dat schept een band :)
    Genietze hier schijnt inmiddels het begeerde zonnetje...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Quinoa .... daar heb ik nou echt nog noooooooit van gehoord.
    En wat een fijne post heb je gekregen, heerlijk ! Jij ook al 2 jaar aan het bloggen? Tsss.... ik ook (juni) !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Yep, zo'n salade is meer aan mij besteed ;)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto heb je van je heerlijke maaltijd gemaakt! En wat een leuke spulletjes heb je gekregen. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat bord is al prachtig op zich maar dan dat gerecht, daar wordt je gewoon vrolijk van, en natuurlijk de knalgele gieter.... Vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele toffe post heb je gekregen!! Mja, ik vind boerenkool wel lekker hoor! Maar dat slaatje mag ook langs hier passeren, lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke post meis .... en die stempels zijn zooooo leuk!!!!!!
    Ik heb gister zuurkool-shoarma-schotel gemaakt ... ook daar is het echt weer voor hihihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh.......heerlijk die salade. !!

    en dan dat bord, :-) helemaal geweldig !

    liefs, ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe die quinoa knispert als je het in het water gooit he, heerlijk geluid. Granaatappelpitjes, heerlijk maar er zit meer rood sap op de muur en op mij meestal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja heerlijk qiunoa, ik heb het ook pas ondekt
    schijnt heeeeeeel gezond te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke gieter heb jij!!! :)
    Nu nog de zon inderdaad! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat recept wil ik ook uitproberen. Ik heb het op mijn Pinterestbord geplaatst, want ik hou erg van quinoia. Leuke post mocht je ontvangen. Die stempels, wow. Spannend om te wachten wat er uit de zaadjes gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nog nooit van gehoord, quinoa, en dus ook nog nooit gehad. Zal het eens voorleggen aan kokkerellende man.
    Fijne spulletjes, mooie stempels!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh oh mooie stempels!!
    enne ik vind allebei lekker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/2013/06/uitslag-weggevertjes.html?spref=fb

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je veel moois ontvangen!
    Vandaag schijnt de zon en krijg zin in de frisse zomersalade, het ziet er heerlijk uit! Ik schrijf het in mijn receptenboekje, ben benieuwd!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mmmmmm..... Die salade lijkt me echt heerlijk, thanks voor de tip! X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh die salade lijkt me heerlijk fris, ideaal voor bij de zomerse temperaturen die we mogen verwachten deze week :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Quinoa is heel lekker en gezond. Je kan het ook eten met feta, citroensap, peterselie en gekookte bietjes:-). Je kan ze ook weer bakken. Je kan alles bakken:-)
    http://mejuffrouwekster.blogspot.nl/2012/04/i-already-mentioned-quinoa.html

    Ik wil ook wel zoveel leuke post krijgen, bofkont:-)!! Maar dat verdien je ook.

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)