zondag 19 mei 2013

mag ik uit de categorie fruit, de aardbeien?

Merula.... dat is dus Latijn voor Merel he....... Dus ik hou echt wel heel veel van merels en van vogeltjes sowieso. Maar ik vind het alleen niet zo leuk dat ze lekkere dingen uit m'n tuin pikken! Dus dit vond ik nou nog eens een goed plan! Steentjes die eruit zien als aardbeien waardoor de vogels niet al dat lekkers uit je tuin opeten. Het is de bedoeling dat je deze beschilderde steentjes tussen je aardbeien plantjes legt als er nog geen aardbeien groeien. De vogels denken dan al wel dat er lekkere aardbeien groeien. Maar tja deze aardbeien blijken dus een beetje hard te zijn en niet zo lekker. Het schijnt dan dus zo te zijn dat deze vogels niet meer terug komen voor de aardbeien op deze plek! (ze zullen natuurlijk niet je hele tuin gaan ontzien door dit voorval ;) Dus al dat lekkers voor mij! Haha En het ziet er ook nog eens heel gezellig uit in je tuin 
(of op een schaaltje binnen :)



Aangezien ik zelf maar 1 aardbeienplantje in de tuin heb moest ik even wat test hulp inschakelen....


Meneer slak keek zijn ogen uit......

En Janina (elkedagzaterdag) maakte er ook wat moois van!
En iemand over de grens met een geschikte tuin (en mooi huis ;) heeft een trage postbode......

En als iemand ook graag deze beschilderde aardbeien wilt hebben moet even naar de  


Over postbodes gesproken!
Ik kreeg deze week ook nog leuke post.

readkapke, die zo ongeveer op ontploffen staat van haar derde kindje, verraste mij zomaar met een zelfgemaakte stempel! Hoe leuk, thanx (u ziet dat voor zich he hoe iemand met een hele dikke buik al gutsend aan tafel een stempel zit te gutsen he, wel altijd van je af natuurlijk ;)


En ook kwam ze dit oude playmobil kwartet tegen en moest aan mij denken. En jaaa die vind ik super. Dit is de playmobil die ik (lees broer) ook had vroeger!

Ook kreeg ik van de week nog zomaar post van Els dingen die fijn zijn/wolkenclub.
Ze wilde toch wel even recht trekken dat ze echt niets te maken had met de mysterieuze vermissing van het wolken-puzzelstukje!


Lief lief allemaal lief.

Minder lief waren de oneerbiedige voorstellen, spam toestanden die ik kreeg bij de reacties de laatste tijd. Dus toch ook maar weer de woordverificatie aangezet....

32 opmerkingen:

  1. Jammer dat mijn gebit niet tegen jouw aardbeitjes kunnen want ze zijn om op te vreten-zo leuk. En geniet van alle extra-tjes xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh wat geestig die aardbei stenen!
    Super idee zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha! superleuk! heb ook een soort spam, niet in m´n postvak maar in mijn statistieken. Heb ik opeens 200 pagevieuws via topblog. Ik dacht even dat ik echt beroemd aan het worden was maar als je er dan op klikt is het iets over moeders die per dag meer verdienen dan de burgemeester per week. jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig wat een idee die leuke aardbeien stenen!
    Je plant ziet er zo erg gezellig uit en je bent weer heerlijk verwend zie ik.
    Geniet van tweede pinksterdag!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Owwww geweldig die aardbeien!!!!
    En die foto met de slak die is helemaal schitterend!!!!!!!
    Heerlijke post meisie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tandenbrekers, maar dat terzake ogen ze geweldig, bovendien heb je er een heel jaar plezier van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De aardbeien zien er net echt uit. Wanneer de echte aardbeien toch nog opgegeten worden, dan moet jouw tuin wel bevolkt zijn door extra slimme vogels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig die aardbeien, hoe kom je er toch op! Het staat ook zo leuk in die pot. Als we vogels tegenkomen met gebroken snaveltjes dan weten we hoe het komt hihi. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn zooooooooooooooooo leuk ! En die slak, je ziet 'm denken, whaaaaaaaa. Ow dat kwartetspel is geweldig. Ik kijk bij de kringloop ook altijd voor jou of ik van die poppetjes zie, jij maakt er van die leuke dingen van! Nog niets gevonden maar dat gaat vast een keer goedkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. slakken, brrrrr........
    wat een leuke post :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, wat een leuk idee van die aardbeitjes, zelf bedacht?? Ik hoop dat het werkt! Het ziet er in ieder geval vrolijk uit, dat vindt meneer Slak ook, hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig idee die aardbeitjes! Ben heel benieuwd of het werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gave aardbeien! Er zullen straks wel heel wat vogels met koppijn rondvliegen in Tilburg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige foto van meneer slak! Ik vind de aardbeien super leuk uitzien! Alleen daarom al zijn ze de moeite waard. Leuke post kreeg je! Er is meer naar je onderweg... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee die aardbeien! Als ik binnenkort nog eens ruim in de tijd kom te zitten ga ik ze ook eens uitproberen (en dan hele kleine rode balletjes ophangen in de bessenstruiken omdat ze daar ook altijd mijn besjes uitroven nog voordat ik ze kan plukken (zeg maar net een dag voordat ze rijp zijn...))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gaaf die vogelverschrikkeraarbeisteentjes, misschien ga ik ze wel namaken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha Merula, wat een geweldig idee die aardbeien!
    Sterkte met de oneerbare voorstellen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig idee, je aardbeien!!! En de slak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zalig idee die aardbeien! kwam het nog ergens tegen maar weet al niet meer waar :) maar echt super leuk gevonden! ik vind je blog ook geweldig!

    www.themindofanexchange.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooh ik vind je zelfgemaakte aardbeitjes echt superleuk!! (wel zielig, al die kromme snaveltjes :)
    Echt mooi gemaakt!!
    En nu hopelijk jij smullen van zomerzoete aardbeitjes dit jaar (bij mij eten de slakken ze altijd op.. schrikken die ook van steentjes..?..)

    Liefs,
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ah wat een leukkies zeg!!!!
    En fijn zo,n stempel van readkapke (heb ik ook, en gebruik hem heel vaak)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. lekker mam aardbeien,dochter kijkt mee, volgen mam,
    leuk blog ik blijf hangen
    groetjes uit denhaag

    BeantwoordenVerwijderen
  23. :-) ik zie de vogels en ander gespuis al teleurgesteld aan de stenen pikken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja van mij af, haha natuurlijk! Die aardbeien zijn ook nog eens super decoratief joh, erg leuk! En ik heb ook weer woordverificatie, terwijl het altijd wel meeviel, heeeeeel irritant!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. je houdt er wel van om vogels te pesten ;-). Mooi geschilderde aardbeitjes, ik zou zo opeten!
    Laat eens je buit zien van de meimarkt! Dank je wel voor de draadstaal mandje en de puzzel heb laten liggen voor mij:-). ik snap wel waarom je het over 2 dagen verspreid, het is grooooooot

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoe cool! die aardbeien! De nieuwe vogelverschrikker!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hihi die slak geweldig! Ben heel benieuwd of het werkt! En mail jij je adres nog naar mij want jij bent de winnaar van het gestempelde viooltje :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Als dat echt zo werkt he met die aardbeitjes dan is dat toch echt wel de uitvinding van de eeuw denk ik zo. Maar of het nu werkt of niet: het ziet er in ieder geval heel gezellig uit :)

    Wat lief van Readkapke! Dat is een mooie stempel geworden. En toch ook lief van Els dat ze op deze manier even duidelijk maakte dat ze niets met de verdwijning van het puzzelstukje te maken had ;-P

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hahaha... ik denk gewoon dat die postbode ze eerst zelf heeft uitgeprobeerd, maar vandaag werden ze dan toch geleverd aan de kasteelpoort ;-) Dank je wel, ze lijken echt echt heel echt hé! Ze liggen dan ook al te blinken onder de aardbeistruikjes, dank je wel om je over-de-grens-testpiloot te mogen zijn :-) Die postbode van jou heeft anders ook fijne dingen gebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een schitterend idee.
    Het ziet er alleen al zo leuk uit.
    Heb je er al een vogel zijn kostbare snaveltje op zien stuk pikken? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Die schattige aardbeitjes!Wat een idee overigens zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh dat zou helemaal super zijn hè als ze die aarbeien van jou niet te pikken vinden en dan daar niet meer terug komen ;).
    Oh ik zie weer een leuke stempel, so Merulala en ja dat kwartetset is echt wat voor jou óf Siem?? Oh ik ga ook gauw eens bij Els op bezoek en hopelijk ook nog bij andere lieverds. Knuff!

    Oh ja ik kreeg ook de laatste tijd veel spam maar die zie je dan niet terug op het blog die reacties, alleen in de mail en blogger heeft ze niet laten plaatsen op ééntje na die heb ik dan weer zelf verwijderd. Zoefffff, nou ja eerst nog een paar letters overtypen :p

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)