woensdag 8 mei 2013

vakantie!

Lekker zo'n weekje vrij! En o o o wat is het toch fijn dat buiten zijn. Ik kan altijd zo blij worden als ik even door de tuin loop,  alle opkomende plantjes en bloemetjes! Siem vermaakt zich ook prima met het gewoon buiten zijn. Takjes, steentje, water, zand, lieveheersbeestje allemaal interessant. 
Vorig jaar maakte ik in een grote cementbak een fairy garden. Een vogelhuisje, bloemetjes, steentjes, denneappels enz. En oja ook nog een playmobil elfje met kruiwagen.


 En die had natuurlijk het hele jaar buiten gestaan. En nu zag hij er zo uit:


Een beetje een rommeltje, dus die fairy garden ga ik binnenkort eens even aanpakken. Tijd voor wat leuke meubeltjes ofzo. En jeetje die vergeet-me-nietjes! Die zitten echt overal. Gelukkig vind ik ze heel leuk en lief en mooi......

Maar okee voor het echte vakantie gevoel wilde ik natuurlijk ook nog even een dagje het huis uit. We besloten om naar de spelerij te gaan in Dieren.
Dit stond al een hele tijd op ons lijstje! Man was er vroeger eens geweest met de basisschool en vond het zo geweldig. Maar vervolgens wist hij helemaal niet meer hoe het heten en waar het was enzo. Dus deze speurtocht schoot niet echt op zo. Totdat ik (jawel ik :) een keer op het blog van Prentje zag dat zij een leuk to-do-ding met je kind had ontdekt. Ik legde dit voor aan man en jeetje zijn gezicht begon te stralen! Was dit het wat hij al zo lang zocht? Whiehoe!!! Blij blij blij. We hadden het gevonden!

De spelerij is dus een park, speeltuin-achtig iets waar je heel aktief kunt spelen. (en toen had ik hier eigenlijk een heel verhaal getypt over wat het dan is en hoe het eruit ziet, maar bedacht ik me dat wat foto's eigenlijk veel handiger is...)

 


Super gaaf dus! Niets geen hier moet je een euro in doen en het gaat een beetje wiebelen! En man vond het ook nu nog steeds even leuk als toen :) 
Machine's die draaien, omhoog takelen, water, zand, aandrijving, pompen, klimmen en rollen. En alles gemaakt van oude fietsen, tractoren, buizen, telefooncellen, springveren matrassen enz.

's middags bakte we daar ook nog onze eigen stokbroodjes!


En (jaja ben nog niet klaar!) binnen heb je ook nog de uitvinderij waar kids zelf aan de slag kunnen met verschillende soorten techniek zoals plastic buigen, figuurzagen, piepschuim snijden, vacuüm vormen en naamplaatjes slaan. Ook de 'verf centrifuge' was erg geliefd bij Siem, hiermee kreeg je zo'n spetter tekening. Verder maakte hij ook een piepschuim bootje waarmee je kon gaan varen.





Nou eh... wel leuk dus!


Nou en dit is ook grappig na het plaatsen van dit blogje zie ik dat Prentje dus zonet ook een berichtje heeft geplaatst over de spelerij waar ze vandaag was (ik gister). Hoe toevallig is dit!?

28 opmerkingen:

  1. Oh, wat ziet dat er gaaf uit. Dat ga ik onthouden, die Spelerij! Enne... succes met de make-over van het elfentuintje. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow dat is echt een super leuke plek om heen te gaan, zo te zien heeft Siem het mega naar zijn zin gehad :). Ennuh mijn elfjes tuintje is helemaal overwoekerd hihihi, bedacht me ook al dat ik na onze vakantie daar eens een blik op ga werpen. Heel veel plezier met de jouwe! Misschien een mini spelerij voor Siem ervan maken ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuheuk ! Ga'm pinnen, voor over een tijdje. Want.Hier.Moeten.We.Naar.Toe !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat dit park niet superbekend is in Nederland! Aan de andere kant: prima, want anders wordt het overspoeld door kinderen denk ik, zó leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk avontuur! Ga ik onthouden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er helemaal Siem-proof uit :) Leuk!! ben benieuwd hoe jullie mini-tuintje gaat worden. Geniet nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken de Spelerij niet, maar voor kinderen is zoiets helemaal het einde natuurlijk, van alles mogen doen en overal aan mogen zitten en uitproberen, kan me goed voorstellen dat ze dat geweldig vinden!! Leuk idee zo'n elfentuintje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjeetje wat is dat gaaaaf voor kinderen.
    Ik kende het ook niet.
    Lekker he weer buiten te kunnen zijn. Ahhhh en dat elfentuintje ... schitterend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onze kinderen zijn er wel eens geweest met scouting... kwamen wild enthousiast terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gisteren net op pinterest dingen gezocht voor een fairy garden, niet in een bak, maar bij een boom.....
    ook druk bezig met de tuin, ben nu op de helft in de voortuin.... onkruid en plantjes die echt een ander plekje moeten krijgen.
    vergeet-me-nietjes love them.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De Spelerij staat ook nog op mijn verlanglijstje. Vanaf welke leeftijd is dit leuk?
    Heerlijk om in de tuin bezig te zijn. Hier zijn we ook al heel de week in de tuin of het bos te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo te zien hebben jullie een geweldige dag gehad! Ook nog lekker weer enzo.
    Dit stond ook nog op ons lijstje. (ooit tijdens een vakantie kwam ik een folder van de Spelerij tegen, hmmm weet eigenlijk niet waarom we toen niet zijn gegaan) Maar ja inmiddels zijn mijn kids 12 en bijna 15 die zijn daar niet echt meer voor te porren. Jammer, jammer, jammer.................

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ooo wauw he dat is leuk,ik ga dit onthouden,daar wil ik ook weleens met de kleintjes heen,lijkt mij super leuk.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. whaaaaaaaa wat gaaf zeg !!! nooit van gehoord maar lijkt me geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier ook helemaal fan van de Speleij. Helaas is dochterlief of voelt dochterlief zich nu te groot hiervoor. De laatste keer-2 jaar geleden-heeft ze de hele middag samen met manlief zelf gewerkt als uitvindster-geweldig.
    (In Nijmegen zit ook een hele leuke speeltuin-mocht je ooit in de buurt zijn: de Leemkuil) Fijne vakantie-week xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha ik las het net bij prentje, wat een toeval! Het ziet er erg gaaf uit! Fijne vakantie nog verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Spelerij heb ik vaker over gehoord.
    En die fairy garden blijft gaaf, zelfs nu hij verwaarloosd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik kan ook zo genieten van rondlopen in de tuin en kijken wat er allemaal groeit en bloeit. Ik vind je fairy garden zo schattig. Is iets wat ik zeker nog een keer wil doen.

    De Spelerij is tof hé. Wij waren er van de winter en hebben echt genoten. Het is iets waar we deze zomer zeker nog eens terug gaan.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tja, wat kan ik daar nog aan toevoegen 😊. Word altijd zo blij als mensen blij worden van mijn tips. Dat is zo mooi van internet...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Inderdaad werk aan de winkel in je elfentuintje maar eigenlijk heeft het ook wel wat al die lieve jkleine bloemetjes toch?
    Heel erg gaaf lijkt me dat park voor de kids, schitterend je foto's!
    Ik ken wel zo'n binnen gebeuren in Den Bosch maar buiten heb ik zoiets " groots" nog nooit gezien.
    Ik ging vroeger met de kids en nu met de kleuters nog vaak naar een buurtspeeltuin asv speeltuin in Veldhoven daar kunnen ze ook heerlijk spelen met water en zand er zit een klein ijs snoep winkeltje bij en het kost echt geen drol allemaal , ze hebben er zelfs koffie voor de mama's...je moet wel even goed zoeken wanneer het open is en het ligt verstopt tussen huizen.
    Fijne vakantie nog
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja, daar wil ik dit jaar ook heen met zoonlief. Hij is al eens in de Spelerij geweest met een schoolreisje maar ik nog nooit, wordt tijd ;-) Wij waren gisteren in Irrland, net over de grens in Duitsland. Ook superleuke kinderparadijzenaanrader en heel betaalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die Fairy gardens zijn zo schattig! De Spelerij ziet er trouwens ook goed uit zeg! Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb voor de eerste keer over 'Dieren' gehoord, toen ik er voorbij denderde met de trein richting Zwolle. Het lijkt me dus wel de moeite om nog eens terug te komen (met wie weet tussenstopje ;-)) onze kids vinden dat vast ook fantastisch en euhm ook manlief denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow, gave pretpark. Nu moet je iets doen ipv alleen maar zitten en kijken.
    Ik heb nog nooit op die manier een broodje gebakken, smaakte het?
    Trouwens, ik geef een pop-up boek over schepen. ideaal voor je kindjes:-):-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja! De Spelerij is top!! Voordat we verhuisden naar het buitenland woonden we vlakbij en raadde ik iedereen die op bezoek kwam aan daar langs te gaan :-)
    Bedankt trouwens voor de hazelnoten & paprika-tip, lijkt me erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)