vrijdag 21 juni 2013

party time!

Zo.... Gister was het feest hier in de tuin. Siem is bijna 5 jaar geworden! Aangezien hij in de vakantie jarig is vierde we gister alvast z'n kinderfeestje. Man had bedacht om een soort van waterbaan te gaan bouwen voor Siem met allemaal bakjes, flesjes en slangetjes. Ergens nog aluminium platen weten te scoren en plexiglas. Dit werd aan elkaar gelast en allerlei andere pompjes en pannetjes werden verzameld. Gaatjes in flesjes geknipt en opgehangen, hijs-systemen bedacht en andere giet constructies.




Gister kwamen we met de auto in de stromende regen bij school aan om alle kindjes op te halen. Toen we uit school kwamen was het droog en zo droog is het de hele verdere dag gebleven! De zon ging zelfs ook nog schijnen. Super, wat een mazzel hebben we gehad, aangezien dit toch echt wel een buiten project is!







De kindjes hebben heerlijk gespeeld met water en zich prima vermaakt.
Taart, cadeautjes en tot slot ook nog tafelfriet! Whiehoe wat een feest is dat toch altijd.
En gelukkig hadden we ook nog een goede tijdsplanning. Want jeetje is toch behoorlijk spannend hoor zo'n kinderfeestje organiseren. Stel je voor dat die kids het helemaal niet leuk vinden ofzo? Maar alles verliep helemaal prima. Wel helemaal kapot zo einde van de dag (nee nee niet de waterbaan, ik bedoel mezelf!)

47 opmerkingen:

  1. Ja, kinderfeestjes zijn slopend. Blij dat ik die fase weer gehad heb. Die waterbaan is onwijs cool!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg! Ik denk dat je man minstens evenveel plezier aan het maken heeft gehad als de kinderen aan het spelen ermee. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat en leuk feestje!
    Ik herken veel; de angst of het wel goed gaat(zoals gepland, meestal niet dus)
    Vinden ze het wel leuk? En dat je kind nog loopt te stuiteren en jij zelf uitgeteld op de bank ligt...............
    Helaas (en ook wel een beetje gelukkig) zit het erop voor mij 12 en (bijna)15 jaar tja dan organiseer je het gewoon zelf en heet het al zeker geen "kinder"feestje meer.

    Groetjes Kiek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een toffe waterbaan zeg.....dat heeft die husband van jou prima gemaakt !
    De kinderen hebben er duidelijk van genoten.....
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gaaf idee! Maar ik snap wel dat je na zo'n dag helemaal gesloopt bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. whaaaa wat geef, ja geef je kinderen (zand en) water en het is goed! Tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beter dan naar de bowlingbaan! De good old feestje thuis! super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gedaan MEerula! Wat een origineel idee.
    En de stress over het weer is heel herkenbaar. Mijn 'niece from America' heeft vanaf maart zon&warmte@nooit regen, een stuk gemakkelijker dan ons waterlandje. Maar die overkapping/carport is een prima oplossing.

    En het picknick-blog plan is pure lui-igheid van mij, ik weet de laatste maanden niet meer zo goed wat ik moet posten. Er hoeft niets tegenover te staan, het pakketje is uit mijn goede, schone hart naar jou toegestuurd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een origineel idee! Super! Veel beter dan die dure binnenspeeltuinen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. (Alvast) gefeliciteerd met Siem !
    Wow-wat een werk hebben jullie ervan gemaakt ! Erg origineel, maarree de lat is wel hoog gelegd voor de volgende keren. Alle andere partijtjes-ideeën steken hier wel erg afgezaagd bij af ;-)
    Liefs,
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Yep, slopend is dat, die stuiterende-kleuters-kinderfeesten.. ;-)
    Haha, maar ze hebben vast erg genoten! Gaaf hoor en tafelfriet is helemaal hot!
    Fijn weekend en alvast een fijne verjaardag voor Siem.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, wat een cool waterfestijn. Mijn zoon is ook midden in de vakantie jarig en ik heb gelukkig nog een datum kunnen prikken voor z'n feestje in de eerste week van de vakantie dat al z'n vriendjes kunnen en net de uitnodigingen uitgedeeld. Volgende week alweer. Pfff, ieder jaar lijkt wel weer eerder voorbij dan het voorgaande.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook hier: wauw wat een geweldige waterbaan. Je hebt een man met ideeën.
    Ik denk dat je vanaf nu je man elke avond in de achtertuin kunt vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hahahaha ja kinderfeestjes slopen je hahaha :-)
    Geweldig georganiseerd met zo'n water-speeltafel wat een pret !
    gelukkig komt de vakantie eraan..

    fijn weekeinde,
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er echt super uit!!! ik heb nu de waterbak in de klas.... als we de kikkervisjes weer vrij laten ga ik in de zomervakantie ook zoiets maken. Vond een leuke site:
    http://www.tomsensori.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, de waterbaan is nog heel, maar jij bent kapot! En manlief dan? Want volgens mij heeft hij het hardst gewerkt, haha!! Dit zijn de leukste kinderfeestjes, toch! Vind ik wel! Ik heb er volgende week vrijdag een te organiseren! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. WAAAAAAANZINNIG! Wat een super leuk idee en....nog van harte met de grote kleine man
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oooo, dat is toch de droom van elk kind, geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ah leuk. En tafelfriet.....dat heb ik ook mogen ervaren toen ik vrijwilligerswerk deed met verstandelijk gehandicapten. Met mayonaise vermengd met kleurstof. Blauw en zo. Gek he, maar dat lust ik dan ècht niet haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat hebben jullie er een leuk feestje van gemaakt! De waterbaan is geweldig, een super idee!
    Wij zijn nog bezig met het plannen van een kinderfeestje, Raave is ook in de zomervakantie jarig. Toch wel spannend! Ik heb in ieder geval leuke feestbeesten voor op tafel ;) die zijn zo leuk!
    Alvast een fijne verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een geweldig idee is dit. En veel leuker dan naar zo'n binnenspeeltuin waar ze al tig keer zijn geweest.
    Gefeliciteerd met je manneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. whaaaa, wat een supervet idee voor een kinderfeestje!!
    Hiep hoi voor je kleine mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wooow, dat is een goeie catch, die vent van jou!
    Echt een tof idee en helemaal zelf gemaakt, daar mogen jullie trots op zijn!

    Gefeliciteerd met Siem alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. gefeliciteeerd nog en wat een leuke waterbaan zeg! Die zal de hele zomer nog wel blijven staan in je tuin! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alvast gefeliciteerd met je kleine mannetje!! En wat een geweldige leuke ouders zijn jullie! De meeste ouders gaan naar balorig, hebben geen zin in de bende thuis, laat staan iets organiseren... Ik heb mijn oudste dochter ook altijd thuis gevierd... En ja, helemaal gesloopt aan het einde van de dag, maar die kleine blije snoetjes maken dat meer dan goed!
    Fijn weekend!
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nog van harte en wat een superleuk idee maar ik ben blij dat die kinderfeestjes ver achter mij liggen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hiep hiep hoera,
    wat eegoed idee ,met water spelen valt altijd in de smaak

    BeantwoordenVerwijderen
  28. (bijna :-))Hiep hiep hoera voor Siem!!!
    En wat gaaf zeg die baan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gefeliciteerd met Siem!
    Wat geweldig gemaakt! Wij hebben ook een waterbak, ga het toch eens samen met de kinderen maken.

    Kinderfeestjes zijn leuk maar idd erg vermoeiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat leuk joh, ziet eruit als een fantastisch partijtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een geweldig project, superleuk!! Rust maar lekker uit.... (ga ik me alvast opladen voor het kinderfeestje van dochterlief over 2 weken ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh echt leuk gemaakt zeg, kan me voorstellen dat het een feest was om mee te spelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Geweldig! Wat zijn jullie super cool ouders om zo'n leuk feestje te geven! Nu even relaxen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wauw wat super origineel! Nog eens wat anders dan een springkussen (zie ik hier steeds vaker) ;-). En alvast gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat gaaf! Gefeliciteerd! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een handy man jouw man!! Cool idee! En alvast van harte gefeliciteerd aan kleine man!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauw, wat een gaaf idee! Wij hebben weleens vogelhuisjes getimmerd met een kinderfeestje, maar dit is ook helemaal tof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. OH-wat cool-ik wilde al eerder reageren maar google deed gek. Wat een mooi bedacht en uitgevoerd idee. Dat zou wat zijn voor op ons kinderdagverblijf.
    En inderdaad arbeidsintensief zo'n feestje maar zo leuk om later op terug te kijken. En alsnog van harte proficiat met SIEM. Mooie zondag-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  39. WAUWERDEWAUW hier moet ik toch nog even op reageren!
    Wat een super gaafen origineel idee om zo'n zelf gebouwde waterbaan te maken en er zoveel kinderen mee te laten spelen.
    Gaave foto's, je ziet ze genieten!
    Je mannetje is wel ern super knutselaar geloof ik.
    Deze blijft zeker de hele zomer staan voor Siem, heerlijk met dit warme weertje!
    Ik lees even verder.
    bye

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Supercool! Maareuh, wat is tafelfriet? Is dat iets anders dan friet? Kweenie hoor :)
    Oja, ik moest van mijn moeder zeggen dat je je letters groter moet maken, ze kan het bijna niet lezen! (En ja, ze heeft al een bril met leesgedeelte! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik had ook buikpijn voor 'ons' kinderfeestje, maar oh my: jullie feestje ziet er tof uit!!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)