vrijdag 19 juli 2013

Deze week zag ik (Zahl achtzig) da's Duits voor nummer 80

Deze week zag ik:

dat ons bijenhotel aardig geboekt wordt! Het zijn wel wat kleine gasten waarvan de voorkeur uitgaat naar de wat kleinere kamers. Maar helemaal gezellig! Het is leuk om de bij-zichheid (woordgrapje hoezee!) van deze beestjes te zien. In en uit de gaatjes en uiteindelijk helemaal afsluiten. Nou had ik vanmiddag een filmpje gemaakt wat me wel lollig leek. Maar.... vanmiddag scheen de zon dus behoorlijk en dat is niet echt bevordelijk voor de kwaliteit van het filmpje, te veel contrast enzo. Daarom toch maar een fotootje. Zie je de grijze volle gaatjes en het die met de gele stuifmeel randjes? En zie je ook dat de foto zo de vorm van een hartje heeft :)



Deze week zag ik is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Klik in de linker bovenbalk voor de andere deelnemers.


Zijn er trouwens mensen met ezeltrektocht-ervaringen????

26 opmerkingen:

  1. Hoe BIJzonder (zelf bedacht!). En Ezeltrektocht? Geen ervaring, maar zuslief is wel ooit op pony-trektocht in Ierland geweest, was erg mooi. Slenteren door het landschap, veel contact maken omdat de pony ergens gestald moest worden. Kan alleen maar gezellig worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezelligheid!! :-)
    Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het hartje zag ik gelijk, voor het overige moest ik de foto even vergroten!
    Welk type kamer wordt het meest geboekt? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat is dat leuk dat je al zoveel gasten hebt, maar ik zie dat een paar kamers volgeboekt zijn (effe op de foto moeten klikken op mijn iphoontje om het duidelijk te zien, ennuh zag by the way ook prachtig gekleurde viooltjes ;)).
    Siem zal al die gasten wel heel gezellig vinden. Ik schrok me trouwens gisterenmiddag al terrasvegend helemaal het laplazerus toen ik in een ooghoek wat groots naast de kast bewegen zag. Zat me tussen de kast en de muur een kat, nou ja ze lag en bleef ook nog rustig liggen terwijl ik een paar centimeter de lucht in vloog. Ik maar gewacht op manlief om haar eventueel te bevrijden (als het nodig was) of te verjagen, want ik hoef geen logées meer bij mijn kast :p.
    Ennuh geen ervaringen met dat soort trektochten, maar wens jullie heel veel plezier!
    Knuff!

    Ken je trouwens het verhaal van de man met zijn zoon en de ezel?

    Op een dag gingen Hodja en zijn zoon op reis. Hodja gaf er zelf de voorkeur aan te lopen en zette zijn zoon op de rug van de ezel. Zo gingen zij op weg tot zij een paar mensen tegenkwamen die zeiden: "Zie daar de wereld op zijn kop. De jeugd heeft geen respect meer voor de ouderdom. Die gezonde jongen rijdt op een ezel, terwijl zijn arme, vermoeide vader nauwelijks vooruit komt." Toen de jongen dit hoorde stond hem het schaamrood op de kaken. Hij stapte af en stond erop dat zijn vader verder zou rijden. Zo liepen ze voort, Hodja op de ezel en de jongen te voet. Even later kwamen ze weer mensen tegen die zeiden: "Moet je dat zien! Wat een ontaarde vader, die zelf lekker op de ezel zit en zijn kind laat lopen." Na dit verwijt draaide de Hodja zich naar zijn zoon en zei: "Kom, dan zullen we samen op de ezel rijden." Zo vervolgden ze hun weg, tot zij mensen tegenkwamen die zeiden: "Kijk, dat arme beest! Zijn rug zakt door onder het gewicht van hen beiden, wat een dierenbeulen!" Daarop zei Hodja tot zijn zoon: "Laten we afstappen. Het is beter dat we allebei te voet gaan, dan kan niemand ons nog verwijten maken." Zo liepen ze verder achter hun ezel. Tot een stel voorbijgangers wederom commentaar leverde: "Zie wat voor dwazen er op de wereld zijn. Ze lopen in de brandende zon en geen van beiden denkt eraan op de ezel te gaan zitten." Hodja draaide zich om naar zijn zoon en zei: "Je hebt het gezien, mijn zoon. Hoe je je ook gedraagt, op en aanmerkingen zullen altijd je deel zijn. Leer daarom je eigen mening te volgen."

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En straks als dank een potje honing? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk dat je hotel in gebruik is !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag natuurlijk direct dat het in de vorm van een hartje was! Leuk dat de fotografe op die details let. Wat een gezellige boel is het bij je in het hotel. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat onze zoemende vrienden jullie hotel weten te vinden, wonderlijk dat dat zo goed werkt! Ik weet dat we de bijen moeten koesteren omdat ze heel belangrijk zijn, dus misschien dat ik volgend jaar in onze nieuwe tuin ook zoiets maak!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ons insectenhotel blijft nog akelig leeg, haha. En ernaast ligt een oude boomstronk met gaten erin en die is wel volgeboekt. Grrr...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jah leuk zeg je hotel heeft gasten :-) (heb je op youtube dat filmpje al gezien met die doorzichtige buisjes waardoor je echt kunt zien hoe en wat ze doen?? echt leuk filmpje hoor)
    En een hele ezeltrektocht heb ik nooit gemaakt wel eens een dagje, met een ezel en mijn oudsten die toen klein waren gewandeld ik geloof wle 20 kilometer over de hele dag maar bij tour beurt zaten de kinderen op de ezel die trouwens ook onze proviand voor de dag droeg, wij vonden het toen reuze leuk, wel vermoeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zooo leuk.... ik sta er ook elke keer naar te kijken in de tuincentra. Maar zelf maken is misschien ook wel een optie. liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is inderdaad druk in je hotelletje, wat gaaf om te zien, jammer dat het filmpje niet gelukt is.
    En? Hoeveel ijsjes hebben jullie al op?
    Heerlijk genieten van je vakantie samen met die enthousiate Siem!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig ding weer! Bij ons trekken de sluipwespen de voegen uit de schutting. Nou ja schutting, de muur tussen ons huis en dat van de buren. Is minder leuk. Fijne vakantie! Misschien drie ezels huren kan niemand er iets van zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel cool-Gij zijt een goede gastvrouw-xxx-Sil
    Mooi zomers-weekend xxx Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Meesterlijk, ik moet nu zooi hard lachen. Prachtig B-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat leuk dat jullie bezoek hebben gekregen in het bijenhotel! Mooi hotel ook! Bij ons nog geen boekingen ;) Ze zijn wel druk bezig in ons tuintje met bestuiving! Joepie, de passiebloem krijgt vruchten! Misschien als de bezige bijtjes klaar zijn met hard werken dat ze een bezoekje komen brengen in ons hotel? Dat zou leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend leuk en goed dat het hotel zo druk bezocht is!! (en het staat ook nog eens heel leuk vind ik :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha die Merula, wat super leuk dat de bijen het zo naar hun zin hebben, dat komt vast omdat hij er met liefde is neer gezet!
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ee meis, fijn te horen dat de post is aangekomen. Met mij gaat al stukken beter gelukkig. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zag je stenen vandaag op handmade Charlotte, stoer!
    http://www.handmadecharlotte.com/7-ways-to-paint-rocks/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hee Merula! Lekker van de zomer aan het genieten?
    Klopt het dat ik vandaag de enige ben die een DWZI link heeft gepost? Ik ben er even uit geweest, maar ik vind het zo raar! Is iedereen op vakantie? Te warm om te bloggen?
    Nou, toedeloe :)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)