woensdag 3 juli 2013

update....

Zo even wat van allesjes hoor....
Afgelopen heb ik geflockt. (Jawel dit is een werkwoord en klinkt natuurlijk beter dan ge-strijk velourst) Ooit lang lang geleden had ik dat ook wel eens eerder gedaan. Een appeltje uitgeknipt en op een trui gestreken. Best geinig eigenlijk. Maar soms, als zoveel andere dingen, belandde het rest flockmateriaal ergens boven in dit huis. En toen vergat ik natuurlijk weer dat ik het had, was te druk bezig met andere dingen enz. Maar dus afgelopen week ben ik er weer mee aan de gang gegaan. En wat is dat toch eigenlijk een mooi materiaal he!
Siem showt het eindresultaat even......


De Elvis afbeelding heb ik uitgesneden met de vinyl snijder bij fablab013 (ik schreef er al eens eerder over hier Op dit moment is man trouwens bezig om de laatste dingetjes te doen aan zijn zelfgebouwde 3d-printer daar, maar daar komt vast nog wel een apart blogberichtje over) Voor de vinyl snijder ontwerp je een computerbestand wat je vervolgens naar het snijapparaat stuurt. Handig dus voor alle kleinere losse vormpjes die je niet met de hand zou kunnen uitknippen of snijden. De afbeelding van het wolfje heb ik gewoon op het flockmateriaal getekend en daarna met een klein schaartje uitgeknipt. Voor zo'n 'dichte' vorm gaat dat prima. Ik heb ook nog een felblauw shirtje met een insect erop gemaakt (foto ontbreekt nog) Maar ook geinig. Ik hou wel van het enorme contrast van het diepe zwart met een fel kleurtje.

Afgelopen week maakte ik ook nog een bedelarmbandje voor in m'n winkeltje


Ik hou zelf altijd wel van bedelarmbandjes. Lekker veel om naar te kijken en zo'n gezellig 'geklingel' aan je arm. Weten jullie trouwens waar de naam 'bedelarmbandje' vandaan komt? 
Een bedelarmband is een armband waar allemaal voorwerpjes (bedeltjes) aanhangen.
Wie de armband wilde bekijken, om te zien wat er allemaal aanhing, moest dat kijken "betalen" door er een nieuw bedeltje aan te hangen (of door de belofte te doen er eentje te kopen). Dit "betalen om te kijken" werd bedelen genoemd.
Kijk dat is nog eens leuke achtergrond info toch?

Tot slot even nog niets zelfgemaakt van mij, maar alleen zelf gekregen en zelf gemaakt door Rosalie van studiozakka
En dit was allemaal naar aanleiding van aan autowasmuntje wat op een Japanse Yen leek.......
Dank je wel Rosalie!


27 opmerkingen:

  1. Ik heb dat flockspul ook al enkele weken liggen maar ik durf niet, stom he? Flockangst ofzo. Ik denk dat ik maar eens met een eenvoudig vormpje ga beginnen zoals een vierkantje ofzo. Maak ik vast indruk mee :-). Ik heb ook nog mijn bedelarmbandje van vroeger, blijft leuk. Leuke post ook op je deurmat van Rosalie. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie flockprintjes en je model mag er ook zijn ;) Oh, door die bedeltjes zie ik nu mijn oude omaatje voor me, want daar kreeg ik ooit hééééél lang geleden mijn bedelarmbandje van. Enne graag gedaan!

    Groetjes,
    Rosalie

    P.s. Nop, zijn niet de Drunense duinen al is dat voor ons ook wel bekend terrein, maar de zandverstuiving op de foto's is het best bewaarde geheim van ons dorpje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe shirts! Kan je ook eentje voor maken:-)? Ik ken het flockmateriaal helemaal niet. Waar kan je het kopen en kan je het gewoon opstrijken? Hoe ziet de afdruk eruit als je een keer hebt gewassen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Don't we all love flockfolie?
    Ik flockte voor zoonlief kostuum-shirts voor de groep-acht-musical. Hoppetee.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dat Elvis shirt, hoe stoer! En je bedelarmbandje is ook erg leuk! Grappig te weten waar de naam vandaan komt! Wat wordt Siem trouwens groot!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zooo, wat een knapperd die Siem!! De shirtjes zijn te gek :-) Misschien ook wat voor in je shop??
    Fijn pakketje kreeg je van Rosalie en het armbandje is ook super, de uitleg daarover klinkt best logisch.
    xx fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar hebben we knappe Siem weer! Leuk zijn de shirtjes geworden! Ik dacht eerst dat je Elvis helemaal had uitgeknipt of gesneden, maar dat viel alweer tegen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Suuuuuuuuuuuuuuupergave shirts zeg !
    En heerlijke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kijk weer wat geleerd over de bedelarmband, Merula-Educatie, komt die opleiding ineens toch van pas ;). Maar super leuk, ik vind het geweldig!! Uiteraard het detail van het appeltje maakt mij extra blij. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gave shirts zijn dat geworden.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat heb je weer fijn gemaakt Merula! De t-shirts zijn supergoed gelukt zeg! En je kreeg leuke post:)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och ja flocken... Ik heb van de kerstman een vel gekregen maar het ontbreekt me ook echt even aan tijd... Jouw flockwerk is zo mooi gelukt! Dat motiveert wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat flockfolie ik heb het ook thuis liggen en doe er ook inderdaad te weinig mee, wat een super leuk armbandje, aan aantal van diezelfde bedeltjes hangen aan de ketting die ik bij je hebt gekocht, ik ben er nog steeds heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh wat ben je weer heerlijk bezig geweest en ehhh ik moet je nog steeds een gehaakt bloemetje sturen voor een malletje schiet me te binnen,maar binnenkort heb ik vakantie en dan ga ik er werk van maken,ha,ha en ehhh het heeft dan geen haast hoor(mocht jij dan net met vakantie zijn!)


    grtzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi gemaakt zeg zo'n afbeelding op een t-shirt.
    nu voor jezelf ook nog wat maken natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een mooie geflockte shirts, super! je bedelarmbandje is ook mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En jij bent ook zo'n crea bea, wat mooi die flock shirts, gaaf ontwerp dat vosje!
    Mooi ook je bedelarmband en vooral ook de uitleg van het woord!
    Weer iets geleerd op de late zaterdag avond.
    Fijne zonnige zondag!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, Elvis! Mooi gemaakt allemaal joh, ik pak de vellen er af en toe eens bij maar ook te weinig naar mijn zin!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, die Elvis is goed gelukt! Dennis heeft ook zo'n soort T-shirt (gekocht) die spijtig genoeg te klein wordt. Misschien kan ik hem nog vervrouwelijken (?) voor iris. :p

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat verrekte gaaf! Dit zou ik nou ook wel eens willen doen met een david bowie afbeelding....
    Hoe pak ik dat aan zonder vinyl snijder???

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tafelfriet las ik ergens in een reactie van jou
    Een betere reden om volgster te worden nog niet tegengekomen !

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)