zondag 14 juli 2013

vakantie

We hebben vakantie! En ik loop ontzettend achter met het geblog....... Ik probeer echt zo goed mogelijk bij te blijven bij iedereen maar dat lukt helaas niet altijd. Ik heb pinterest van m'n telefoon moeten gooien omdat het teveel geheugen in gebruik nam. Snif! En daar baal ik wel behoorlijk van! Ik had al eerder alle muziek en foto's van m'n telefoon gehaald en ook alle onzinnige app-jes (en die zijn er natuurlijk heel veel). Maar nog steeds had ik te weinig werkruimte en moest pinterest (2,6 gb!) er dus af. Jammer wat dat vond ik ideaal om even wat onbruikbare tussentijd te doden. Maar goed nu doen we dat maar gewoon op de thuis computer en dat gaat ook prima. 
Ik spendeer ook uren aan het gepuzzel over het 3d printen. We hebben nu dus sinds een week of 2 een ultimaker 3d printer thuis. Een leuk speeltje hoor maar er zit nog een hoop ge-probeer en uit ge-vogel bij. Ik ben ook nog helemaal niet thuis in het 3d tekenen op de computer. Dus ik kijk naar suffe youtube filmpjes van saaie mensen die uitleggen hoe zo'n programma werkt enzo.... tja. Klik hier en dan gebeurd er dat, klik nu hier en dat gebeurd dit....... Maar komt goed hoor, kost alleen veel tijd.




Tussen al het ge-bbq door afgelopen weken hadden we ook nog tijd om een kwalletje te vangen in een emmertje (en gingen we naar het strand)


Ook voelde ik me weer even 20 jaar jong toen we een dagje op Rock Werchter waren en ons naar voren wurmde tussen alle mensen om een goed uitzicht te hebben op 30 seconds to mars, Depeche mode en Editors. Nice!

We vierde Siem zijn vijfde verjaardag en plukte enorm veel kersen en hingen ze aan onze oren (niet allemaal tegelijk natuurlijk).


En aten ijsjes..... heel veel ijsjes. (mjam solero Mojito ijs!)


En er zullen nog vele ijsjes ook volgen deze vakantie!


Iedereen een fijne zomer! Geniet ervan. Pluk mooie bloemen, smeer je goed in, drink genoeg water, zorg voor een gevuld waterpistool en geniet!

21 opmerkingen:

  1. Oeh, mojito-ijs? Dat wil ik ook!
    Heerlijke vakantie zo....
    En toch op z'n minst wel geprobeerd hoeveel kersen je tegelijk in je oren kan hangen ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier in de vakantie ! Een kwal in 3D... zag ik ineens voor me haha! Gaaf hoor dat je zo een printer hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een gave printer maar lijkt idd ook erg ingewikkeld...Geniet van je ijsjes, heerlijke blog weer!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nog gefeliciteerd met je zoon,jij ook een hele fijne vakantie

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAw! Geweldig dat je die 3D printer heb:)
    Ik heb er stiekum ook naar gekeken... Maar wacht het nog ff af:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh lekker die kersen!!! Veel plezier met ijsjes eten ;)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoera voor de jarige jop!
    Wat heerlijk die kersen! De vogeltjes hebben van onze kersjes gesnoept.. dus er bleef niet veel over..
    Ik ga op zoek naar het Mojito ijsje, lijkt mij erg lekker!
    Een fijne vakantie voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw jullie hebben een 3D printer, ben benieuwd wat daar allemaal uit komen.gaat zeg! Gefeliciteerd met Siem zijn verjaardag en fijne vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Whahaha die gekke lieve Merula, ga jij maar lekker van alles genieten in je weekje vakantie. Zo te zien hebben jullie je de afgelopen tijd al enorm geamuseerd dat is aan jou/jullie wel toevertrouwd ;). En wow een 3D printer have fun with it als je hem snapt na talloze you tube fillumpjesss hihihi. Ennuh nog gefeliciteerd met Siem! Dikke knuffel van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog van harte met je vijfjarige! (mooie leeftijd ;-))
    En nu ga ik gauw op jacht naar die mojito ijsjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow een eigen 3D printer, gaaf hoor. ben benieuwd wat daar voor moois uit gaat rollen.
    Heel veel plezier op vakantie, doe de ezeltjes de groeten. En geniet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij bent echt wel helemaal in vakantie-mood! Je woont niet ver van hier vandaan denk ik als je op rock werchter was :) Succes met je 3d-printer dat zou voor mij ook wel even latijn zijn...
    Geniet nog van de zomer, je kersen en vooral de ijsjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geniet van je vakantie lieve Merula (en Siem en man natuurlijk!)! Je hebt het verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja jij ook een heerlijke vakantie gewenst ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh-Merula: die 3D-machien is toch wat. Helemaal te gek als je hebt ontdekt hoe of wat-dat komt goed. Geniet van je welverdiende vakantie-van je man en mooi kind-van al die ijsjes-gewoon van nix. En Torhout-Werchter: jeugdsentiment!!! Lieve vakantie-groet met hart&ziel van Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Met de ZOKU ijsmaker kan je ook hele lekkere mojito ijsjes maken :-)
    Geniet jij maar lekker van de vakantie :-)
    Mij lukt het ook de hele tijd niet om het bloggen bij te houden :-)
    (leuke mannen kosten tijd :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, een 3D printer thuis!!! Hoe cool is dat! Kan ik ultra hippe wasknijpers door je laten ontwerpen en printen? ;)
    Geniet van jullie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hé, misschien stond je wel naast mijn zoon, was ook op Rock Werchter. Trouwens ... dat is mijn thuishaven, ik ben daar getogen en mijn ouders wonen daar nog steeds :-) Fijne vakantie, leuk verslagje en laat de ijsjes smaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De Mojito ijsjes gevonden op Ameland! mmm dat wordt het favoriete ijsje dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeejjj een 3D printer.. zoo, ik denk dat jij daar wel raad mee weet, ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen! geniet maar goed van jullie vakantie, en eet maar lekker veel Mojito ijsjes..
    Liefs,
    kimmie

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)