vrijdag 23 augustus 2013

Deze week zag ik nummer 83

Deze week zag ik:


jawel.... m'n staart eraf en in een zakje mee naar huis!
Ongeveer zo lang als ik mij kan herinneringen heb ik al best lang haar. En eens in de zoveel tijd gaat dat dan (figuurlijk :) kriebelen en wil ik er wat mee. Waarschijnlijk bij vele bekend. Je gaat met grote plannen bij de kapper naar binnen en komt naar buiten met...... geknipte puntjes..... Tja
Anderhalf jaar geleden had ik de stap gewaagd naar een pony (of frou frou voor onze Belgische lezers, vind dat eigenlijk een veel leuker woord!). Maar goed die 'frou' zat dan eigenlijk nooit zoals die bedoeld was om te zitten. Dus dat was het ook niet helemaal. Gister dan maar besloten om er eens een heel stuk af te halen. Het is nu tot op m'n schouders (en het is even wennen.....). 

De kapster vroeg of ik m'n staart wilde houden. Ik wist eerst niet zo goed wat ze nu bedoelde hiermee. O, of ik hem mee naar huis wil? Nou nee niet echt hoor.... (hoewel ik toen wel moest denken aan de Chinese mevrouw van de friettent die ooit eens vertelde dat ze de haren van haar zoontje had afgeschoren en die naar China had verstuurd. Daar maakte ze er penseeltjes van....). 
De kapster vroeg of ik m'n staart op wilde sturen naar stichting haarwensen . Daar maken ze pruiken van echte haren voor kinderen die om wat voor reden dan ook graag en pruik willen. 
Goed bezig lijkt me zo!


Zien wat andere deze week hebben gezien?
klik op de paginabalk links boven.


39 opmerkingen:

  1. In eerste instantie schrok ik even bij het plaatje van je geamputeerde vlecht! Krijgen we nog een na foto te zien, zou leuk zijn :-)
    Wat een supermooie bestemming heb je je vlecht gegeven, prachtig gebaar. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben echt heel benieuwd naar je nieuwe lengte, maar dat zal vast mooi zijn. En van jouw vlecht wordt weer een kindje blij moet je maar denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa je maakt ons nieuwsgierig! Maar ik vond je froufrouke heel mooi hoor!
    En ik ken het gevoel van lang haar, niet blij, stuk eraf, weer liever lang, is het lang weer stuk eraf enz. Nou ja, in de situatie waar ik nu in zit kan ik alleen maar dromen van hálflang haar, zucht dat zou leuk zijn. En mét froufrou graag ;-)
    succes met je nieuwe kapsel, staat vast heul schoon.X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej jij doet iets wat ik niet durf, haha. Ben er ook al jaren over aan het denken een korte (nou ja, halflange :-)) coupe te knippen. Maar dan kan ik ze niet meer opsteken en dat is zo lekker gemakkelijk. Dus ik ben nog steeds van de puntjes.
    Maarre... wil eigenlijk wel een foto zien hoor!

    PS Bedacht me nu ineens... heb je ooit nog die brief naar Postnl geschreven en een winterboek gekregen? haha, daar moet ik nu op deze warme dag ineens aan denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo hee, daar kun je een grote kwast van maken :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ben benieuwd naar die frisse coupe! Bij mij gingen er enkele weken geleden ook heel wat centimeters af, 't komt nu ook tot op mijn schouders. Voelt toch altijd fijn, zo'n verandering

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo he daar is echt heel veel van af,ik wil wel voor en na eens zien,ik ben erg benieuwd

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooh bij mij gaat vooral de schaar er in als het zomer is. dat zweterige in de nek. sinds twee jaar heb ik het echt super kort en het bevalt mij wel. goed idee -stichting haarwensen- :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oepsie dat is wel even wennen. Wel goed doel als je je staart daar heen opstuurt! Euh... naar Stichting Haarwensen dan. Hoewel... een mens kan ook nooit genoeg penseeltjes hebben... ;-P

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wel een raar gezicht, zo'n staart zonder hoofd eraan!
    Ik hoop dat een kind heel blij is met jouw stukje haardos! En dat je zelf blij bent met je nieuwe coupe natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O dat wil ik ook al vanaf begin zomer maar het komt er maar niet van en eigenlijk durf ik ook niet.
    Krijgen we ook een foto van het andere resultaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O ja-o ja-en nu mis ik die foto van je nieuwe coupe! Goed gedaan-goed doel.
    Goed geknipt weekend alvast-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat dapper! heb ook wel eens met de gedachten gelopen en dan idd bij de kapper enkel maar weer de puntjes... ben benieuwd hoe het je bevalt! zal wel even wennen zijn met haren wassen... mis je en stukje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh had ik dat geweten, ik heb enkele weken geleden mijn haar van lan gnaar ultra kort laten knippen en dat is inderdaad effe wennen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat dapper! en wat een mooi initiatief ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat was vast een een spannend moment bij de kapper! Inmiddels een beetje gewend? Zal vast erg leuk staan!
    Wat goed dat je met je vlecht een mooi doel kan steunen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, beetje 'n lugubere foto toch... Maar een mooie staart hoor!
    Je bent goed bezig, van jouw haar wordt vast een prachtige pruik gemaakt.

    Ik heb ook jarenlang twee hele lange vlechten (uit mijn kindertijd) bewaard, in mijn punkjaren kleurde ik dat haar dan met viltstift in een lekkere neon-kleur en zette het met speldjes in mijn nieuwe haar :-S. Ach ja, toen droeg ik ook nog dino's om mijn hals en een veiligheidsspeld in mijn oor. Ik zal eens op zoek gaan naar foto's, lachen! :-)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk, hier in België was er ook zo'n campagne om je haar weg te geven voor mensen met kanker... Schoon initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat goed van je!
    Ik probeer het steeds te laten groeien tot onder mijn bh-bandje, maar doordat ik krullen heb is het droog en duurt dat lang, dan heb ik er dus voor die tijd al lang weer een stuk af geknipt... Maar nu ben ik er bijna, misschien de volgende keer dat ik het laat knippen ook voor een pruik!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Stoer hoor meis!
    En top dat je je haar afstaat!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En toen zagen we alleen een afgeknipte pluk haar... ;-).Goed doel ! Ik ga iedere 3 maanden naar de kapper om bij te punten. Ik sta ook iedere keer op het punt om iets spectaculairs te doen met mijn haar en dan op het moment daar hoor ik mijzelf zeggen... doe maar weer lekker veel van de punten. Held.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goed bezig Merula! 2 leerlingen uit groep 7 bij mij op school hebben dat ook gedaan met hun heule lange haar. Dit hadden ze speciaal voor het goede doel laten groeien.
    Ben nu wel heel benieuwd naar je nieuwe coupe :-))
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw jij durft! Wat een eind joh! En krijgen we het eindresultaat ook nog te zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Stoer! En mooie recycling van je haar. Ik ben ook zo'n jojo met mijn haar. Heb ik lang haar, dan baal ik van die eeuwige staart die ik er toch weer iedere dag in maak. En heb ik kort haar dan zoek ik het weer niet om dat goed bij te houden en laat ik het maar weer lang groeien. Afijn...

    Fijn weekend en groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. staat je veel beter hoor !
    weg met die gekke staart !
    ik hou niet van lang haar dus stuur maar lekker op voor die pruikjes !
    xxx
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja, heel herkenbaar. Heb het meerdere keren helemaal kort laten knippen en weer aan laten groeien.. ohoh, dat haar. Heb nog een staart van de allereerste keer dat ik het liet afknippen... is al zo'n dertig jaar oud, oeps... Ja, nu een foto zonder, wil ik ook wel zien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lekker is dat hè, compleet wat anders!! Vind het super cool en ben eigenlijk reuze benieuwd naar een voor en na. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat is echt zo lief van je om je haar te schenken. Beeld je maar eens in dat je door een ziekte je haar verliest. Door mensen als jou voelen ze zich toch wat beter als er een mooie pruik ligt te wachten. Zelf ken ik jammer genoeg een paar mensen met kanker of die kanker hebben gehad. Bedankt voor al die mensen te helpen.

    Ik ben stiekem toch ook nieuwsgierig naar een foto van je nieuwe kapsel ;)

    Groetjes charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wow dapper en goed van je!!
    En ohoh dat stenenverhaal zeg!
    Gelukkig is het goed gekomen!!
    Enja ik neem mijn typewriter mee op vakantie :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ha, super stoer van je!!! Ben benieuwd hoe je haar nu zit.. Mijn dochter en ik hebben het vorig jaar ook gedaan, mijn dochter toen helemaal kort, ala Rihanna, en ik iets langer gelaten, tot op mijn schouders, en dat hebben we toen ook opgestuurd... Mijn dochter kwam er mee, en vond het een mooie gedachten van haar om het op te sturen, dus deed ik graag met haar mee..
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat ben jij een superchick! Tof!
    Maak je een fotootje van je nieuwe haar?
    Chinezen zijn toch gekke mensen, vind je niet ;-P

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wauw! heel stoer! Ik ben benieuwd over je nieuw haar stijl... awesome!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat is pas een mooie actie! Uhm ik ben niet van de puntjes, ik ga meestal maar twee keer per jaar en laat dan een aanzienlijk stuk eraf knippen maar nu ook weer niet zo heel veel als jij. Nu heb ik weer een paar maanden gespaard zodat ik met de Elf Fantasy Fair lange haren heb voor bij mijn jurk ;).
    Maar zo'n rigoreus stuk gaat er bij mij niet meer af, manlief zou een appelflauwte krijgen :p whahaha.
    Maarreh heb na mijn scheiding al eens heel kort haar gehad, zo'n kort dat het bovenop gewoon recht stond hihihi. Knuffeltjes van ikke die nu geloof ik weer is bij gelezen :D. Zoefff

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)