zaterdag 28 september 2013

pechniek! en een vraagje :)

Bedankt weer voor alle leuke reacties op mijn vorige foto (u weet wel die terminator foto;). Bij deze nodig ik ook iedereen uit om ook eens z'n hoofd onder de scanner te leggen en een mooi plaatje te maken! Heel simpel hoofd eronder en aan zetten. Klep hoeft niet helemaal dicht hoor ;) Dus wie doet er mee??? Lijkt me wel leuk namelijk. Je eigen foto maken en op je blog plaatsen. En dat dan ook weer een beetje zo'n golf veroorzaakt in blogland.
Weet je nog de 'mirror monday' van Roos. Heel veel mensen maakte toen een foto van zichzelf in de spiegel.
 En als we dan toch bezig zijn met dit soort dingen even allemaal een foto van je brievenbus waar je altijd je post in gooit opsturen naar Lien :)


Trouwens voor wie zich afvraagt waar alle lensjes en radartjes van de foto vandaan kwamen......
Zoon (5 jaar) houdt van techniek..... Tekenen vind hij niets, evenals kleuren en schilderen. Knippen en plakken okee dan vooruit dan maar eigenlijk ook liever niet. Knutselen is niet echt aan hem besteed. Mensen die al langer meelezen wisten dit al wel. Ik heb er al eens eerder mijn hartje over gelucht hier. Het leek me zo leuk om met zoon samen aan tafel te zitten tekenen. Ik deed vroeger niets liever. Ha je moet zijn gezicht eens zien als iemand hem in een winkel een kleurplaat geeft ofzo! Donder & bliksem, geheel afkeurend enzo.
Maar goed. Alle teken, frutsel en plak knutsel ideeen die ik heb/had zijn maar aan de kant geschoven en hebben plaats gemaakt voor jawel Techniek. Knutselen en techniek zijn natuurlijk 2 dingen die ook wel heel dicht bij elkaar kunnen zitten.

Ik kocht bij de kringloop een oud ding met een stekker. Iets van een antwoordapparaat waar je zo'n mini casette bandje in kon doen was het. 



Haalden wat gereedschap uit de schuur.....


We zetten een gezellig muziekje op en we gingen de boel eens even uit elkaar halen :)





Opperste concentratie natuurlijk.


We zijn er een middagje mee bezig geweest maar kregen niet alles uit elkaar. Ik kon zo'n heel klein schroevendraaiertje nergens vinden. 
De dag erna ging man met zoon ermee verder (hij weet natuurlijk wel waar de mini schroevendraaiertjes liggen....) Ze konden bijna alles uit elkaar halen. Het leek mij leuk om alle onderdeeltjes netjes op de tafel uit te stallen, leuk voor de foto is dat dan. Maar ja dit idee had ik natuurlijk niet gedeeld met man. Hij had toen ik thuis kwam de helft alweer weggegooid! Ja hallooooo dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ook al die mooie rare printplaten die eigenlijk meer op een soort van bovenaanzicht van een stad lijken met allemaal wegen en gebouwen. Hupsa zomaar in de prullenbak. (en jullie moeten weten dat man noooit zomaar iets opruimt! dus waarom nu ineens wel)
Nou daar ging mijn plannetje, jeetje wat een pechniek :)

Dus aanschouw hier een gedeelte van het uit elkaar gehaald antwoordapparaat door Siem:


Tja was toch niet helemaal wat ik voor ogen had als leuk foto idee....
Maar ja vervolgens ook nog een oude filmcamera gesloopt. Jee wat zitten er veel lensjes in zo'n ding! Nou maar die hebben jullie al wel gezien :)


19 opmerkingen:

  1. Oh ha maar hier zijn ze er ook zot van, dingen uit mekaar halen :-) evenals dat gelijknamige programma kijken (op de jijbuis)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nou maar hopen dat Siem niet zo de smaak te pakken heeft gekregen dat hij alles wat hij tegenkomt in huis uit elkaar gaat halen. Berg die mini schroevendingen maar goed op ;)

    Fijn weekend!

    XxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha wat een kunst die foto! Dat slopen herken ik wel van vroeger, mijn zusjes mochten dat ook wel eens, oude computers enzo, dat was nog een hele klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Merula,

    Leuk om weer eens wat van je te lezen en je bent nog lekker bezig! Hoe gaat het met je shop?
    Trouwens wat een super leuk idee dat uit elkaar halen van apparaatjes, dat ga ik ook maar eens doen met mijn jongens. Een paar krassen op papier en dan zijn zij meestal ook uit gekleurd/getekend. Mijn jongens hebben trouwens mijn datum-stempel ontdekt....uhum en ze hebben hem al eens goed getest zonder dat ik het in de gaten had, zie je het al voor je? Datum kindjes, hoofd, armen, heel heel heeeeel erg veel datums en ook nog eens over tijd;) hihi, monsters. Nou, nu heb ik weer een goede reden om naar de kring te gaan. Eigenlijk heb ik altijd wel een goede reden maar met deze zullen mijn lieve huisgenootjes het ook wel eens zijn!

    Merula, je krijgt de groetjes van mij,
    Thea:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iets uit elkaar halen vinden mijn jongens ook erg leuk! Of iets in elkaar trappen... het grovere werk zeg maar, ook goed!
    Als ik een scanner had zou ik met je meedoen... maar helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf idee om met je kind een apparaat te slopen. Als ik dat als meisje wat vaker had gedaan, was ik niet zo bang van techniek geweest. Mijn moeder riep altijd al 'Afblijven' als ik naar ene electrisch apparaat WEES, en bij alles wat kapot was zei ze: ' Laat je vader daar maar naar kijken.' (Mijn vader struikelde over het snoer terwijl hij aan het boren was en sloeg bij het timmeren op zijn duim, maar was toch schijnbaar de meest technische van ons gezin, want altijd was het: ' Pas op, dat is elektrisch, laat je vader daar maar naar kijken.' ) Maar een mens is nooit te oud om te leren, dus ik denk dat ik ook maar eens wat apparaten ga slopen, voor de leuk. Moest wel lachen, dat je man net NU een opruimerige bui had. Zal je net zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijne mama ben jij, zo inspelen op de behoeften van je kind! Ik heb je prachtige stenenfamilie gezien bij huize Pollewop, alweer HELEMAAL jaloers x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is een activiteit naar mijn hart-geweldig om zo bezig te zijn en zoonlief zo lekker te maken voor techniek-daar is trouwens veel vraag naar??? En ik moet lachen om de reactie van Syl...
    Mooie zondag-xxx-Sil
    PS. Jouw foto hieronder: cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat cool!
    Lekker samen prutsen aan tafel, het is dus toch mogelijk! :)
    Ik heb helaas geen scanner, anders had ik zo mijn hoofd eronder gestoken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, die Siem kan zijn geluk niet op. Slopen is toch ook veel leuker dan knutselen, mama!! Mijn dochter heeft ook een hele tijd niet geknutseld, ze haalde er inderdaad haar neus voor op, maar het is weer terug. Dus wie weet...!
    Lief dat je reclame voor mijn projectje maakt!
    Haha, mijn hoofd onder de scanner, ik ga het toch eens proberen.... het is een ding met kuren, hangt steeds vast, maar I will soon give it a try!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hihihi, slopen leuker dan iets in elkaar steken. typisch iets voor jongens zeker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hier worden regelmatig scooters uit elkaar gehaald en dan ligt alles op volgorde, kom er maar niet in de buurt. Nu gelukkig in de schuur, vroeger in de gang en daarvoor gewoon lekker in de woonkamer! Zoon blijkt meer een houtbewerker (net als Opa) geef hem een vijl en hij is uren zoet. Gek genoeg worden het altijd zwaarden....enne ik heb een scanner.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hihi, ik vroeg me het al af .... Super mama ben jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Grappig, onze trouwkaart (9 jaar geleden) hebben we zelf ontworpen met een bewerkte foto van onze hoofden neus aan neus onder de scanner...Mooi joh!! Ik heb nooit een mooiere trouwkaart gezien eerlijk gezegd:)

    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha ik vind printplaten ook altijd op miniatuur stadjes lijken :) Ga eens bekijken of ik ook zo'n toffe scan van mijn hoofd kan maken. Ga je geen sterretjes zien eigenlijk van die lamp die er in zit? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha zul je net zien dat manlief dan opeens wel de opruimeritis heeft!
    Weet je trouwens zeker dat je in een eerder leven geen juf bent geweest?
    Heerlijk dat uit elkaar schroeven en breken van dat soort spul voor zo'n kind.
    Mijn zoon was vroeger ( nu eigenlijk nog met z'n 19 jaar) ook zo, kleuren en plakken bah wat is dat?
    Stekkers veeeeeel interessanter.
    Ik heb toevallig van de week nog foto's zitten kijken van zijn " sloopfeestje" toen hij 8 jaar werd.
    8 jongens en z'n zusje sloopten ( op jullie wijze) oude apparaten en maakten daar op een stuk hout een auto van ( plat vlak vastgelijmd met hulp lijmpistool ) die we met een spuitbus wit hadden gespoten. Voila klaar schilderij....Ze konden niet stoppen met slopen zo gaaf!
    Hiervoor kun je ook goed bv oude pennen etc. gebruiken.
    Siem heeft ook genoten super die foto's!
    Fijne week
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, jij hebt echt een kleine techneut. Ziet er toch indrukwekkend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. haha Sam zei ook altijd netjes nee bedankt als hem een kleurplaat werd aangeboden, dat doe ik toch niet zei die dan :-) Maar slopen daarintegen......:-)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)