donderdag 24 oktober 2013

blegh alles is stom... (soms dan, heel soms, af en toe een klein beetje misschien)

Bah wat had ik vandaag (en gister ook al een beetje) een vreselijk rot humeur... Ook al scheen de zon. Het hielp niets. Siem heeft 2 weken herfstvakantie en hij vind het nog steeds wel erg prettig om vermaakt te worden. Ik vind het prima om de kleuter te vermaken (en hem duidelijk te maken dat hij toch ook echt zelf moet spelen!). Maar de inspiratie is na bijna 2 weken een beetje op. Het geduld ook wel een beetje op z'n einde. En de Merula-tijd-voor-jezelf is ver te zoeken. En daar word ik gewoon niet zo blij van. Ik mis tijd voor mezelf. Tijd om m'n eigen dingen te doen en niet constant te hoeven reageren op dat getetter (wat jawel het kind tettert nogal) (verder is die heel lief hoor ;).
En ik vond/vind ook dat ik degene ben die altijd de vaatwasser op moet ruimen, stofzuigen en de was moet ophangen. En dat vind ik ook stom, heel stom. (verder is man ook heel lief hoor ;).
Man is zelfs zo lief dat hij me eind van de middag het huis uit schopte.....
Huppatee eruit jij ga maar iets doen wat je leuk vind, ga fietsen, naar de stad, maakt niet uit, weg ermee.




Nou en dat was wel even een goed plannetje. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat ik dan zo blegh ben. Maar ja das altijd een beetje lastig toegeven he... Ik vind het hartstikke leuk om leuke dingen met Siem te doen. Maar ik vind dat niet altijd leuk. En soms is alles en iedereen gewoon stom en voel ik me alleen maar moeder en schoonmaakster.

Zo even naar de kringloop fietsen. Die overigens de laatste tijd ook een stuk stommer (lees duurder) is geworden. Alles, maar dan ook alles is tegenwoordig geprijsd. Niets meer bakken met kleine frummeltjes. Nee nee alles is gesorteerd in zakjes met een prijsje erop. En nu hebben ze er ook nog zo'n koffiecorner gemaakt! Tja leuk hoor... Dit gaat natuurlijk ten kosten van de ruimte voor leuke kringloop spullen. Beetje mixed emotions hierover dus.
Maar goed gelukkig wel nog moois weten te scoren, voor een leuk prijsje. Tja en toen was slechte bui alweer ver over eigenlijk :) (van de week even fotootje maken)


Ik besloot om ook nog even naar de haven hier vlakbij te fietsen. En daar heb ik gewoon op een bankje gezeten. Heel lang op een bankje gezeten, met het eind van de middag zonnetje in m'n rug. 





En foto's gemaakt. En tijdens het maken van de foto's zag ik ook weer al het moois waar je normaal gesproken altijd voorbij loopt. Omdat je een zware boodschappen tas draagt, aan het bellen bent, een kleuter neus snuit, of wat dan ook. 
De rimpels in het water waren super, de kleuren die zon veroorzaakte wauw, de verschillende structuren. Prachtig!



Daarna reed ik met een om weggetje naar huis. Nog even langs de oude fabriekstoren van de vroegere AaBe textielfabriek. Deze zou vast ook heel mooi in het zonnetje staan.


en dat was ook zo.

En toen was ik weer helemaal gelukkig!
Even weg van iedereen, even stilte en even mooie dingen zien.

(thuis man en kind natuurlijk een dikke kus gegeven)

En goed onthouden dat ik dit vaker moet doen!

34 opmerkingen:

  1. Soms heb je dit gewoon even nodig. juist als het allemaal een beetje bleeeeh lijkt zie je het mooie om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar hoor! Op een gegeven moment is het gewoon even klaar met moeder, vrouw, vriendin, kok, werkster en noem maar op zijn dan wil je gewoon toch even alleen jezelf zijn? Dan zit er niets anders op dan naar de kringloop te gaan om daar die leuke vondst te kopen, een lekkere reep chocolade te verorberen, frisse wind door je haren en dan kun je er weer even tegen aan. En wat heb je dat leuk gezegd: rimpels in het water! Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh wat een goede raad. Ik doe dat dus nooit. Ik ga schelden en vooral klagen. Hier vakantie en flink klussen. Compleet met stuuken, kozijnen plaatsen , behangen, verven en overal gereedschap. En het is mijn slaapkamer. En mijn kleren liggen overal want ik heb geen kast meer. Ik heb alleen maar was lijkt het wel. En vervelende kinderen met strijkkralen die overal liggen. Zo dit lucht ook op. Sterkte, bijna weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker herkenbaar zo'n balen dag ( volgens mij ligt het soms ook aan de vrouwlijke hormonen hihi) ...hoewel je normaal alles op de automatische piloot doet en dan een keer een dag hebt dat je de hele dag denkt.....waarom moet ik alles opruimen, afwassen, strijken, koken, poetsen etc etc ook ik heb zo'n dag zeker wel eens hoor! Dan ben je nijdig op alles en gooit net fff wat harder met de deuren...
    De kids daar heb ik weinig moeite mee gehad om ze te vermaken, vond het altijd jammer als ze weer naar school moesten...beh alles op uur en tijd...
    Top idee om dan lekker buiten in je eentje rond te struinen naar de kringloop...ook heel herkenbaar...alles veel duurder of minder de moeite waard om te kopen hier ook hoorde lastste tijd.
    Die kleuren daar heb ik vandaag ook van genoten het was vandaag echt speciaal en zeer opvallend hoe mooi alles in het zonnetje was!
    Mooi je haven fotootjes!
    Ik hoop dat je er weer even tegenaan kunt nu...en anders gewoon weer klagen hier haha
    Welterusten
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je verhaal zo herkenbaar. Ik kon je flow van emoties zo goed volgen. Soms is het gewoon nodig even afstand te nemen om er weer met volle plezier tegenaan te gaan. Soms moet je gewoon even tijd voor jezelf nemen en eigenlijk is het beste zelfs nog dat concreet in je agenda in te plannen. Iedereen wordt daar gelukkiger van, niet alleen jij zelf maar ook je omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar hoor ! En wat goed dat je lekker bent gaan fietsen, dat ruimt zo lekker op in je hoofd...tot de volgende dip ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-) herkenbaar natuurlijk ook hier hoor, de zorgelijkheden en huishoudelijke beslommeringen kunnen je soms helemaal opslurpen, en dat voelt heel vervelend. Dan moet je even luchten, dat is wel echt het beste....... gewoon doen dan dus :-) word je weer leuker van, ook thuis :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh herkenbaar. Ik ben na een halve week herfstvakantie met twee continue tetterende kleuters al kapot. Heel leuk ook allemaal hoor, naar Cinekids, naar de speeltuin, taarten bakken, verjaardag vieren, maar tjonge ik heb het woord 'maahaam' nu wel weer vaak genoeg gehoord. En manlief is heel lief, maar heeft ook nogal wat aandacht nodig.
    Vandaag ga ik in mijn eentje naar de stad, kan ik in de winkel tenminste rustig nadenken over mijn aankopen.
    Wat goed van je om even op een bankje zomaar te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's. Mooie kleuren ook.
    Ik kan me je emotie best wel voorstellen. Kleuters zijn zo leuk, maar soms ook zo vermoeiend. En je eigen tijd valt vaak weg omdat je nog zoveel moet ( denk je ). Goed van je man dat hij je de deur uit schopte. En dat je ook weer terug mag komen natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, dit is zo herkenbaar! Soms is tijd voor jezelf en even eruit het beste medicijn.
    Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooh dit klopt zo, gisteren nog gezegd dat de vakantie wel over mag zijn.... vreselijk vond ik dit van mezelf. pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo herkenbaar! Ik heb ook veel me-time nodig hoor en na zo'n weekje herfstvakantie helemaal! Dan wil ik rustig even achter de pc of een brief schrijven zonder steeds te worden gestoord.
    "Mama, kijk!" "Mama, kijk!! Mama.
    Papa, waar is mama???"
    Grrr.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hier heb ik niks aan toe te voegen,zooo herkenbaar,en dan heb ik er nog wel 8 die de hele dag aandacht vragen,(ook de pubers hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gatsie ja ik herken die gevoelens!!!
    Ik wil soms ook teveel maar die moeten moeten weer eerst....blergh!
    Ik probeer 3x per week hard te lopen dat is voor mij een goed medicijn!!!
    Gelukkig gaat het weer beter met een heerlijk ontbijtje van de HEMA achter de kiezen!
    Veel plezier en geniet! X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Herkenbaar, maar prachtige foto's!!! Meer Me(rula)time!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. jaaa, héééél herkenbaar!
    En @fieve, hardlopen helpt bij mij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een pracht foto's !!!
    Een mens heeft soms ook zoveel rollen te vervullen hè... Dat moet je ook maar net leuk vinden allemaal op dat moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. herkenbaar hoor ze zijn al een tijdje de deur uit maar weet het nog heel goed :-)
    en soms is alles onverklaarbaar stom dan ga ik niet winkelen want ik vind alles echt stom.
    gelukkig gaat dat gevoel ook weer weg haha
    fijn weekeinde meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Moet je nagaan, ik heb er drie die nog elke dag de hele dag thuis zijn. Vandaar dat het huis dichtslibt met kringloopvondsten ;-). Maandag weer naar school?!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha Merula, ik dacht al dat je op 'blogvakantie' was. Af en toe gewoon hier even lekker zeuren helpt ook hoor en is helemaal niet erg om te lezen. Eerder herkenbaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Flink van je! En idd heel mooie kleuren....
    Soms moet je gewoon effe op zoek naar het mooie, zie je het niet vanzelf.
    Maar dat heb jij goed opgelost!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het was gisteren ook een punt bij mijn therapie, ik ben graag eens alleen, wordt hier dr nabije omgeving aanzien als RAAR, mijn therapeute stelde mij gerust dat dit een heel normaal gevoel is en je er af en toe zeker moet aan toegeven! Knuffel van Orange x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi blogje en zo herkenbaar. Hoe een mens zich zo kan opladen is toch...mooi. Dan ga je ineens weer "alles" waarderen. Mooi weekend-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zie je al zitten op dat bankje, gezicht op onweer... Dan ineens in beslag genomen door alles om je heen... weg onweer! Ook voor mij herkenbaar! Mij-tijd, heel erg belangrijk!! En eigenlijk moet je die gewoon inplannen, alsof het een afspraak was. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hey, dat heb zelfs JIJ dus wel eens :) heel normaal en logisch toch!
    Ik heb het nu een klein beetje omdat m'n lieve Mr A. met het naar zolder sjouwen van een tafelvoetbaltafel mijn mooie nieuwe trap bekrast/de muren zwart bestreept heeft....grrrr...hij gaat het morgen fixen zegt ie.....
    Overigens heb ik nu ook een schoonmaakschema opgesteld om te voorkomen dat ik alles doe. Werkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gek hoe we vaak aan al dat moois voorbij kunnen lopen, omdat we druk doende zijn of blegh... je hebt heel mooi beschreven hoe wij allemaal op tijd wel eens zijn denk ik. Just human! Maar gij bent dan echt wel een heel fijn exemplaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie plaatjes. En nu op naar een Bleghloze nieuwe week ;)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hihihi kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt/voelde. Ik was altijd blij als de vakantie voorbij was en mijn dochter ook hoor, die vond vakanties maar niks want ze miste al haar vriendjes en vriendinnetjes. Ik heb dan wel weer het 'geluk' gehad dat ze om het weekend naar haar vader ging en ik heerlijk kon genieten van Me time. Nu heb ik dat nog steeds als manlief en/of dochterlief veel thuis zijn vanwege verplicht vrij ivm werkeloos/sneeuw of vakantie. Dan ben ik altijd zo blij als de rust weer wederkeerd in huis en ik mijn eigen ding kan doen, zaliggg zonder tv die de hele dag op de achtergrond geluid produceert. Maar ikben ook altijd weer heel happy als manlief en dochterlief thuis komen en probeer dan ook weer tijd te maken voor quality time.
    Maar lees dat de herfstvakantie voorbij is en je prachtige broches hebt gemaakt! Verkoop ze! En geniet van Me time. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heyo Merula! Bahbahbahblergh, zulke dagen zijn niet fijn. Soms wil je lekker je eigen ding doen. Maar van mooie plaatjes schieten wordt ik blij van! En jij ook!
    En niet zo fijn dat je favo kringloopwinkels te duurder is geworden. Je woonde toch in Tilburg? Niks meer in de buurt wat nog de moeite waard is? Ik hoorde dat Handmelken in Best nog ok is. Ik ga aankomend weekend eens een kijkje nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hmm.. lees ik nou mezelf?? haha, ik heb precies het zelfde.. vooral nu ik nog drukker ben met mijn vader, ik wil ook weer eens kimmie zijn, even kimmie tijd, en niet moeten dan alleen wat IK wil.. ik had die in de avond, als alles en iedereen op bed lag,maar sinds een week, slaapt onze jongste een beetje ge, en is dus soms nog tot 22,00 of later op... Aaarghh, daar gaat mijn tijd.. en daarom kan ik echt even genieten als ik alleen naar de winkel ga, heerlijk, even zonder kids, even lekker rustig in de auto, even lekker boodschappen doen.. sja klinkt eigenlijk wel zielig he, maar ik weet dat jij me begrijpt!
    Fijne avond meid!
    Liefs,
    kimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Sorry, ik moest toch wel stiekem lachen hoor om je blegh bui en dito post. Heel herkenbaar allemaal ;-)
    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat 2 weken vakantie???
    En ja ik vind soms ook alles stom :-)
    Maar gelukkig gaat dat ook weer snel voorbij!
    Leuke broches heb je ook weer gemaakt zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Nou poeh zeg, ik zou hem zo geschreven kunnen hebben dit stukje. Gaat weer beter met je gelukkig, Moooooooie plaatjes. Praaaachtig die kleuren inderdaad. Fijne avond, liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi logje En ook heel herkenbaar ja! Mooie foto's, mooie rimpelingen!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)