maandag 28 oktober 2013

de blaadjes vliegen je om de oren!


Tja natuurlijk geen mooier moment om eens even de nieuwe herfst-bladerige broches aan jullie te laten zien. Of zal ik zeggen storm-achtige broches? Jeetje wat een weer he! Aan de ene kant wel gaaf om te zien hoor. Aan de andere kant oei oei ik hoop dat iedereen ongedeerd blijft. En de schutting blijft staan (die flappert nogal..)
Vanmorgen na 2 weken herfst vakantie Siem weer naar school kunnen brengen (met de auto gelukkig :) Tijd om weer even wat foto's te kunnen maken. 
Deze zijn vanaf nu dus te koop in m'n winkeltje. Klik hier.  Het is een lasercut broche. Dat wil zeggen dat een laser een vorm (het blaadje dus) laserd/uitbrand' uit triplex (of andere materialen). Weer een leuk technisch dingetje net als het 3d printen zeg maar :)


In de herfst vakantie konden een aantal traditionele herfst knutsels natuurlijk niet ontbreken.
Na het verzamelen van de kastanjes (en eten) maakten we rupsen. En een herfstvakantie is natuurlijk niet compleet en geslaagd zonder de kastanje spin/spinnenweb ding!
Er werd een pompoen gesneden voor Halloween (en trouwens leek het me een leuk idee om eens de pompoenpitjes te drogen en met kruiden enzo in de oven te doen. Maar dat was niet zo'n succes..... wat een gepriegel om 1 zo'n dingetje open te maken, ik haak af )


Alleen het pindasnoer voor de vogeltjes mist nog! 
(daar had een zeker iemand geen zin meer in..... :)
De witte huisjes links op de foto kreeg ik van ons 't huis. Ik ruilde een 3d geprint varkens uitsteekvormpje met haar.

En oja in mijn depressieve ik ben zielig bui van vorig berichtje (tevens fijn te lezen dat ik niet de enige ben :), schreef ik over mijn kringloop vondsten. Ik scoorde 5 mooie oude weck potten. Twee verschillende.



Leuk om frutsels in te bewaren enzo (of beschilderde stenen aardbeien). En laat ik nu toevallig zeer veel frutsels bezitten!


Een fijne dag iedereen, doe voorzichtig als je naar buiten gaat!


27 opmerkingen:

  1. Mooi uitgemikt ja!
    Wat ben je creatief bezig zeg; hartstikke leuke dingen maak je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn leuk die blaadjes! en wat een leuke herfstknutsels. Hier waaien niet alleen de blaadjes om je oren maar ook de dakpannen, takken en soms zelfs hele bomen. Oudste is gelukkig alweer ongeschonden thuis nu jongste nog..................

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie creaties, die blaadjes zijn leuk joh...
    En die 2 wekpotten wow,
    hier staan ze voor het raam gevuld met schatten gevonden door mijn dochter heerlijk.
    Maar dat herfsttafeltje vind ik te helemaal te gek jhee herfst, maar vandaag ga ik echt niet ver weg!

    Fijne dag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stormbroches!! De herfstvakantie is toch ergens goed voor geweest, zijn toch leuke herfstfrutsels geworden! Ik zat laatst te denken aan zo'n kastanje spinnenwebding, leek me ineens zo leuk om dat te gaan maken... heb alleen nog geen wilde kastanjes...
    Oh ja, hier heeft de schutting het inmiddels deels begeven en zwabberen mijn meters hoge coniferen heel eng richting horizontaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje wat een creativiteit bespeur ik daar bij jou! Een hele tafel vol. Wat ziet het er leuk uit. Die weckpotten zijn gaaf, fijn ook dat je er meerdere hebt kunnen scoren. Staat gezellig zo met die stenen aardbeien. Hier bloempot stukgewaaid, lantaarnpaal over de weg uit de grond, buren hadden opeens een groot visnet aan hun voorlamp hangen (dacht decoratie voor halloween maar dat was niet zo) maar verder valt het hier mee. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker om zo crea bezig te zijn! En die lasersnijmachines zijn geweldig hè?!! Mooie broches heb je er mee gemaakt. :) Mooi nieuwe week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gemaakt!!!! En wat kan jij goed overweg met al die 'exotische machines'!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk gemaakt, ik zal hem al ergens voorbij komen (bij Sil?) Je verzint ook steeds wat nieuws, ben jaloers op je creativiteit (kan geen 4D mascara tegenop, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat stoer die stormbroches!!!

    Enne vind je weckpotten ook superrrrr!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zeg, die broches! Ik kocht ook een broche met die techniek gemaakt, van een haasje. Ik ben GEK op hout, dus ik ga NU in je shop kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha, je gaat nog potten moeten bijhalen hoor! :-) Heel knap die broches!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fantastisch die storm broches, gelukkig viel het met die storm wel mee hier in de buurt he, hoop tenminste dat je schutting nog staat.
    Heel leuk al de herfst dingen die jullie gemaakt hebben in de vakantie!
    Zo'n kastanjes rups ga ik onthouden, die kende ik nog niet en dat spinnenweb ja da's een all time klassieker en ze vinden het nog steeds leuk om die te maken op school.
    Wij hebben dit jaar spinnenwebben met takken uit het bos en chenilledraad gemaakt ook erg leuk, zal daar ook nog eens een " fotooke van trekken" zoals onze vrienden in Belgie altijd zeggen.
    Fijn dat je nu weer heerlijk ook wat tijd hebt voor jezelf.
    Fijne week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig die broches! Past inderdaad wel erg goed bij het weer. Het viel me vanmorgen op dat de bomen ineens (na de storm) wel heel erg kaal zijn. Dat is vlug gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heey girl!
    Wat een gave brouches heb je gemaakt! passen helemaal bij dit weer! en die pompoen, die ziet er super leuk uit! hahaha, ja pompoen pitjes openen.. pfff, das een klusje he, ik had van mijn oudste dochter 2 giga grote zonnen blommen gekregen, die moest ik drogen, dan kon zij de zonnepitjes er uit halen, ik heb even geholpen, maar werd er ook al snel kriegelig van..
    Enne, je potten zijn super!
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super leuke knutseltjes en die blaadjes zijn ook super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke herfst frutsels! En wat heb je toch een geweldige hightech snufjes. Daar ben ik stiekem best wel een beetje jaloers op.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie broches!!! Heb je weer leuk gedaan! En de huisjes zijn thuis zie ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een leuke broches :) Je blog is echt geweldig, zo inspirerend

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kijk, die blaadjes hebben het beter! Storm-ongevoelig zeg maar ;)
    Hier ook verwonderd toegekeken hoe enorme bomen uit de grond werden gerukt en je zelfs op de fiets niet veilig was...

    Is je herfstdip tegelijk met de storm verdwenen? :D

    (en oh ja.. die printer.. WAUW, supertof!!! wat lijkt me dat een tof speeltje)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha, dat ziet er gezellig uit! Ik vind dat je ook een hele mooie trui aan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)