vrijdag 8 november 2013

deze week zag ik....


Deze week zag ik dat mijn linkerbeen 1 centimeter korter is dan de andere....
Zucht. Jawel hoor hypermobiele enkeltjes en al flink versleten ruggenwervels. En dan ook nog eens een 1 centimeter korter been! U ziet mij al voorbij strompelen he :) Zo'n soort van hippe 'ik heb een schotwond' loopje met zo'n sleepbeen erbij en zwabberende voetjes. Moehaha!

Gelukkig valt het allemaal wel mee hoor. Ik heb van kinds af aan al wel altijd zooltjes in m'n schoenen gehad. En een jaar of tien geleden wel wat klachten van rechterheup gehad en dat was het.
Maar ja toen wilde ik als non-sportieveling ook eens meedoen met die hele hardlopen met je telefoon app-ding hype. Bewegen is goed en wat kilootjes eraf zou ook fijn zijn. Ik vind sportscholen niet leuk en duur. En rennen vind ik ook erg vervelend eigenlijk. Maar toch na vele positieve ervaringen van andere moest ik dat toch ook maar eens proberen. Het kost niets en ik kan gaan wanneer ik wil. Podcast van Evi start to run geinstaleerd en sportschoenen ontstoft en gaan! En weet je het was best leuk! In les 1 ben ja al doodop na 2 minuten rennen, in les 4 kun je gemakkelijk 3 minuten rennen. Haha snel resultaat daar houd ik van! En omdat ik toch al een zwak heb voor het Belgische accent ik dit nog best leuk ook! Awel en ik ben zeer fier op mezelf :) Ik lag me suf om de verschrikkelijke oude muziek uit 2006. 
Maar ja toen ging na een aantal lessen rechterheup dus vervelen en linkerknie zeuren..... Na bezoekje aan iemand die verstand van heeft bleek ik dus al 1 centimeter te zijn afgevallen, aan linkerbeen. Hoera!

'Deze week zag ik' is iedere vrijdag een blik op de afgelopen week. Alle andere deelnemers en je eigen linkje plaatsen kan hier



25 opmerkingen:

  1. Sorry het is een serieuze zaak waar je over schrijft maar ik lig bijna naast mij stoel. Nogmaals Sorry!
    1 centimeter afgevallen is er toch 1.
    Mag je nu wel weer verder rennen?

    Fijn weekend!

    Groetjes Debby (Mede DWZI)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed sportief bezig, ik ben ook fier op u! Maar hoe nu verder, mag je wel blijven rennen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap dat je bent gaan rennen!!! Ik wil steeds maar doe het nog steeds niet..
    Hoop voor je dat je wel weer verder mag met je hernieuwde hobby.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel fier maar geen plezier... Nog even en je kunt alleen bochtjes lopen...
    Evengoed toch een heel fijn weekend gewenst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dapper hoor dat rennen, weet alleen niet of het slim is met een beenlengte verschil. (heb zelf meer dan 5 cm verschil gehad,na beenverlening nu nog maar 1 cm) maar nog steeds ren ik niet wel fietsen, minder belastend. Succes met sporten en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai!! Das toch knap...van uwen linkerbeen ;-) Moge de rest van uwen lichaam volgen :-))
    Maar vind je wel een stoer wijf hoor!
    Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, goed zeg! Knap van je! Leuk stripplaatje heb je ervan gemaakt! Fijn weekend voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk verhaal om te gaan lezen... Ook hier een man met een been dat 1 cm korter lijkt, de zolen worden gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh jee, dat klinkt niet fijn! Manlief heeft dat ook. Moet je nu stoppen met rennen? Ik zit bij les 20, 3 keer 10 minuten.... ik moet er nu even niet aan denken. De trap op lopen kost me al de grootste moeite, haha. Bedankt voor je beterschapswensen x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh.. hier ook een (liefdevolle, dat dan wel) grote glimlach, met moeite om 'm binnensmonds te houden ;) Maar jeetje... dat klinkt erg pijnlijk! Hoe nu verder?

    Wat betreft de Evi.. ik ben al halverwege.. om te beginnen dan he....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aj, niet zo fijn! Maar wat schrijf je 't heerlijk op! Sterkte ermee!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gek mens hahahaha! maar okee een been iets korter dan de andere is onhandig. Maar is dat niet bij iedereen wel een beetje zo? Uhm weet eigenlijk niet. Pijn in m'n heup heb ik ook regelmatig, zou het dan toch....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel goed bezig ga zo door als je heup het toe laat dan,ik loop zo,n half uur op de loopband en dat werkt ook prima.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben weg van Evy, ze weet je eht door de les heen te slepen met haar leuke accent. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Grappig maar ook triest natuurlijk.
    Ik ben ook zo scheef, omdat ik als 4-jarige een bil brak.
    Goed op te lossen met zooltjes of een verhoging van een hak door de schoenmaker!
    Enne: rennen is echt heeeeel flink hoor! Ben ik veel te lui voor.
    Enne2: jij saai!?
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha en boehoeeh. Ik lach en huil tegelijkertijd. Maar mag je gewoon aan de ren of ben je verdoemd?
    Rennen is fijn, dat zeg ik, die na les 6 van evey alweer gestopt ben. Ik begin morgen weer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ;-) afvallen OK, maar dan wel op de juiste plekken he? En nu? Ren je door maar met speciale zootljes ofzo? je bent niet de eerste in mijn omgeving die ging rennen met Evy en ineens te maken kreeg met het een en ander. zo zie je maar? wil je je lijf leren kennen? ga rennen! Ik heb ook een poosje gerend met Evy, toen viel het stil maar nu ben ik moed aan het verzamelen om weer te sttarten......

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh sorry zit echt te gniffelen hier. Maar omdat je het zo smakelijk weet te vertellen want neeee 1 cm afgevallen aan been is niet tof. En nu? Mag je door met je hardloop carriere??? Evy is trouwens tof inderdaad. Ik geniet ook van haar aanmoedigingen hoe suf ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha niet leuk, en toch ook wel grappig - hoe je het brengt. Niet het feit dát. En nu? Moet je stoppen met Evi? En iets anders vinden om fier op te zèèèn? Zwemmen?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hier ook zo'n versleten typeje. Met een verbod op rennen. Om te voorkomen dat ik op mijn 42e al een nieuwe knie nodig zou hebben. Humor is ook goed voor de lijn ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oooh, dat is niet zo best!! Doe rustig aan, luisteren naar je lijf is het allerbelangrijkste. Je hebt het wel weer heerlijk op z'n Merula's beschreven hoor ;-)
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is een niet leuk feit, maar wel erg hilarisch geschreven. Nog kans dat je andere been ook 1 cm afvalt?? Dan is het weer goed! Grapje hoor. Nee, dat is echt balen! Hier geen geren meer, kwam ook ellende van in andere vormen dan. Gewoon lekker wandelen is ook leuk en goed! We horen het wel of je verder gaat met rennen. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Knap! Nu maar hopen dat daar de meeste kilo's zaten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Naarmate je ouder wordt krimp je zeggen ze, maar jij gaat nu groeien!!!
    Bij mij scheelt het 2 cm, maar 't is geen kat dat het ziet met een zooltje van 1 cm.
    Hoge hakken draag ik niet omdat ik nu al in de goot moet lopen met ne vent zo groot als ik.
    Sandalen in de zomer bezorgen me na een tijdje rugpijn maar na een weekje terug met een zooltje ben ik er weer bovenop. Je zal snel weer kunnen lopen, ..., als je zin hebt tenminste :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. lig in een deuk hier,en het is helemaal niet grappig!!
    Moet je het maar niet zo lollig opschrijven :-)
    Hopelijk gaat het snel weer beter!!
    Oh wauw je ligt in een winkeltje,wat tof!!!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)