donderdag 28 november 2013

liefde gaat door de maag!

en toen was het weer eens tijd voor een romantisch diner voor twee....
Kleuter ging zaterdag uit logeren. En ik had nog een receptje klaar liggen wat ik eens uit wilde proberen. En aangezien kleuter de laatste tijd niet echt veel behoefte heeft aan nieuwe eet-probeersels. En het niet altijd even leuk is om te horen dat iets vies is of er blegh uit ziet, gewoon niet lekker is en al helemaal niet als er kleine stukjes 'iets' en dingetjes in zitten.... Dan neemt het soms een beetje de lol weg van het wat nieuws uit proberen in de keuken he.
Maar goed nu had ik dus mijn kans om dit recept van geroosterde pompoen met geitenkaas eens uit te proberen. Ik had het gezien bij kleine zaken.


Nu kopen:

1 flespompoen, 2 dl extra vergine olijfolie, 1 handje platte peterselie, 1 handje munt, 1 teen knoflook, snufje zout en peper, 125 g Franse zachte geitenkaas (chèvre), extra: bakpapier


 
Straks koken:

Verwarm de oven voor op 210 ºC gecombineerd met grill. Was de pompoen, halveer hem in de lengte, haal de pitten eruit en snijd de helften in gelijke parten. Verdeel de parten op een met bakpapier beklede bakplaat, besprenkel ze met olijfolie en bestrooi met peper en zout. Rooster de pompoenparten in het midden van de oven in ca 20 minuten tot ze gaar en bruin zijn. Snijd de kruiden (zonder stelen) grof en maal met ruim olie en knoflook fijn in de keukenmachine tot een vloeibaar mengsel. Breng op smaak met peper en zout. Verdeel na ca 15 minuten oventijd de geitenkaas in plakjes over de pompoenparten. Besprenkel de pompoen direct uit de oven met de kruiden olie. Eten met couscous en gemengde salade. Varieer met de kruidenolie, bijvoorbeeld korianderolie, of basilicumolie.



Mjam mjam erg lekker en simpel!
En nog even de het persoonlijke tintje, de aanvulling voor een romantisch vleugje van dit recept. Kook en eet dit samen met knappe, geweldig leuke, grappige, intelligente, onweerstaanbare man (of iets wat daar in de buurt komt). Doe zo als op de t.v. en drink al gezellig een glaasje wijn in je te kleine en rommelige keuken geweldige woonkeuken. En zet muziek op van Barry white (jawel). Kaarsjes aan en dan is alles compleet voor een romantisch diner voor twee hoezee hoezee :)


En toen moest ik gniffelen om de post die ik gister kreeg van Els. potverdikkie wat een zwaar romantische gepassioneerde en hartstochtelijke kaart. Tja daar vallen mijn kookkunsten en goede bedoelingen bij in het niet natuurlijk......



25 opmerkingen:

  1. Goed bezig.... al spreekt dit recept me niet aan. Ik ben niet wild van pompoen namelijk. Maar ik probeer ook regelmatig nieuwe dingen uit hoor. En natuurlijk ook van tevoren al dat gemekker over hoe het eruit ziet en dat er 'groen' inzit. Als ze niet willen eten, dan niet. Ik ga mezelf niet meer in allerlei bochten wringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihihi! ik voelde dat er romantiek in de lucht hing ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, de romantiek hangt in de lucht bij jullie ja! En inderdaad wel eens fijn om je eigen gerechten te eten zonder te horen dat het 'iehhhks' uitziet of smaakt. Dat soort complimenten krijg ik ook regelmatig, erg stimulerend! Maar dat zegt dan misschien ook weer iets over mijn kookkunsten....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het water en de romantiek loopt me in de mond-wat een goed plan: diner voor 2. Want (ook) bij het puber-kind hier doe ik (met het eten) weinig goeds. En Barry White is jeugdsentiment: you're the first-HA. Mooie resterende romantische week gewenst-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Matched volgens mij prima: Pompoen met geitenkaas, kaarsjes, Barry White en Een zee van hartstocht ;)

    Liefs,
    Rosalie

    P.s. en in reactie op jouw reactie op mijn blogpostje: jaah zeer herkenbaar en irritant ook wel, noemen ze toch zoiets als hebberigheid of zo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, wat mega-romantisch! Zo'n recept moet wel een zee van hartstocht veroorzaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zeg...DAT LUST IK NIET !! haha
    gelukkig je lover wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OOO Barry White!!! Die klonk vroeger heeeeel vaak uit de speakertjes van mijn portable radio met 'you're the first', Ik hou erg van geitenkaas, je hebt een lekkere maaltijd gemaakt. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke avond gehad precies! Geniet er van (in de toekomst weliswaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo dat doe jij goed!!!!
    En dat dingetjes en blegh enzo dat heb ik hier nog steeds :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. check! zit hier voor m'n scherm m'n to do lijstje bij te werken.... ;) heb nog.. uh.. twee dagen (of is die zaterdag niet zó belangrijk voor het resultaat?)

    Fijn, zo'n avondje met z'n tweeën! Ging het logeerpartijtje goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. :-) Helemaal goed! Dat had Els goed aangevoeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hartstochtelijke pompoen, mmm, hier ook maar eens proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ziet er heerlijk uit! Laat ik nou ook net zin hebben in een romantisch avondje met manlief...,
    zo maar even snel op de fiets... pompoen en geitenkaas halen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Whoehoe, die kaart past wel bij jullie dineetje hè!
    Volgens mij heeft hij nog een stukje pompoen op zijn lip zitten....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. je ziet het meteen, deze kerel is gek op pompoenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zit altijd te lachen als ik jouw posten lees...waarom lach je zo hoor ik dan hier thuis...nou daarom....omdat ik me helemaal voor kan stellen hoe dat verloopt of zoiets haha.
    In jullie rommelige keukentje hihi....nee hoor ik heb niet gedronken, doe ik nooit, kan ik niet tegen. Je kook kunsten zien er lekker uit!
    Toevallig liepen mijn dochter en ik een paar weken geleden langs dat winkeltje uit je vorige post en natuurlijk hebben we bij de etalage binnen gekeken met enige nostalgie al pratend over spulletjes waar zij vroeger mee speelde.
    Erg leuk dat ze daar je spulletjes gaan verkopen!
    Fijn weekend!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat gezellig zo samen eten en dan gewoon thuis,dat kunnen wij hier nooit doen met al die pubers in huis.

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh die kaart van Els maakt het romatisch etentje verhaal toch helemaal af! Superrr! Vandaag ga ik quiche maken...twee eigenlijk, eentje voor mezelf en eentje gaat mee met mijn dochter en haar vriend. Hoeven die zelf vanavond niet te koken en ze vinden mijn quiche allebei heerlijk...fijn is dat hoor als ze all grown up zijn en genieten van je kookkunsten. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Van harte meid ! Ga ik voor de uiltjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vandaag je recept gemaakt. Mmmmm dat was lekker. We hebben zelfsv romantisch samen gekookt. Manlief aan de wijn en ik aan het water. Was alleen het muziekje vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat goed, je hebt het gemaakt! Lekker hè?! En je aanvullingen vind ik geweldig :-D

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)