vrijdag 22 november 2013

wat kan er allemaal gebeuren in een jaar tijd?

En toen werd mij gevraagd of ik het misschien leuk zou vinden om wat merulala maaksels in hun winkeltje te leggen.......

Whoepie wauw! Wat leuk, tuurlijk! 

Een paar weken geleden had ik een kraampje op De Duvelmarkt hier in Tilburg. Een overdekte markt die voor de eerste keer werd gehouden met betaalbare kleding, kunst, cadeautjes. Uniek, nieuw, tweedehands & vintage. Het was van mijn kant een beetje een last minute dingetje. Ik twijfelde een beetje. Het was de eerste keer dat dit gehouden werd en ik vind het toch op een of andere manier ook wel spannend om dat het in m'n eigen stad is. Klinkt misschien een beetje stom hoor, maar dat het misschien een beetje raar of ongemakkelijk is al je b.v. mensen van lang lang geleden van school ofzo tegen komt (die je eigenlijk liever niet meer ziet ofzo snapt u?). Tja dus. Maar goed. Het was een super leuke dag geweest en ik heb super veel verkocht. En ja ook kwamen er veel bekende van vroeger langs, maar dat was alleen maar leuk juist!

Maar n.a.v. deze markt kreeg ik een berichtje van de dames van de winkel hand for kids, of ik het misschien leuk vond om wat spulletjes bij hun in de winkel te leggen. Ze waren op zoek naar wat kleine schoencadeau-achtige dingetjes. Jeetje ik voel me vereerd! Super leuk. Het winkeltje kende ik eigenlijk nog niet maar het is ook nog niet zo lang open. Hand for kids zit in een super mooi leegstaand pand in de binnenstad van Tilburg. Ze verkopen er allemaal handgemaakte en tweedehands kleding, handige dingetjes, vintage toys enz. voor baby's en kids. Nu heb ik hier geen klein spul meer thuis rond kruipen. En is het een beetje lastig om Siem in een schattig vintage bloemig jurkje te hijsen. Maar anders wist ik het wel hoor :)

Na wat overleg liggen nu dus wat Merulala dingen in de winkel, zoals de blokken boekensteuntjes, de playmobil kapstokjes, lego krijtjes, sieraden, en de merulala jongetje/meisje poppetjes. 


Cool he!?



En ik moet zeggen de timing is ook perfect. December 2012, dus bijna 1 jaar geleden,  opende ik met een trillende vinger op de enter knop van de computer mijn eigen webwinkeltje. Een klein droompje wat toen toch wel uitkwam. Na jaren lang erover te fantaseren besloot ik om maar gewoon te beginnen en te zien of er uberhaupt iemand iets wilde kopen bij mij. Nou en jeemig! Inmiddels is de 70ste internet bestelling al gedaan. Dit had ik echt nooit durven dromen. Mede ook dankzij super veel leuke en lieve mede bloggers hoor. Wat super leuk dat jullie dingen wilden bestellen, reclame wilde maken, mee wilden denken en enthousiaste reacties gaven. Super gaaf en dit waardeer ik enorm! (binnenkort volgt er natuurlijk een weggevertje hoor!). Maar als ik dan eens even terug kijk naar het afgelopen jaar. Waar ik ben begonnen en waar ik nu ben met Merulala. Wauw! En ik word er nog steeds iedere dag zo blij van van dat winkeltje spelen en van spulletjes zelf maken!

Even nog voor jullie en de dames van 'hand for kids' een dankjewel!

Nu is het tijdje voor een hapje chocoladeletter :)
Fijn weekend iedereen.




31 opmerkingen:

  1. Waah, wat supergaaf! Gefeliciteerd!! Een hele chocoletter mag ook wel in dit geval;) En nu ook produceren! Al dat leuks is zo uitverkocht. Mijn reclameblogje volgt nog hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat gaaf meid! Ja in een jaar kan er veel gebeuren! Geniet er maar lekker van! En lekker smullen van die letter mmmmm ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg hoop op een topverkoop maar dat lukt vast wel!
    Gefeliciteerd met je 1 jarig bestaan van je winkeltje.



    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je 'verjaardag'. Ik geef je zo een dikke vette tweet naar je winkel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gefeliciteerd !! en verdiend vind ik, jouw spullen zijn zo echt Merula en dat bedoel ik als compliment. Dat er maar veel verkocht mag worden en dat het een groot succes zal zijn.
    Fijn weekeinde xxx :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super....en gefeliciteerd dat je flink mag verkopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, dit is wel heel erg super hoor! En 70 bestellingen al, veel!! En ze zeggen dat een eerste jaar als ondernemer het moeilijkste is, wie weet wat er nog allemaal voor moois op je pad komt. Het is je heel erg gegund!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, dat is supercool! En hoera | proficiat met je eerste jubileum! En echt heel stoer! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuk zeg, op een goede verkoop :-)
    En vooral veel genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hiep hiep Hoera! Gefeliciteerd met je 1 jarig bestaan van je leuke webwinkeltje met vrolijke Merula spulletjes! De feestbeesten zijn hier in huis favoriet en de lego-bloem oorbellen draag ik met veel plezier. Ik kom binnenkort weer eens gezellig winkelen ;)
    Een fijn weekend voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wow ik kan alleen maar zeggen een heel groot compliment voor jou en je geweldig leuke ideëen! You go girl! Ga vooral zo door en geniet er lekker van. Dikke knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk!! Wat gaaf om je spulletjes in een real life winkeltje te zien liggen ;) Geniet er lekker van en op naar nog zo'n succesvol jaar!
    Gefeliciteerd :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Go Merula Go-super cool-die winkel heeft gewoon helemaal de goede uitstraling-perfect voor je gave spulletjes-geniet ervan-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hiep hiep hiep! Heel fijn!!! Zegt een fan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd, super leuk! Ik hoop dat je mooie creaties als broodjes over de toonbank zullen gaan. Toch super gaaf om dat in de winkel te zien liggen?

    Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat, hard gewerkt en dus helemaal verdiend! Goe van oe! En nu heb ik Tilburg helemaal niet in de picture als winkelstad, maar dit maakt het natuurlijk helemaal anders (een paar weken geleden was ik wel in 013, voor Caro Emerald. Maar Man-lief reed er zo snel naartoe, dat ik geen leuk winkeltje gezien heb).

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn weekend Merula! Op naar de volgende 70 :) Wat leuk dat je mooie maaksels nu ook ergens 'live in het echt' te bewonderen zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Erg gaaf en jeetje, is dat alweer een jaar geleden?!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Supertof!! Gefeliciteerd met je eerste verjaardag ;-)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd, dat zijn nog eens mooie ontwikkelingen!
    (ennuh: die pompoen uit de oven moet je zeker eens proberen, hij is ook lekker met 'gewone' pompoen ipv flespompoen)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow! Gaaf om je spulletjes te koop zijn in een 'echt' winkeltje. Maar vooral super dat je eigen webwinkel goed loopt evenals je kraampje op de duvelmarkt.Je bent goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Absoluut de kers op de taart!! En zeker en vast verdiend, hoe tof is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. OMG wat een geweldig winkeltje daar en wat nog veel toffer dat jouw spulletjes daar liggen. Jij moet trots zijn zeg!!! Gefeliciteerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik ben wat laat maar alsnog gefeliciteerd, superleuk! zo word het wel heel echt hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd Merula! Wat een verjaardagskado zeg!!! Apetros mag je zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)