donderdag 2 januari 2014

dat was dat


Dag mooie slinger met pareltjes en pluisjes, dag raar kerstmannetje, dag takjes met glitters en dennenappeltjes, hallo chocolade kerstman jij mag nog even blijven :) dag schattig wit eekhoorntje (of wat ben je eigenlijk?), tot volgend jaar groene paddenstoel kerstbal, dag mijn aller liefste engeltjes, dag grappig rendier inmiddels mis je al twee pootjes maar dat maakt niet uit. En tot volgend jaar weer spiegeltjes en diamantjes slinger, we hebben weer van jullie genoten allemaal.

Zo het zit er weer op allemaal! Kerst, oud & nieuw het is weer achter de rug. Allemaal leuk en gezellig hoor, maar ook zo'n gedoe. Een aanvaring in de supermarkt met kerstdrukte omdat een mevrouw vond dat ik probeerde om over haar kleuter heen te rijden met zo'n mini winkelwagentje. Tja.... 
Ook zit ik al weken alleen met Siem thuis omdat man zoveel moet werken deze maand. Kleuter verveeld zich enorm omdat het vakantie is en springt alleen omhoog als hij een computerspelletje mag doen, zucht. Ik zit veel te veel lekkere dingen te eten en baal daar vervolgens dan weer van. En ook nog eens geen sneeuw! Bij kerst hoort toch ook sneeuw? Niet zo veel dat het hele verkeer weer puinhoop is, maar gewoon sneeuw zoals zwarte piet met Sinterklaas en vuurwerk met oud & nieuw. 
Een beetje zo'n traditie ding, net zoals de echte kaarsjes in de kerstboom bij papa.


Papa heeft echte kaarsjes in z'n boom en dat is ook altijd al zo geweest. Ook toen broer en ik nog mini waren was dit al zo. Het enige wat dan mist in deze traditie is dat mama er nu niet is. Het huis is vol met alle kerstversiering, maar toch is het nog steeds ook zo leeg zonder haar in huis. Het was nu de tweede kerst sinds mama overleden is en het blijft ook zo raar.....

Maar goed de kerstdagen zijn gezellig geweest en oud & nieuw was ook prima. (soms zou ik willen dat ik weer 20 was ofzo. Naar de stad met vrienden, dansen en drinken. En dan 's middags uit je bed rollen!) Maar nee het is nu op de bank tv kijken en hapjes eten....
We gaan er weer tegen aan in het nieuwe jaar.
Ik zag op vele blogs leuke jaaroverzichten voorbij komen. Ik wilde dat natuurlijk ook en had al allemaal mapjes met de namen van de maand op m'n bureaublad gemaakt om de foto's in te slepen. En hoera dankzij dat datum vermelding van iphoto kan ik nog een beetje terug kijken wat er nu eigenlijk allemaal gebeurd is dit jaar. Maar in maart ben ik toch gestopt. Oef wat een werk om even zo'n jaar kort samen te vatten. Wat is er toch eigenlijk weer veel gebeurd!

Toen leek het me leuk om een jaar vooruitblik te maken. Wat zou ik allemaal graag willen in 2014? Maar dit idee bleef ook een beetje steken. Weet je wat ik zie wel. Laat ik maar gewoon een beetje verder kabbelen net als afgelopen jaar. Dat beviel eigenlijk prima :)

En weer een nieuw jaar met blogjes schrijven en lezen. Fijn! Die houden we er ook zeker in in 2014. Want bloggen en bloggers zijn leuk!
Eind van het jaar werd ik ook nog verwend door twee medebloggers (buiten alle lieve kerstkaartjes die ik mocht ontvangen! thanx ladies you know who you are) 


Ik won de give away van mevr. snoeshaan. Zelf gehaakte kerstversieringen, een zakje cider spices (jammie), knoopjes oorbellen en lieve stickertjes. Thanx! Daar was ik erg blij mee.

En van honderd % heppie kreeg ik deze diamond kerstversiersels. Mooi mooi dank dank



O en och tot slot. 
Een gelukkig nieuwjaar iedereen :)

30 opmerkingen:

  1. Jij ook een gelukkig en creatief 2014! Als ik het goed lees ben jij gewoon een beetje feestdagen moe, ik ken dat gevoel, wat helpt kerstversiering opruimen en een stevige wandeling om uit te waaien! (en af en toe een beetje bloggen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey die lieve Merula goed van je dat lekker doorkabbelen, laat de flow maar komen als ie komt en verheug me al op je bijzondere creaties. Ja tis misschien wel saai om niet te gaan stappen met die feestdagen, maar ik vind het ook wel enorm lekker zo lekker lui thuis bankhangen of in ons geval bedhangen... En weet je ik denk dan weer dat heb ik wel allemaal mooi gehad dat stappen, niet toen ik een twintiger was, maar na mijn eerste huwelijk als jonge dertiger ;).
    Een fantastisch 2014 lieverd! Dikke knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een op en top mooi 2014 meis!
    Go with the flow moppie x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie logje! Oh, en dat witte eekhoorntje hebben we hier ook! Ik wens jullie ook een heel goed en fijn 2014! En volgens mij voelt het nooit meer compleet zo met de Kerst. Wat leuk dat je vader nog echte kaarsjes heeft, dat hadden we vroeger ook. Ik heb nog 1 kaarsje met zo'n knijpkaarshoudertje maar durf 'm nooit aan te steken. Haha … He lieve Merula ik ben blij dat ik digitaal heb leren kennen! Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Merula, wat een h(eerlijk) blogberichtje! Ik heb ervan genoten om even mee te mogen leven met de ups en downs van jouw afgelopen dagen. Wat heb je toch een fijne schrijfstijl!
    Ik wens je een fijn en rustig kabbelend 2014 toe!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ook een heel mooi nieuwjaar lieve Merula!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij ook Merula! Ook voor je man en Siem! Bij ons is de kerstboom er gisteren ook uit gegaan; jammer, maar ik vind deze tijd ook altijd wel weer leuk - weer even normaal, en lekker aan de goede voornemens werken (wat niet eens zo vervelend is!)
    Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat gevoel over je moeder ken ik,ook bij ons moesten we nu de 2 de kerst doen zonder mijn moeder,echt een leegte is dat.
    sterkte daarbij

    een fijne dag vandaag
    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooi en goed 2014 gewenst voor jou en je gezin Merula en op een mooi nieuw blogjaar!
    En je blogberichtje is zonder die terug- en vooruitblik heerlijk om te lezen hoor. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wens je een heerlijk fris nieuwjaar ! Ik heb op 1-1 alles opgeruimd want hoe gezellig het ook was... juist op deze dagen is het weer zo duidelijk dat ik mijn liefste ouders moet missen en verlang ik weer naar het gewone leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niet leuk dat december zo'n vreselijk confronterende maand is als je een dierbare mist :( Hé en met kabbelen is niks mis als je daarbij niet vergeet ook te sprankelen. Dat kun jij volgens mij als een van de beste :) Maak er een mooi jaar van ♥

    Liefs,
    Rosalie

    P.s. wat gaaf zo'n vulling in de vorm van een hartje, heb je toch wel een foto van gemaakt he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. echte kaarsjes in de boom ~ mooi
    Bij mij ook alles weer opgeruimd. Vandaag ook naar school om alles op te ruimen.
    Een schone start. een fijn 2014!

    (Bij maart dacht ik ook.... weet je wat, 1 foto per seizoen, hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Is het echt alweer de tweede kerst zonder je moeder? jeetje, wat gaat dat snel! Ik kan me heel goed voorstellen hoe leeg dat moet zijn!
    Ik heb vanochtend ook de boom afgebroken, jammer, maar ach... ook wel weer fijn zo'n fris huis. Een fris nieuw jaar, nieuwe kansen.... en laten we inderdaad vooral ook blijven bloggen. Wel zo leuk! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kabbel jij maar lekker verder, dat doe je heel goed en ik blijf je graag lezen in 2014. Ik wens je een superfijn jaar toe. En wauw, die boom van je papa met de echte kaarsjes in: zo tof! Lijkt me wel moeilijk, zo zonder je mama. Ik brak de kerstboom gisteren ook af. Moest er sneeuw liggen, had ie nog wat mogen blijven staan. Maar nu ben ik totaal niet meer in eindejaarsstemming. Spijtig eigenlijk. Volgend jaar samen gaan dansen en drinken op oudjaar? ;-) Je bent welkom!! Ohja, ik heb de blaadjesbroche veilig aangekregen, dankjewel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja een leeg gevoel zonder je moeder, je voelt je toch een beetje half wees. En dan die jaaroverzichten...kan me voorstellen dat je op een bepaald moment blijft steken. Lekker voortkabbelen en zien hoe het komt...vooral zien wat voor mooie dingen jij maakt op IG of hier.
    Wens jullie een fijn en gelukkig 2014!
    Alvast een fijn weekeinde!
    Lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  16. voor jullie ook een geweldig jaar vol ongeplande fijne dingen :)
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Veel leuks toegewenst in 2014 en printen maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, jij ook gelukkig nieuwjaar en jouw mijmering doet me eraan denken dat het hoog tijd wordt ook weer eens flink aan het bloggen te slaan. (ik stel het nog even uit tot school weer begint ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat erg!! Onze brievenbus zit al een paar weken 'vast', het klepje wilde ook niet meer dicht... haal ik net de post uit de brievenbus... ga ik toch maar eens verder kijken...zit er een envelop tussen, helemaal verkreukeld... van jou! Met een gouden uil die een kerstgroet brengt... wat leuk! Wat lief!
    Maar vooral wat stom! van mij dan dat ik het niet eerder heb gezien!! Ik hoop dat je ook leuke kerstdagen hebt gehad, en ik wens je het allerbeste voor 2014, veel gezelligheid, creativiteit, plezier en liefde!
    Groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hee lieve Merula, wat een mooi blogje! Ik wil ook sneeuw!!! Of in ieder geval kou!!
    Wat mooi dat je paps nog echte kaarsjes in de boom heeft. Met kerst en oud & nieuw mis je je liefsten vaak nog het meest...het blijft gewoon moeilijk.
    Ik wens jou en je mannen een geweldig mooi, liefdevol en creatief 2014!! Gelukkig mogen onze kleuters maandag weer naar school, Jikke kan niet wachten, vakantie is stom! Vind ze nu nog ;-))
    Liefs, Nadine (tisvanjikkes)
    ps kom je me volgen op mijn nieuwe blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waw-echte kaarsjes in de boom. Echt bijzonder tegenwoordig. Past mooi bij mijn oude kerstballen. En alweer de 2e kerst zonder je mam-kan me geen voorstelling maken.
    Dan waardeer je het des te meer-een mooie kabbelend 2014 gewenst-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  22. thanx voor een jaar lang fijne verhalen, graag weer een jaar! En natuurlijk de allerbeste wensen voor 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dag kerst! Dat 2014 veel goeds mag brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooh, die echte kaarsjes zijn fijn! Net als een kabbelend jaar, zoals een kabbelend beekje. Misschien voor mij in 2015?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Is chocolade kerstmannetje nog steeds van de partij??? :-)
    Mooi blogbericht meis, ik wens je echt alle goeds in 2014 en lekker leuke blogberichtjes vol humor van jou voor ons! ;-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. En dat laatste wens ik jou ook toe! Een mooi jaar met blogs en bloggers, maar ook met je papa en thuis enzo. Pluk de dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. van mij ook nog een verlaat Gelukkig Nieuwjaar! Voortkabbelend, chocolade-snoepend, en vooral vol humor verder bloggend, klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi bericht lieve merula! Een heel gelukkig 2014 en blijf lekker wie je bent ;-)
    Oh en mijn kleuter bouwt ook aan een gameverslaving en nu vraagt na-aap peuter ook al meerdere malen per dag 'ikke iPad pele??' Jeugd van tegenwoordig...tssssss....

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)