donderdag 30 januari 2014

Deze week zag ik: geen sneeuw & mooie bomen

Deze week zag ik: 

een leuk mini boompje in de bonus bij de Appie. Het is een Ficus, maar ik doe natuurlijk of het een echte Bonsai is (Bonsai (盆栽) is een Japans woord dat letterlijk 'boom in pot' betekent. Het woord heeft betrekking op een door manipulatie klein gehouden plant die echter de illusie wekt een groot en oud exemplaar te zijn. Dit wordt in de praktijk bereikt door taksnoei, wortelsnoei, kweken in kleine potten en door stengels en stammen met behulp van aluminium- of uitgegloeid koperdraad in de gewenste vorm te laten groeien. Zo kan een boom, die onder natuurlijke omstandigheden uitgroeit tot een enige meters of tientallen meters hoog exemplaar, een sierlijke plant worden op kamerplantformaat.)


En hoe rustgevend is het met een mini-schaartje meditatief en heel zen mini-blaadjes knippen van mijn wanna be mini-boompje..... Ondertussen zwijmel ik weg denkend aan mooie roze bloesem bomen vol met bloemetjes en sushi, jaa sushi!

En aan koude pannenkoek van de day after. Waarom zijn die dingen de dag erna toch altijd lekkerder :)


En deze week zag ik ook geen sneeuw....
De sneeuwbal maker kan denk ik wel ongebruikt opgeborgen worden. 
(tot grote teleurstelling van kleuter hier in huis)



***fijn weekend mensen***



kijk voor alle andere 'deze week zag ik' deelnemers, of voor het plaatsen van je eigen linkje als je mee wilt doen bij Liene.

23 opmerkingen:

  1. jaaaaaa ik zag 'm ook staan de bonsai en ik twijfelde want zelfs een vetplant of cactus houden het bij mij niet vol (en ik geef écht af en toe water). Het aantal planten hier in huis is gereduceerd tot 1, best wel sneu.
    Ow sushi.... I ♥ it.
    En waar blijft die sneeuw inderdaad? Het was net naar school echt wel koud maar ik las in de krant dat het vanaf het weekend weer warmer wordt en gaat regenen, nou hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat handig die sneeuwbalschep! Volgens mij krijg je daar ook heel snel mooie gehaktballen mee gemaakt :-). Fijn weekend, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk boompje. Zijn die nog steeds in de aanbieding bij de Appie? Dan ga ik straks eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn weekend lieve Merula! Mooi boompje zeg! Helaas wordt alles met blaadjes of bloemen aan opgepeuzeld door twee poezenbeesten hier :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker, sushi! En van mij mag die sneeuw wel definitief niet meer komen hoor, enter spring!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahahaha een sneeuwbalmaker! Wist echt niet dat die bestonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, moest wel lachen om het zen-snoeien... zie het helemaal voor je, jij met je schaartje in de weer...
    Die sneeuwbalmaker zag ik ook bij Action, hoe leuk is dat bedacht! Tja, alleen jammer dat we dan nu geen sneeuw hebben he?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een sneeuwbal maker serieus? Nooit van gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh nee, nou krijg ik weer heimwee... :( Arigato-mas ;) Geniet van je boompje! Oja, en wist je trouwens dat ze in Japan in die Zen-tuinen met een pincetje alle blaadjes en onregelmatigheden weghalen. Echt waar, erewoord heb het met met eigen ogen gezien. Maffe boel daar hoor :)

    Ach gos die Siem, misschien een tip: ik las laatst ergens dat je met bloem en een beetje olie soort van nepsneeuw kan maken. Wie weet kunnen jullie dan toch nog los met bloemballen in plaats van sneeuwballen gooien ;)

    Fijn weekend!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer wat geleerd; ik wist dat niet over bonsai! Ik geloof dat ze ook vaak heeeel oud zijn, of niet? Het is nu vroeg in de ochtend, maar geef mij ook maar een bak sushi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh van mij mag die strenge winter wegblijven hoor. Vorig jaar veel moeten binnenblijven en dat kan ik me nu niet permiteren sinds ik werk en heb zo geen zin in valpartijen of wandelen naar het werk door de sneeuw. En ook gaan mijn hortensia's dan weer naar de knoppen en dat zou ik wel heel jammer vinden. Dat zijn mijn favoriete planten, maar je bonsai boompje look a like ziet er wel heel zennn uit op je kastje. Have fun ermee! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooit zo'n boompje gehad-heeft het helaas niet gered bij MIJ-ha. Ik hou ook van die boompjes-gaan mooi samen met boedha's. Ach en die sneeuw kun je helemaal vergeten-jammer voor Siem. Alhoewel-die tang: olliebollen handigheid-mooi weekend-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ook geen sneeuw :-(. Wel fijne foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wij hebben ook een sneeuwballenmaker in huis, maar ik bedacht dat we die misschien ook in het zand kunnen gebruiken voor zandballen.
    Nog niet uitgeprobeerd hoor.
    Groet,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuke zo,n boompje,ik heb een kleintje hier staan,en die hoeft niet veel water,is een groot pluspunt voor mij ,haha,bij mij gaat altijd alle planten dood,maar deze niet,echt een leuk boompje,en nee wij hebben ook geen sneeuw gezien,,ik ben er wel blij mee hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oe leuk bonsai boompje!
    Enne, die ballenmaker lijkt ook wel geschikt als spinnenvanger; nog even niet opruimen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Misschien doet die vanger binnenkort wel heel veel dienst ... het is nog geen lente hééé :-) Jij Zenn met een mini schaartje, kzou dat wel eens willen zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ga jij ontspannen zijn! ;)
    En idd, die sneeuwschep, zo tof. Heb me nog in kunnen houden, maar duim stiekem toch wel voor wat sneeuw..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha, ik heb nog nooit eerder een sneeuwbalmaker gezien, wat een fantastisch ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach, die sneeuwbalmaker is werkeloos dit jaar, het gaat geloof ik niet gebeuren....winter! Hoe kom je eraan, nog nooit gezien in ons landje?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie ficus vind ik dat. Op mijn werk hadden we er ook 2... ze zijn wel een beetje gevoelig... hadden dus, en ze hadden blaadjes, hihi. Succes met de verzorging van je babyboom. En ik ben dus niet de enige die koude pannenkoek lekker vind, zelfs nog lekkerder dan warme (word altijd voor gek verklaard, maar ik heb nu een mede-koude-pannenkoeken-liefhebber, ha). Dat heb ik nog nooit gezien, een sneeuwbalmaker, leuk, nou ja, als er sneeuw ligt dan. Je weet het niet, kan nog komen...

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)