maandag 13 januari 2014

steentjes & krijtjes

Ik beschilderde afgelopen weken ook nog wat stenen. Dit is zulk rustgevend werk. Ik kan mezelf er uren mee vermaken. Muziekje erbij en schilderen maar. Ik vind het leuk om op stenen te schilderen omdat geen een steen hetzelfde is van vorm. Zo is geen een beschilderde steen hetzelfde!
Waarom geen steentje met 'muis' (je weet wel die van vroeger met de olifant). Of een steen met een uil (wie o wie herkent deze uil van een bekend kinderboek?). 
En stenen zijn natuurlijk ook nog eens voor altijd. Dat is toch ook wel even bijzonder om over na te denken toch? Jaaaren geleden beschilderde ik zo'n brede kunststof armband met een old skool 'moeder-tatoeage' (foto ontbreekt even...). Best geinig. Tatoeages zijn misschien wel even 'forever' als stenen. Dus als probeerseltje leek het me ook wel leuk om zo'n plaatje op een steen te schilderen.


Ben er nog niet helemaal tevreden over hoor! Zoals ik zei het is even een probeerseltje. Van de week weer even verder frutselen om te kijken of het iets is of niet. 
Ik heb nog meer lopende knutsels en frutsels liggen die wat tijd en aandacht verdienen!


Weet iemand trouwens het verschil tussen gewoon gips en een schoolkrijtje? Volgens mij is het hetzelfde namelijk. Je kunt met gips toch ook gewoon krijten net als zo'n "echt" krijtje?


Ik vulde siliconen lego malletjes met gips en heb nu grappige krijtjes (voor het to do lijstje op het krijtbord natuurlijk :)


31 opmerkingen:

  1. Gaaaaaaaf! Hoezo probeersels, deze zijn toch al helemaal klaar voor de winkel?
    Ik ben gek op die muis, daar heb ik vroeger toch een beetje Duits mee geleerd. Nou ja, het programma dan, die muis zegt niks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, wat leuk om der maus te zien op je stenen echt jeugd sentiment!
    Mooi gedaan en wat die krijtjes betreft ik zou het helaas niet weten, daar heb je ook niks aan maar ik vind ze wel heel leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje gaaf, der Maus uit de Sendung mit Der Maus. Over jeugdsentiment gesproken! In Duitsland kom jet het nog wel eens tegen, laatst wenskaarten gekocht met Der Maus. Leuk om bij jou op je blog ook te zien. Ik vind de krijtjes leuk kan je alleen geen advies geven. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Léuk allemaal!! Ga jij maar verder met je steen-probeerseltjes, prachtig! Wat grappig, die krijtjes! Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf zeg!! Jaah die muis met zzijn klikogen! Wij keken er altijd naar met opa en dan keken we ook Pumukel of zoiets. Zo'n roodharig animatie mannetje en een echte opa!
    Ik vind je probeersels ook klaar voor de winkel hoor! Je krijtjes zijn ook gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heej dat is die Duitse muis ♥♥ als kind zag ik die altijd hahah
    ze zijn enorm leuk..... ik heb het ook eens gedaan en vond het erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dat je de stenen echt onwijs mooi hebt beschilderd! Die uiltjes zijn enig! En oh ja, die muis... sending mit der Maus, toch? Keken we ook altijd! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Probeerseltje ? Gek mens!! Briljant! Die uilen vind ik heeeeeeeeel mooi. Ik zou echt niet weten uit welk kinderboek trouwens. Het muisje herken ik natuurlijk wel, geinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het programma met de Muis, oh dat keek ik vroeger altijd, weet ook nog dat deuntje van het programma. Je stenen vind ik geweldig hoor, knap die details! Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een leuke dingetjes maak je toch weer ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Programma met de muis. Vaste prik. Ook met die mol. En dan zo'n stukje How its Made.
    Ik vind die lego krijtjes ook leuk. Mijn jongens zijn helemaal gek van lego.... niet om te bouwen, maar gewoon met die poppetjes te spelen. Sommige hoofden hebben twee gezichten. zo kijken vriendelijk, zo kijken ze boos.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De steentjes zijn erg leuk!
    En is dat niet de uil uit het boek van de Gruffalo?? Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow prachtige die stenen Merula!!!!!
    De uil herken ik niet .... de muis wel hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaaaa die muis! Fantastisch vond ik dat! Net als meerdere zo aan de comments te zien hahaha! Maar hoe heette dat ook alweer?

    Enneh, kan ik muis kopen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. HuuuuHHHH?? Probeersels noem je dit? Hoe gaan de 'echte' er dan wel uitzien! Keischoon jô!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als echte Merulala fan ben ik weer onder de indruk van jouw 'probeersels'!
    Ze zijn geweldig!
    Helaas kan ik je niet verder helpen met jouw gips/krijtjes vraag...geen idee namelijk.
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie probeersels zeg! Ga zo door met uitproberen want het zijn gewoon al geweldige producten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je kan zo leuk schilderen!! Keigoed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, ja de Kit cat klokken. Die zijn heeeel leuk! Welke kleur ga je nemen?
      Geen dank, hoor. Ik ben speciaal op de wereld om jou een nieuwe Kit cat klok te voorzien;-)

      Verwijderen
  19. Wat grappig dat iedereen die muis kent. Ik dacht dat je daarvoor, zoals ik Duits opgegroeid moest zijn. Als die maus met zijn ogen knipte, hoorde je altijd klakken. Zo grappig! Ik vind je stenen geweldig! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ehm ben geloof ik één van de weinige die Muis of Maus niet kent, maar eh, vind 'm wel tof hoor ;) En die krijtjes worden vast een hit op het schoolplein!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe bedenk je je weer, krijtjes! Je stenen zijn echt prachtig, die uil is super. Je zou ze wel aan een ketting kunnen hangen. Beetje boren en frezen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een geinige dingetjes heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. In NL hadden we toch ook gewoon programma met de Muis, kan me in ieder geval niet herinneren dat we thuis Duitse tv keken. Die krijtjes zijn weer geweldig. Schrijven ze goed? (dan zijn ze het ook, anders meer gips, minder water.)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ahhh... de krijtjes zijn echt te leuk en wat kun je mooi schilderen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Aan de reacties te zien, heb je veel nostalgische gevoelens wakker gemaakt. Inderdaad is de muis erg herkenbaar. Mooie stenen heb je weer gemaakt. Laat je de gipsen kruintjes wit om te krijten of ga je die ook schilderen, of misschien beide?
    Altijd leuk.
    Groet,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een schitterende stenen en dito krijtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk! Vooral der (of is die) Maus (klik, klik) en wat gaaf die lego poppetjes.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Der Maus!! Geweldig, daar keken wij vroeger altijd naar. Vind ze goed gelukt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)