vrijdag 17 januari 2014

verzamelen!



Verzamelen... we houden ervan!
Een oud uurwerk, een gulden, plastic autootje, klein koperen potje gemaakt door mijn mama vroeger (m'n melktandjes zitten erin), een stempel met teksten als: 'betaald', 'expresse' en 'monster zonder waarde' (?), nog een plastic autootje, een oud hangertje (filigraan het dat geloof ik) voor aan een ketting (heeft mama als kind eens van een tante gekregen), mini mondharmonica van papa geweest, een Prodent pin, een heel oud tubetje kobalt blauwe Rembrandt verf van overgroot opa die heel mooi kon schilderen, blokje E (kringloopje), 2 vogelvoederbakjes gekocht in China (nu alleen het vogeltje nog), Gedroogd papaver-ding, Jamin pin, sleuteltje, dingetje wat denk ik bij het airbrush blaas buisje hoort eronder en een glazen dopje.

Ik kan heel erg blij worden van zulke verzameling overzichten.
Of wat dacht je van deze verzameling kroontjespennen?


Gevonden in de knusteldoos van mama. 
Ze kon heel mooi schrijven en kalligraferen. 




Of een collectie oude verroeste sleutels, 
altijd handig lijkt me zo ;)
Ooit een keer een hele bak met oud ijzer gekocht op een rommelmarkt in Belgie. Veel hang- en sluitwerk, kandelaar dingetjes enz. Ik zal die bak binnenkort ook eens even omgooien.


En tot slot ook nog een soort van verzameling :)
Hoe mooi zijn deze schilletjes van de lychee?


37 opmerkingen:

  1. O, mooi! Jij hebt echt mooie dingetjes... Ik verzamel ook wel, maar da's dan weer meer in de categorie 'zooi'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahhhhh, een heerlijke verzameling! Vooral de sleutels, oh oh oh zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw zeg, heerlijk al die frutseltjes, zéker als er ook nog eens mooie herinneringen aan kleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kleine dingetjes .... groot geluk en zo heerlijk om van te genieten!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je die verzamelingen mooi weergegeven!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk gezicht al die spulletjes zo bij elkaar!
    Letterbak zonder bak ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey lieverd ik was weer eens effe op bezoek, nou ja was...ik ben er nog ;). Wat leuk die verzameling van je, knap hoe je er zo'n mooi stilleven van gemaakt hebt!
    Ennuh die sleutels en horloge en andere spulletjes daar zijn steampunkers gek op (waaronder ik ;)).
    Dit jaar ga ik weer in steampunk outfits naar de Elf Fantasy fair/Elfia :). Niks voor jou? Je kijkt er je ogen uit.
    Ik ga nog wat vierkantjes snijden. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk! Ik hou ervan. Die sleutels zijn zo gaaf! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  9. volgens mij was jij ook degene die toen de letterbak had omgekeerd en op de foto had gezet toch? was toen ook zo'n mooi overzichtje. pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toffe verzameling! Amaai wat heeft jou mama een mooi potje gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou zit ik al een paar minuten te zoeken naar woorden...nou ja, dan zeg ik het maar zo: Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yes daar ben ik eindelijk weer eens een keer om bij te lezen.
    Ik krijg wel een beetje slaap hoor zeker als ik Siem zo lekker in z'n bed zie liggen mooie foto!
    Inderdaad techniek erg interessant, mooi de boekjes met tekst ingegraveerd!
    Dan je prachtig geschilderde stenen, ze zijn weer top!
    Kan me voorstellen dat je daar relaxed aan werkt maar dat doe ik je niet na erg mooi!
    Verzamelingen tja wie heeft ze tegenwoordig in alle steriele huiskamers nog?
    Wij wel hoor in ons behoorlijk rommelige huis vol van dat soort herinneringen ...zo zijn er oude typmachines, boeken van overgrootvader, stoelen en kastjes van oude tante en ook oude naamstempels, medicijnflesjes of een pen van opa. Zoiets doe je toch niet weg!
    Blij dat ik niet de enige ben haha.
    Fijn weekend
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Firma Fluitekruid17 januari 2014 om 19:35

    Mooie plaatjes, weer... Dat vind je dit vast ook wel mooi:

    http://www.vrouwen.nl/view/5852/Kunst+Potlood+Punt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat dingetje waarvan jij denkt dat het voor airbrush is….dat is idd om te blazen, het werd gebruikt om fixatief (uit een flesje) over je kunstwerk te verspreiden. Mmmm die ' E' is mooi. We hebben dezelfde verzamelstijl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ow thanx, ik wist dat het zoiets was maar niet precies hoe enzo!

      Verwijderen
  15. Leuk! Hoe langer ik keek, hoe meer ik ontdekte!
    Heerlijke verzameling!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Soort hamsteren :-) mooie verzameling zo....eye-candy he?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijne bijzondere verzamelingen en herinneringen. Prachtig vastgelegd!!

    XxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie verzamelingen!! Ik zag ooit zo'n reportage in Flow, zag er ook zo leuk uit! En heb je nu ook een opgeruimd hoofd, :-)?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ontzettend mooi! Echt leuk zo'n verzamelingen, doet me echt denken aan een museum haha ;)

    PS: doe je al mee aan mijn winactie? :)
    http://michelleslillavarld.blogspot.nl/2014/01/winactie-jewelryznl.html

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh-prachtig. Ook ik hou van verzamelen. Mijn werkkamer is een pakhuis-de kroontjespennen van je moeder zijn het mooist-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die kroontjespennen - super! Verzamelen 'rocks'! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je een leuke blog ik ga je volgen en heb je in mijn laatste blog nummer 56 genoemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, heerlijke verzamelingen heb je! Mooi vind ik de dingen met een verhaal erachter, waar een geliefd persoon ook al zuinig op was of mee heeft gewerkt, dat zijn dingen om te koesteren! Fijne week voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Aah de sleutels zijn gaaf. Heerlijk die verzamelingetjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. HEER-LIJK, ik verzamel op het moment oude spelletjes zoals lingo en domino... kun je zoveel leuks mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Fijn! Ik ben ook dol op dit soort verzamelingen. Althans... op de foto's er van... Moet er eigenlijk toch niet aan denken dat ik zelf mijn hele kabouterhuisje er vol mee heb liggen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die sleutels, zo gaaf. Ik verzamelde vroeger alles wat los en vast zat, tegenwoordig probeer ik mezelf in toom te houden; ik heb maar een klein huisje ;-)
    Leuk blog trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi!! Ik ben ook gek op verzamelingen, maar dat wist je al. Dan te bedenken dat we vroeger ( heb ik het alweer over vroeger... dat krijg je als je op leeftijd komt, haha) een grote verzameling speldjes hadden, of pinnen, hoe ze ook heten. Hele mooie zaten ertussen... ooit eens alles weggedaan... is dat dom of is dat dom... helaas pindakaas.

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)