zaterdag 8 februari 2014

hallelujah

Er is een wonder gebeurd, echt waar! Iets waar ik altijd al op hoopten, maar wat helaas niet zou gaan gebeuren.... snif.  Ik kwam er zo'n 4 jaar geleden helaas achter dat het nageslacht niet van tekenen of kleuren houd. Ja echt. En niet zo van 'nee, dit vind ik niet zo leuk', maar gewoon echt nee, nooit, stom, no way! (het kind kan natuurlijk nog geen engels, maar dit alleen even om mijn verhaal een beetje kracht bij te zetten he ;). Alle pogingen die ik ook deed, alle leuke kleurboeken, mooie stiften, krijtjes, kleurpotloden, papierformaten, verf, kwastjes, misschien met je handen? nope.

Mensen die hier al langer langs komen hebben misschien al wel eens vaker meegelezen met mijn enorm klein puntje van frustratie hierin. Ik kan het me gewoon niet zo goed voorstellen dat een kind het niet leuk vind om te tekenen of kleuren. Ik vond dat altijd heerlijk vroeger. En ja nu nog steeds eigenlijk. Dus het leek me zo leuk om als ik later een kindje zou hebben om dan daarmee gezellig aan tafel te zitten tekenen....

Maar goed Siem is inmiddels al 5 en een half en deelt dus absoluut niet dezelfde interesse hierin, dat is echt wel duidelijk.

Maar toen gebeurde het....

Het was een warme winterdag (u weet wel zo'n anderhalve week geleden). Op school waren ze bezig aan het thema dino's. De juf had voor de kinderen uit groep 2 (Siem dus) een kleurplaat opdracht uit groep 3. Maar nee niet zomaar een kleurplaat! Eentje met rekensommetjes erin. De cijfers van de antwoorden kwamen dan overeen met een kleurtje. (kent u het nog, het iedereen kan schilderen, paint by numbers?) (kijk ook eens even hier voor de meest gave stof hiervan bij: toertjes & pateekes) En jawel dat was wel leuk! En voor het eerst in zo ongeveer hele basisschool carriere kon ik een volledig ingekleurde kleurplaat thuis op de koelkast plakken. Hoera!


Ik moest wel even testen of dat dit wellicht een toevalstreffer was. Maar nee een tweede keer bleek dit ook te werken met een uitgeprint ding van internet.
Dit was toch wel een vreugde dansje waard! Na dit dansje zijn kale man en ik er snel bij aan tafel gaan zitten met ieder een kleurboek en hebben dit zo'n anderhalf uur volgehouden.


Wat een geluksmoment was dat! Klinkt misschien belachelijk als je dit zo leest, maar ja. En ook de kleurpotloden doos die je op de foto ziet, is een en al jeugdsentiment. Ik heb die doos vroeger als klein meisje van m'n opa en oma gekregen. Hij kostte toen 40 gulden, dat weet ik nog heel goed. Ik was er enorm blij mee. Veel potloodjes zijn inmiddels nog maar een paar centimeter lang door het vele gebruik! Ik had ook op ieder potlood met plakband een klein papiertje met nummertje geplakt van 1 t/m 50. Zo kon ik na gebruik alle kleurpotloden netjes op volgorde terug leggen.... (u zou nu denken dat ik een zeer opgeruimd en ordelijk type ben, dit valt in werkelijkheid erg tegen....)

En vandaag viel ik weer zo ongeveer achterover! Siem pakte uit zich zelf weer de kleurpotloden en kleurboek :)  Ik ben nog aan het twijfelen of hij het misschien doet omdat hij merkt dat ik het heel leuk vind, of omdat hij het echt zelf wilt. We zullen zien hoe dit verder ontwikkeld.....



En oja dat roze konijnenpak, da's weer een heel ander verhaal......


36 opmerkingen:

  1. Ah, het zijn dit soort kleine dingen die een moederhart blij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleuren is zo fijn om samen te doen. Dus geniet hier gewoon van met heel je hart.
    En dan dat konijnenpak....... dan denk ik Primark(???), staat wel lief, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ♥ hoe trots kun je zijn hè!
    En ik denk toch echt dat hij het zélf heel leuk vindt hoor, dat kleurboek ineens.
    Geloof mij, wat kids niet leuk vinden..... doen ze echt niet hahaha!
    Geniet van je moppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk eens aan!! het zal het zen-boompje zijn geweest ;) je geduld wordt beloont!
    (of het was je dansje... kan ook).

    Gaaf kleurboek by the way. (en nu nog wachten op het roze-konijnenpak-verhaal)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaa,, helemaal niet stom, ik hoop hier ook vurig dat mijn dochter straks net zo graag kleurt als ik vroeger (en nog steeds stiekem ;-)). Met 8 maanden is het nog een beetje te vroeg, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach ja, zo'n potlodendoos heb ik ook gekregen vroeger.... Zo mooi al die kleuren en het ruikt ook zo lekker! Maar Siem gaat fijn zijn eigen weg ;-) , als roze konijn nog wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo zie je maar....er is nog hoop! Profiteer er lekker van (zolang het duurt, haha) Ben benieuwd naar het verhaal achter het pak :-) Fijne knutselzondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, go Siem! Wat een gezelligheid zo samen kleuren aan tafel. Oja, en die megakleurpotlodendoos die hebben we ook al gemeen zelfde-bouwjaar-genootje ;)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh heerlijk, kan me voorstellen dat je het echt reuzeleuk vindt dat je zoon het kleuren ontdekt heeft :-) en jah dat verhaal van dat roze konijnepak daar maak je ons nu wel nieuwsgierig naar....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, heerlijk! Ik ben gezegend met 2 teken-liefhebbers, dus weet hoe het voelt om lekker samen te kleuren en tekenen. Zo een fijn moment. Misschien is roze konijn zijn alter ego die wel van kleuren houdt. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeeeeeeej! Proficiat aan het nageslacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje wat leuk dat je je potloden nog hebt en je zoontje daar nu mee kleurt! Wie weet tot watvoor kunstenaar hij zich ontwikkelt. Je hebt ook van die schilderijtjes met nummertjes erin, misschien is dat ook wat voor hem, hoeft ie niet te rekenen. Gezellig zo samen met de family kleuren! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hiep hiep hoi! Fijn!!!
    Zo zie je maar, alles komt ooit goed ;) En heel fijn dat hij niet moet van jou. Nu wordt er spontaan misschien wel een nieuwe hobby geboren. Ik zal duimen hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er gezellig uit zo samen. En wat een mooie patroontjes zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh-super fijn. Hij heeft gewoon een kleurrijke spronv gemaakt. En hij haalt alles in-niets fijner dan dat jullie elkaar jierin ook gaan vinden-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat leuk je mag best trots zijn. Het kleurboek ziet er ook best ingewikkeld uit, mooie plaatjes! Jullie gaan vast een kleurende toekomst tegemoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wie weet meis ... de tijd zal het leren of de liefde voor de potloden verder blijft opbloeien hihihihi
    Wel een onwijs leuk kleurboek zo te zien!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, joepiejajeeehh!! Ik doe een vreugdedansje voor je! Wat leuk! Heerlijk met z'n drieën kleuren, geniet ervan!! Stiekem al het andere speelgoed opruimen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. haha kale man)maar wat super leuk joh dat kleuren,hier houden ze wel van kleuren en ik ook nog steeds hoor,ik heb eens een kleurplaat afgemaakt van mijn dochter en toen ingeleverd,en toen heeft ze gewonnen,haha,konden we met ons allen naar slagharen,super toch?

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooh die lieve Siem!! Wat gaaf zeg! Ik weet idd dat het nogal een ding voor je was. Is hij trouwens nog steeds zo gek op geel??
    En, oeehhhh, wat kijk ik uit naar het konijnenverhaal!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Go Siem!
    Wat leuk!
    Ik denk niet dat hij het doet omdat jij het zo leuk vindt, anders had hij toch wel eerder potloden en/of kwast ter hand genomen? (toen leek het je ook al leuk, immers)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat beschrijft je dit fijn, ik wordt helemaal blij voor jou! En wat leuk dat je nog steeds de kleurtjes van vroeger gebruikt en dat van die nummertjes een geweldig verhaal :)
    Geniet er maar fijn van, ik gun het je zo!
    En het verhaal van het roze konijn, houden we dat nog tegoed?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. haha dat konijnenpak :-) is trouwens helemaal in, ook voor volwassenen lol.
    heerlijk dat hij nu wel wil kleuren, onze zoon is ook nooit zo dol op creatieve dingen geweest, was weer meer een kind wat graag wilde sporten. Dochter weer wel die doet weer graag creatieve dingen tja.. trouwens een leuk kleurboek ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Niks belachelijk, maar super heerlijk moedergeluk :-) Wat heb je dit mooi neergepend! En wat heeft hij mooi gekleurd. Genieten zo met z'n drietjes aan tafel, ik denk dat hij het vast ook heel erg leuk vond! Ik duim voor nog heel veel kleurmomentjes samen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik kan me heeeeel goed voorstellen hoe blij je hiermee bent. Gezellig, zo met z'n allen aan tafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat konijnenpak :-D
    Maar kan me heel goed voorstellen dat je het fijn vindt! Moet heel eerlijk zeggen dat ik vroeger ook niet zo van het kleuren was... Isis daarentegen: die vindt het geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Yes, hij kleurt! Missie geslaagd, hihi. Geniet van het moment, ook als blijkt dat het een eenmalig actie was..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Eind goed, al goed...toch! Hij is gewoon een 'laatbloeier' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hahaha, alles komt weer goed:-). wie weet wordt hij wel een kunstenaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Fijn zeg dat je als het ware 'het haakje' hebt gevonden waardoor hij wil tekenen en kleuren.

    Ik heb dit met lezen. Ik ben er zelf dol op, maar mijn zonen vertikken het!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Merula, ik kan me dit ZO GOED voorstellen. Ik heb een jongetje van 8 en hij wil ook nooit tekenen. We zijn al heel lang bezig hem hierin te stimuleren en soms lukt het een klein beetje. En inderdaad, die kleurplaten met vakjes, dat vond hij wel leuk, net als Siem.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jeeeee hier moet ik toch eerst nog even op reageren....3 keer hoera voor Siem wat leuk voor je zeg mama!!!
    Kan me je blij gevoel helemaal voorstellen haha.
    Gaaf die oude kleurloos!
    Ik heb net het verhaal " klein roze konijntje " al gelezen. Nu nog even daar op reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ehuh.... rare I pad vult woorden soms zelf aan bah! ik bedoel dus " kleurdoos" he moet ik weer fff 12 cijfertjes invullen voordat ik bij het roze konijn ben tot zoooooo

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)