woensdag 5 maart 2014

dinsdag

Ik weet het nog goed.... 
Ik denk zo'n 7 jaar geleden bestelde ik voor het eerst iets via internet uit de USA met m'n eerste echte creditcard! Potverdikkie dat was best spannend hoor. Tegenwoordig draai ik m'n hand niet meer om voor internet aankopen. Maar toen zo de eerste keer helemaal uit de USA, phoe phoe best eng. Maar ja het kon ook niet anders, want nergens in Nederland of Europa kon ik het zwaar gewilde item vinden :)
Jawel ik moest en zou een echte kit-cat klok hebben!

video




Je (her)kent ze wel toch de iconische Amerikaanse klok uit de jaren 30? De oogjes en staart gaan van links naar rechts. Als je daar nu niet blij van word!?
Nou ik wel hoor.
Gelukkig ging het met het verzenden allemaal wel goed, moest alleen op het postkantoor nog wat extra tax toestanden betalen 
(hmmmm.... tja).
Jaren lang hing hij vrolijk hier aan de muur. Totdat een aantal jaar geleden de ogen en staart niet meer mee wilden doen. Hij was verder nog wel bij de tijd.... Aantal keer een beetje uit elkaar gehaald, stof geblaast, batterijen check enzo, technische mensen erna laten kijken. Maar niemand wist wat er aan de hand was. En dus nog steeds niemand in Nederland die er iets meer van wist, nieuwe onderdelen had o.i.d. Klokje mocht natuurlijk wel blijven hangen en dienst doen als eh... klok, maar toch een beetje jammer. 



Totdat ik een tijdje geleden op het blog van mejuffrouw ekster, een linkje zag van een winkel voor vintage, tweedehands en nieuwe mode items. Ik was nieuwsgierig en tot mijn grote vreugde zag ik dat er daar ook Kit cat clocks werden verkocht! Mijn hart maakte een klein sprongetje :) wat een verassing! Enfin, een lang verhaal kort. Mijn kit cat clock was niet zo gemakkelijk meer te fixen, maar heb nu wel een nieuwe thuis hangen met bewegende oogjes en staart! Ole!
De winkel heet froufrou's en zit in Arnhem. Vanuit Tilburg wel even eindje rijden. Maar aangezien Siem nu toch 2 weken vakantie heeft, konden we hier goed een dagje weg van maken. 'S morgens fijn gewandeld in Sonsbeek park. Het zonnetje scheen en het was er zo mooi! En ken je dat zo'n klein gevoel van geluk als er wat ganzen in het zonnetje laag over je heen vliegen? Nou dat dus!
De laatste keer dat we hier waren was het ook zoo leuk, zie linkje. Siem had zich toen uren vermaakt met een zelfgemaakt bootje en het stroompje slinger de slanger helemaal van boven naar beneden bij de steile tuin. Goed voorbereide mama hier had dus al een duplo bootje in tas gedaan (en natuurlijk ook het Macgyver pakket, touw, stokjes etc). 


Maar helaas was het nu nog een beetje te vroeg in het jaar en was er nog geen water in het geulen ding..... Alleen onderaan een beetje. Ach ja een goede reden om nog eens terug te komen!





22 opmerkingen:

  1. Is dat ffff boffen dat je de speciale vintage klok toch gewoon hier in ons kikkerlanden kon krijgen!
    Mooi exemplaar!
    Heerlijk heeft Siem nu twee weken vakantie? Hoe verschillend kan het zijn hier in brabant zelfs he, het weekje van ons is alweer op de helft grrrr.
    Mooi park daar in Arnhem en wat een moeder zeg die er aan denkt om een duplo bootje mee te nemen heerlijk!.....wel jammer dat er weinig water was.....hier in de sloten staat overigens echt veeeel water, raar toch!
    Fijne vakantie weken saampjes!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, die klok, geweldig! En FrouFrou's is echt een hele leuke winkel, ik heb em ook leren kennen door Mejuffrouw Ekster ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit van die klok gehoord joh! Wat moet dat leuk zijn als zijn ogen en staart beweegt en wat een mazzel dat je nu weer een nieuwe hebt kunnen vinden. Hier is de vakantieweek alweer voorbij :-(. Geniet er nog even lekker van. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog nooit van gehoord, maar luek is 'ie zeker! Wat goed dat ze hem nu gewoon hier hadden, ha, geen creditcard voor nodig!. Nou ja eindje rijden....maar klinkt als een leuk dagje uit! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaa, leuk zo'n klok!
    Ik herken dat wel: soms moet en zal ik iets hebben. Dan zoek ik stad en land en web af en dan maal ik niet om wat verzendkosten meer of minder.
    Jouw muur heeft de komende jaren weer een blije Kit Cat.

    Wat goed dat jij er aan dacht om een bootje mee te nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toffe klok! En tsja, al het leuks komt uit Arnhem; ik ben er geboren ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke klok, ik begrijp helemaal dat je daar blij van wordt! En toevallig kreeg ik vandaag ook een leuk kadootje uit de Verenigde Staten, om mijn Jongste, hoornspelende Meidje, te geven op haar verjaardag. En nog veel plezier met de vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier de vakantie alweer voorbij :(
    Zeer leuke klok :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sommige dingen verdienen het om een beetje moeite voor te doen ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof dat je je nieuwe klok gevonden hebt en een dagje Arnhem is altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En had McGyver-mama geen waterton bij?? Tssss :-) Wat leuk dat je opnieuw aan zo'n toffe klok bent geraakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldige klok, wat een bof dat je er nu weer een hebt gevonden die swiept! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaaf zeg, die klok! Fijn dat je een nieuwe vond!
    En oh, het Sonsbeekpark is zo'n heerlijke plek en speeltuin!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is echt de eerste keer dat ik een kit cat klok zie, nooit eerder iets van mee gekregen. Ze zijn wel grappig zeg, en geweldig dat je nu weer een werkend exemplaar aan de muur hebt hangen. Heerlijk zo'n dagje samen op stap, ik kan me dat geluksgevoel goed voorstellen (had het nl. zelf vandaag ook ;). En ik heb nog even je blogberichtje van je eerdere Arnhem berichtje gelezen en ben helemaal verliefd op dat kabouterhuisje/dorpje.
    Fijn weekend, xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh super toch dat je nu weer een werkende kit cat klok hebt, vraag me dan meteen af wat je met de oude gedaan hebt hihihi.
    Ja ook ik heb vorig jaar btw en invoerrechten moeten betalen over een give away die ik gewonnen had in Australië, balen...wel 40 euries en had al zelf 25 euries betaald voor de verzendkosten...dus was een duur grapje.
    Maar mijn burlesque legging uit Amerika kwam afgelopen week aan, ik had gezien als je onder €22 euro zit dat je zowiezo niks hoeft te betalen, dus nu helemaal happy dat ik hem toch kon bestellen zonder extra kosten...nou ja de verzendkosten waren wel bijna even duur als de legging ;) och ja omgerekend voor 25 euries heb ik nu een bijzondere legging voor de Elf Fantasy Fair :D. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ontzettend leuke klok, ik wist niet dat ze bestaan. Ik moet hem niet aan mijn dochter laten zien.
    Trouwens ook een goed excuus om een dagje op stap te gaan naar Arnhem. Een leuk park, winkelen en misschien voor een volgende keer het openluchtmuseum; ook een plek om een hele dag door te brengen met de kinderen.
    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jaaaaaaa! Coole klok! Ik ben ook alleen op de wereld gekomen om jou de weg te wijzen naar de kit-kat klok te kunnen kopen in nederland;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jij hebt er wat voor over, haha, leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldige klok!! Ik wil 'm ook :-) mieeeuw...

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)