vrijdag 28 maart 2014

We hebben een 'P' we hebben een 'L' we hebben een 'O' en we hebben een 'G'


Zij hebben geplogt, hun plogten, hij plogt en zij plogt. 
Ik heb ook geplogt gister. Of hoe omschrijf je dat eigenlijk? Een plog gemaakt, een plog bijgehouden?

O, U weet niet wat een plog is?
Een plog is een foto (P van photo) blog. Net zoals een vlog (video).
In een plog maak je de hele dag foto's van wat je allemaal doet en ziet. Niets mooier maker dan het is eigenlijk. We staan toch allemaal in de rij van de kassa en zitten op de bank tv te kijken?

Gisteren, donderdag 28 maart, besloot ik 's morgens maar eens een plog dag in te lassen.

en zo'n dagje begint met ontbijt....

Vervolgens bestijgen Siem en ik mijn fiets en gaan op weg naar school.

 Op school aangekomen is het altijd eventjes netjes wachten om de juf een handje te geven.
pomtidom.

 Na het naar school brengen pak ik weer mijn fiets en heb een survival tocht naar de sportschool. 

 daar kom ik dan natuurlijk al half bezweet aan. Zie hier mijn sportieve verschijning in de spiegel op weg naar de kleedkamer.

 Ik klim op zo'n apparaat en ga fijn video clipjes op mtv kijken. Tussen alle video's met schaars gekleden dames komen er ook wel gave clipjes en nummers voorbij. Stromae, tous les mêmes. Ik probeer mee te playbacken, maar dat frans is toch best lastig....

 Ik ga daarna lekker thuis douchen. Ik ben nogal een lang-douche-iemand.

 Hierna een beetje aanrommelen en een Merulala bestelling in orde maken.


Lunchtijd! Manlief is vandaag een beetje ziekjes en zielig. Hij zit op de bank een film te kijken. Ik ga er maar even bijzitten en kijk mee naar 'the terminal'.

 Na de lunch naar de supermarkt (juiste volgorde he, niet met trek boodschappen doen :)
De Jumbo zit hier om de hoek. We doen dus bijna dagelijks boodschappen.

 Daarna tijd voor wat mailtjes, facebook, instagram, muziekjes. Ik zit nog steeds heel fijn te computeren aan de omgebouwde piano-computerplek.

 Het is weer tijd om naar school te fietsen. Achter aan de school zit een gezellig park/speeltuin. We besluiten om nog lekker daar te spelen. De zandbak is ook erg in trek. Het klasgenootje op de foto gaat volledig uit eigen wil met z'n hoofd in de gegraven kuil, Siem heeft hier geen aanzet toe gegeven.......

Thuis gekomen is het tijd om te koken. Witvisje, creme fraiche met wat pesto eroverheen. Avocado en geraspte kaas. Tomaatjes erbij en alles in de oven en wat rijst koken. Siem eet liever de witlof met ham en kaas wat nog over was van gister.

 Na het eten vullen we een vriendenboekje in plakken we stickers.

Siem gaat in bad om al het zand achter z'n oren te wassen. Ik poets onder tussen de wastafel en de wc.... (ja mensen het leven van een plogger..)

 Frummel z'n bed in (hij kan goed net-als-of-slapen)

Beneden ga ik weer verder met het maken van eigen stempels. 
Heerlijk werkje!

Manlief is nog steeds een beetje zielig en vraagt of hij op mijn schoot mag liggen. Okee vooruit dat mag. Ik verhuis naar de bank en ga maar een beetje suf tv kijken. Deze man ligt wel echt te slapen. En dat doe ik dan maar tijdje later ook......




Zo tot zover mijn aller eerste plog! Best geinig, maar echt heel veel werk hoor! Je bent echt de hele dag bezig met bedenken en het maken van foto's. Ik voel mij een beetje zo'n verslaafde selfie tiener :)
Ik zal de volgende keer nog eens een werk- dagje vastleggen. Dat is natuurlijk heel anders dan een dagje lekker vrij.

Meer plogs lezen/kijken? dit is een leuke site!

29 opmerkingen:

  1. hoi hoi wat een leuk idee zo'n plog, mag je vaker doen! maar wat een werk inderdaad.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, heb ik dus afgelopen week zomaar geplogd zonder het te weten... (Volgens mij moet geplogd met een d omdat plog niet in het kofschip of het fokschaap staat :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha, je bent de tweede die ik ken die aan het ploggen is geslagen. Wat ben jij hip zeg!
    Leuk verslag en die laatste foto is lief; ze zijn zooo schattig als ze slapen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke plog. Maar inderdaad best veel werk lijkt me.
    Geven jullie elke dag een handje aan de juf? Wij mogen al vanaf groep 1 niet meer mee naar binnen om de zelfstandigheid te bevorderen. Tja, eigenwijze ik ga toch regelmatig even naar binnen. Ik wil graag weten waar mijn kind mee bezig is. Een beetje betrokkenheid lijkt me niet verkeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh Merula, wat een heeeeeerlijk blog euh plog! Wat een werk idd, maar super om naar te kijken!!
    En (nep)slapen jouw mannetjes lief!!
    Goh, heb je nu ook al aardbeien op je tafelkleed zitten schilderen ;-P
    Fijne dag!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, wat leuk, echt weer een Merula-actie :) Ik zie je al de hele dag met de camera in de weer. Weet manlief dat hij de hoofdrol speelt in je plogje, haha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ik vind het helemaal geweldig. Ik heb je genoten van een dagje met je meekijken en moest vooral lachen over je survivalroute. Maar kan me heel goed voorstellen dat het veel tijd kost om overal een foto van te maken, een tekst bij te bedenken en dan ook nog een blogpost te maken. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waarom ga je nog naar de sportschool? Je beweegt genoeg, zo te zien ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk al die fotootjes met begeleidende tekst. Lekker receptje ook, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahaha, ik kende het niet, maar vind het geweldig. wat een super computer/piano hoekje heb je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, leuk en hip hoor! Ik had er net vorige week voor het eerst van gehoord, dus vind het extra leuk om nu een plogje hier te lezen. En hoe is het nu met het vriendje in de zandbak, of komt het vervolg in je volgende plog ;) En de eerst foto ziet eruit alsof jullie heel snel moesten ontbijten, of zie ik het verkeerd. Ben trouwens wel onder de indruk van jouw gezonde eet en sportleven! Beterschap voor manlief!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hahaha nu ben je een plogger.... dussssss

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke plog! Fijn zo een kijkje in je dag! Het stempelmaken lukt je aardig zo te zien! En mmmh, vis met avocado, lijkt mij een ideale combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee, een plog. Ik had er nog nooit van gehoord.
    We zijn eigenlijk een dagje met je meegelopen. Grappig om te zien dat we eigenlijk allemaal dezelfde dingen doen; ontbijten, fietsen, school/werk, boodschappen doen, de wc poetsen, tv-kijken.
    Het avondeten ziet er wel heel lekker uit.
    Beterschap voor manlief.
    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, nog nooit van gehoord, maar wat heb je dat weer leuk op z'n Merula's gedaan!!
    Zo leuk om een dagje mee te kijken!
    Heel fijn weekend, beterschap voor manlief....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, wat een leuk "plog" bericht, ik zie een nieuwe trend opkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Coole plog! Volgende keer met tekstwolkjes? (is het net een fotostrip en nog spannender ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Is dat een gewoonte bij jullie om de kleuterjuf eerst een handje te geven? Dat doen ze in België niet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat gebeurd nog in alle groepen. Bij binnenkomst en als ze weer naar huis gaan krijgt de juf een handje! Dacht juist dat dat in België ook zou zijn!

      Verwijderen
  19. Leuk hoor, zo'n plog! Ik vind het wel tof, een beetje gluren in andermans leven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Owwww, hoe tof is dat!! Voelt verslavend aan :-) kom maar op met nog meer plogs! Misschien doe ik dat ook eens een keertje :-) Al wat beter met manlief?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Reacties
    1. Hallo verslaafde sealife tiener haha jij kunt toch ook ooit iets vertellen ik moet er zo van lachen ( staat erg dom hoor lachen naar een I pad schermpje )
      Wat leuk weer een nieuw woord geleerd, op school zou het in ons , sinds kort verplichte, woordenschat boekje komen staan.
      Leuk hoor om een keer een vrij dagje van jullie mee te maken in beeld en woord!
      Geeft de juf van Siem elke ochtend iedereen een handje?
      Zeker een karwei om steeds overal foto's van te maken maar dat is je wel super gelukt!
      Jumbo op de hoek, die lekkere grote xl winkel in Tilburg? Daar komen wij ook zo af en toe erns inslaan want ze zijn goedkoper dan de jumbo hier, raar maar waar!
      Bij jullie zit er meer goedkopere concurentie, hier zit alleen de ah en lidl vandaar.
      Ik heb genoten en je gummetje wordt mooi!
      Mannetje alweer beter natuurlijk?
      Ik ben benieuwd naar je werk dagje!
      Geniet van een fijne lente week!
      Liefs Maia

      Verwijderen
  22. Wat leuk dat je we zo een dagje kunnen volgen!! Ik kan me wel voorstellen dat het veel gedoe is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)