donderdag 17 april 2014

feestkonijn....

Afgelopen dinsdag was ik jarig. 36 jaar geworden! De zaterdagavond ervoor heb ik met wat vriendinnetjes het een beetje gevierd in het café (jawel). Dinsdag is zo'n stomme dag om jarig te zijn. Ik moest werken en ook de woensdag erna weer vroeg op om te werken. Dinsdag was papa komen eten en aten we, op mijn verzoek, boerenkool stamppot met worst! Jammie. Ik weet dat er mensen zijn die hier van walgen :)
Ik was heel erg blij met mijn gekregen cassis-kleurige fluitketel van Le Creuset! Schandalig duur voor een fluitketel, maar jeemig wat is die mooi! Hij staat te pronken op het fornuis. En eindelijk kan die lelijke waterkoker en dat neerzet-ding van het aanrecht af. Jeej.


Ook bedankt voor alle kaartjes en berichtjes van iedereen! 
Lief :)


Op het werk kregen we van onze paas-baas ook nog zo'n enorm grote chocolade paashaas. 1 kilo.... Hier ga ik zelfs moeite mee hebben..... Durf er ook niet zo goed aan te beginnen eigenlijk. Timing is ook niet zo goed. Juist nu ik weer goed bezig ben met wat meer te letten op wat ik allemaal eet!


De laatste tijd ben ik erg erg verslingerd aan granaatappelpitjes! Ze zijn zo lekker fris en zoet en knapperig. Ik gooi ze meestal door een eenvoudige salade van komkommer, cherry tomaatjes, gesnipperd rood uitje en wat blokjes feta. Mjam! Je kan er ook nog quinoa door gooien. Maar in de yoghurt zijn ze ook erg lekker.


En naast dat ze lekker zijn zijn ze ook nog eens goed voor je! Iets met veel kalium en vitamine C. Polyfenolen, ontstekingen remmen, de bloeddruk verlagen, zorgen voor een mooie huid, overgangskwalen verminderen, preventief werken tegen kanker en hart- en vaatziekte. Kijk dat klinkt nog eens goed.

Maar eerst maar eens een gewoon appeltje eten! (die in de zelfgebakken appeltaart zit, die nog over is van dinsdag :)


:)
fijne paasdagen iedereen.




29 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Lekker jong nog :-). Practig die fluitketel, geeft hij ook een mooi gezang als het water kookt? Wat snij je de ui in mooi kleine stukjes. Doe je dat zo heel vakkundig en snel met dat mes even op en neer? Daar herken je de echte keukenprinsessen aan he? Die paashaas was bij mij al op geweest, heerlijk. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, hieperdepiep nog!!! Dikke kus en proficiat!!!
    Geniet nog maar lekker na, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alsnog van harte. Wat een mooie fluitketel. Hoop dat je er veel plezier van hebt. En uh die paashaas zou hier ook zo op zijn...................goed dat jij je weet te beheersen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. joh... zijn we gewoon allemaal 2 dagen te laat met feliciteren! Dusssss als nog van harte. Echt nog piepjong ja, heerlijk! Ik ben fan van je fluitketel, je mag toch best verwend worden hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je een heel mooi, liefde- en vreugdevol nieuw jaar toe. Ik heb ook een tijdje die fluitketel op m'n verlanglijstje gehad, maar ik geloof niet dat ie er hier nog in komt. Helaas. Of ik moet mezelf trakteren.
    Wow, dat wist ik niet van die granaatappel! M'n kalium is te laag, m'n bloeddruk te hoog, m'n huid te droog en ik heb een ontstekingsziekte. Ik vlieg nog even naar de groenteboer! Ze zijn ook zo lekker, ben het helemaal met je eens...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog van harte met je verjaardag!
    Die fluitketel is inderdaad errug mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Fijn kado die fluitketel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat een mooie ketel! nog een late fijne verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gefeliciteerd nog!!! en stamppot boerenkool met spek en worst is heerlijk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hieperdepiep! als is het natuurlijk wat aan de late kant..... wat een prachtige ketel..... * jaloers* ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die ketel wauw!!!!! fantastisch enne nog van harte gefeliciteerd maak er een geweldig jaar van vol creativiteit, inspiratie en liefde!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkige verjaardag! 1978 is een fantastisch geboortejaar. Ik kan het weten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij is prachtig! Enneh nog gefeliciteerd! Op naar de 40 ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja heel mooi die fluitketel! Om lekker thee te maken voor bij de paashaas.
    Ik ben benieuwd hoe lang je je kan beheersen om niet aan de paashaas te beginnen! Ik ben niet zo goed in dat soort dingen....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat! Je bent heerlijk verwend, ik ben benieuwd wanneer Haas zijn/haar eerste oor kwijt raakt. En jouw granaatappelrecept lijkt me heerlijk (ik let ook weer eens wat meer op de voeding, over twee weken ga ik Italianen spotten, in Italië nog wel! En daar wil ik veul ijsjes bij eten, dus nu moet er eerst iets af ;). Na de vakantie probeer ik het uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat met je verjaardag!! Pracht ketel in een pracht kleur, is zijn geld dubbel en dwars waard :-) En wat de paashaas betreft....we gaan een lang weekend tegemoet!! Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh ... schaam... ik wist niet dat je jarig was! Ik ga het gelijk in mijn agenda zetten. Ik heb de verjaardagen van mijn blogvriendinnen nog niet allemaal op het netvlies, sorry!! Maar goed te horen dat je het leuk hebt gehad. Die fluitketel heb ik in het zwart, mooi is 'ie he?
    En stamppot met worst.... ben er ook dol op, haha. Goed verjaardagscadeau als je het mij vraagt. Fijn Paasweekend! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog gefeliciteerd lief feestkonijn! Jij hebt wel wat met konijnen hè ;-)?
    En wat een prachtige ketel... wauw!!
    Ben je net zo goed op dreef qua eten, komt die choco haas binnen sjouwen.... idd slechte timing...
    Misschien omsmelten voor de Sint :-)? Fijn weekend, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog gefeliciteerd! Mooi cadeau die fluitketel en granaatappel heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nog van harte gefeliciteerd! Ik was ook 15 april jarig. Mooie datum he? Fijne pasen!! Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha, heerlijk berichtje! En je fluitketel is echt zó gaaf!!! Maakt ze (of is het een hij?!?) ook een leuk geluid als ze kookt?

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Proficiat nog met je verjaardag " jonge blom" haha.
    Gezellig toch een vriendinnenfeestje door de week zo.
    Lijkt me heerlijk je salade ga ik ook eens proberen.
    Je fluitketel is prachtig!
    Fijne paasdagen
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jij ook goeie paasdagen, en met terugwerkende kracht nog een fijne verjaardag (ik ben niet meer zo vaak online). Gaaf keteltje, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd nog! Je fluitketel is vet cooool!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alsnog van harte. Die fluitketel is echt het einde. Daar kun je eel wat lekkere kopjes thee mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nog gefeliciteerd dan! Le creuset is duur, maar ook een superservice hebben ze daar. Door de hoeveelheid kalk en misschien wa grof geweld is de dop van onze fluitketel (oude versie, niet zo'n klepje) kapot gegaan. We kregen gratis een nieuwe opgestuurd. Kijk, dat kan ik wel waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Alsnog van harte gefeliciteerd. Wat een ontzettend gaaf verjaardagscadeau, geniet maar dubbel van de lekkere kopjes thee!
    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gefeliciteerd!!!! Die salade, simpel misschien maar klinkt lekker. Simpel is goed! En je kan, ja prachtig inderdaad.liefs

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)