maandag 7 april 2014

pasen, beestje & poppetjes

Time flies! Het was alweer bijna pasen. Bij iedere thema-achtige feestelijkheden, versier ik altijd het gedeelte boven de 2 hanglampen in de kamer. We hebben aan 4 draadjes erboven zo'n frame gehangen waar alle versiersels aan kunnen. De doos met paasversiersels mocht weer naar beneden (jeuj!). En toen kwam ik dit zielige kuikentje tegen! Helemaal een geplet achterhoofd! Zielig hè?




Maar het kuikentje was lang nog niet zo zielig als Konijn.....


Deze heeft overigens niets met pasen te maken hoor. Het is ahum.... mijn knuffel. Hij ligt al jaaaaren bij mij in bed eigenlijk (ruim 30 jaar). Klinkt misschien een beetje raar, maar ik vind het wel fijn om hem onder m'n arm te doen. Kan prima ook zonder slapen hoor! (en verder ben ik een zeer normaal mens). Het is eigenlijk een handpop beest, je kan met je hand erachter in..... Ik weet nog goed dat we konijn gingen kopen. Ik weet niet meer precies hoe oud ik was, maar denk een jaar of 3 of 4. Bij de V&D in Voorburg toen we bij opa op bezoek waren. Ik zie ook nog voor me hoe hij in de winkel lag daar. Een beetje links van het midden best wel hoog (gek he hoe je sommige dingen zo goed kan herinneren?). Vanaf dat moment was konijn mijn lievelings knuffel :)
Er werd hem al eens eerder een oor aangenaaid ;) Maar nu van de week zag ik ineens dat z'n ene oog er half uit lag! Ojee dat kan natuurlijk echt niet, beetje creepy zo. Maar gelukkig na een geslaagde oog-contour-operatie was dit weer in orde. Meteen maar even alle andere gaatjes en uitscheursels dicht gemaakt. En hoppakee konijn kan weer jaren mee!


Siem heeft ook een konijn als knuffel, die ook konijn heet (best verwarrend soms). Ik ben benieuwd hoe lang die bij hem in z'n bed blijft :)


Wat helemaal niets met pasen of zielige beestjes te maken heeft zijn de nieuwe lading Merulala-poppetjes die ik had gemaakt. Volgende maand sta ik weer op een marktje en moest weer even een voorraadje hebben. Ik wilde ook even wat nieuwe foto's maken en plakten met washi tape wat poppetjes aan de muur. En ach wat doet kleuter dan het liefste tijdens het maken van de foto's???


Even lekker in beeld een beetje raar doen (had eigenlijk een filmpje moeten zijn, het was namelijk met zang en dans!) . Ik zal jullie de echte rare foto's besparen, deze waren niet allemaal even charmant.
De echte foto moest natuurlijk zoiets zijn:


De poppetjes zijn hier in mijn winkeltje te koop.




16 opmerkingen:

  1. Het gele kuiken heeft gewoon een uberhippe kuif!
    De operatie is gelukt, het oogje ziet weer prima uit:-).
    Je kleine mannetje heeft zo 'n guitige blik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk merulala popjes, nog leuker dan eitjes!! Haha, lief een konijn op je bed.....ik zie t voor me ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal Merula paasversiering!

    siem ziet er ondeugend uit. Heeft hij dat van jou?

    En het geplette kuiken is hoogst aandoenlijk. Meneer konijn ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat prachtig versierd! Lijkt mij enorm gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kleurtje hebben al die poppetjes en wat een grappige kleuter heb je daar. Gelukkig ken je ook EHBK&K (eerste hulp bij knuffels en kuikens).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig sfeertje daar tussen en boven die lampen, gaaf. En die Siem is me er ééntje haha geweldig
    XEs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee, die versiering boven de lampen! En dat konijn; schaam je nergens voor, ik slaap al sinds mijn babyjaren met een keukenhanddoekje in bed...en ben verder ook zeer normaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knuffelcreeps.... ook iets voor je winkeltje? Mah, waarschijnlijk meer iets voor mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig! En dat konijntje... Schattig :-)
    Evenals je zoontje, wat een grappigerd!
    Mooi die popjes, ga er binnenkort ook eens een paar bestellen...
    X Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat heb je dat weer heerlijk versierd...ik ga mezelf versieren/verkleden met pasen ;), maar dat wist je allang hihihi. En oh wat een lief schattig konijntje, mijn dochter had 'nana'...een konijntje van bij de H&M ;). Gelukkig kan je lieve konijntje er weer heel wat jaren tegenaan aan jouw zijde. En oh je merulala poppetjes zijn zo leuk. Het gouden poppetje dat ik van jou kreeg hangt lekker in de dromenvanger mooi te wezen met allemaal andere creaties van blogdames :D. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tuurlijk ben jij heel normaal! Je moest eens weten hoeveel volwassenen met een knuffel slapen. En wat is Siem toch een heerlijk ventje!
    Jikke heeft een 'pipi' =pinguin. Haar steun en toeverlaat. En Fenne heeft ook wel wat met knuffels, hele gesprekken voert ze ermee. Het zal wel geheim zijn, want ik versta nooit wat ze zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha wat een grappige post!
    Zo'n plat geplet kuikentje komt bij mij ook altijd uit de doos heel herkenbaar haha en jij maakt er dan meteen weer een grappige foto van!
    Oooo schattig je knuffel da's nog eens een " echte"!
    Wat is Siem ineens groot geworden zeg! Mooie foto bij je poppetjes!
    Alvast een heel fijn weekend!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super gezellig zo'n vliegende paastak! En ach gut dat arme kuiken... Wens konijn maar een voorspoedig herstel en dat ie nog maar lekker jarenlang bij jou in bed mag knuffelen, heerlijk :)

    xx Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig idee dat rek boven die lampen. Zo heb je iedere feestdag iets te versieren, leuk! Dat konijntje ziet er uit zoals een echte knuffel er hoort uit te zien toch? Flink mee geknuffeld dus. Je poppetjes hangen leuk te bungelen aan de wand. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat heb jij een gave paasviering!! Echt super leuk zo tussen de lampen boven de tafel, iets anders dan al die standaard paastakken die je overal ziet ;-) Heel lief dat je schrijft over je knuffel, schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ei, ei, wat maak je me weer blij ;) Vrolijke foto's zeg, behalve dan die met dat zielige kuikentje.

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)