zondag 25 mei 2014

een paar dagen ertussen uit

Ik had nog helemaal niet verteld dat ik naar Marrakech was geweest! Whoehoe. Mijn baas vond dat we wel weer eens een bedrijfsuitje verdiend hadden :) En zo vertrokken we met z'n 11-en vorige week vrijdag heel heel vroeg in de ochtend richting Brussel om daar met het vliegtuig richting Marrakech te gaan. Bizar hoor met 3 uur vliegen zit je in een totaal andere wereld! Een wereld vol kleurtjes en geurtjes, kreupele overbelade ezeltjes, cactussen, bergen, slangenbezweerders en armoede op straat. Maandag middag vertrokken we weer en zo hadden we dus 3,5 dag om even rond te snuffelen. Grappig al die marktjes en al de bezigheden eromheen. Mensen kunnen daar ook gewoon zitten, zitten en nixen en wachten en nog meer een beetje zitten. Maandag avond laat thuis en dinsdag gewoon weer aan de slag. Ik heb nog steeds niet echt tijd gehad om alle foto's uit te zoeken en uit te wisselen met collega's. Maar toch even snel wat bij elkaar gezocht als sfeerimpressie zeg maar :)

 Dag 2 waren we naar Kasbah Aït Ben Haddou geweest. Kasbah is het verdedigbare deel van de medina, het oudste gedeelte van de stad. Het is nu al lang niet meer in gebruik en is er voor de toeristen maar ook als decor van vele films zoals 'indiana jones', 'cleopatra', 'gladiator', 'prince of persia' en nog vele andere. Mooi om te zien!

 Veel gegeten, wat ik toch altijd wel erg leuk vind (niet zo zeer de veelheid hoor, enfin u snapt wat ik bedoel) in een ander land! Dingetjes uitproberen enzo. En weer even beseffen dat we in Nederland echt alles hebben en kunnen krijgen ook qua eten. Maandag eet je Italiaans, dinsdag Chinees, woensdag Hollandse pot, donderdag iets fransigs en ga zo maar door. We hebben ook nog een middag een kookworkshop gehad om een beetje in de Marokkaanse keuken mee te kijken. En elke dag de Marokkaanse mier zoete muntthee gedronken natuurlijk.


Lekker rondgeslenterd tussen alle kraampjes en winkeltjes en afdingen maar! Voor de een iets meer sport als voor de ander.... We zijn ook nog naar een hammam geweest, hier ontbreken natuurlijk alle foto's van :)

 Baas, de tandarts moest natuurlijk wel even met z'n "collega" op de foto. Voor ons erg ongelofelijk hoe de tandheelkunde werkt in zo'n land. Pas maar of dit bestaande gebit een beetje past! 
De theepotjes rechts onder gingen mee naar huis als souvenir. Nu nog even oefenen met het zo hoog inschenken, de 'high tea' zeg maar :)
En weer door de wolken heen naar huis. Blijft zo'n bijzonder uitzicht ook al die wolkjes!

En dan sta je gewoon weer op hollandsche bodem,
weer wat ervaringen en herinneringen rijker.

mooi toch?

Best een druk weekje verder nog gehad deze week omdat ik zaterdag (gister dus) nog een marktje had staan om met m'n merulala spulletjes te staan. Ik moest nog wat spulletjes ophalen die bij 'hand for kids' liggen, het winkeltje hier in Tilburg waar wat van mijn spulletjes worden verkocht. (had ik trouwens al verteld dat een tijdje geleden Marc Marie Huijbregts, die in Tilburg woont, iets van mij gekocht had daar? Grappig he?) Maar goed altijd nog even wat laatste dingetjes bijmaken en inpakken enzo voor een marktje. Het was een lentemarkt bij de vrije school in Breda. Het thema was Robin Hood en ooo wat zag alles er leuk en in thema uit! Oude spelletjes allemaal in stijl, voorstellingen, eten, oude ambachten. Op zo'n moment kan ik me echt goed voorstellen waarom mensen voor een vrije school kiezen! Er was ook gevraagd of we onze 3d printer mee konden nemen. Als natuurlijk het hele andere uiterste in tegenstelling tot de oude ambachten. Grappig om te zien dat mensen zo aangetrokken worden door zo'n apparaat. Mensen die voor het eerst zoiets zien en mensen die er zelf al heel veel vanaf weten. Voor ons staat die gewoon in de kamer en is het dagelijkse kost zeg maar :)

Foto's ontbreken hier eigenlijk ook. Dus eh.... doen we toch gewoon even een andere foto.

 

Kennen jullie dat verschijnsel dat je eigenlijk niet weet hoe bepaalde foto's in je foto bibliotheek terecht zijn gekomen? Telefoon van man en mij zitten automatisch bij elkaar, maar ook foto's die iemand via what's app ofzo doorstuurd komen daar meteen bij. Nou ja wel grappig toch!?

Adios mensen!

 


23 opmerkingen:

  1. Oh-stinkend jaloers op je bedrijfsuitje-zo gaaf. Lijkt me echt geweldig daar-zou vast een vliegtuig vol kunnen kopen! Een mooie week wens ik je alvast toe-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, ja hoor! Gaat ze gewoon even tussendoor naar Marakesh.... gaaf!!
    En dat van Marc Marie vind ik ook heel stoer :-)! Hij zal dan toch een goede smaak hebben hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owwww doe mij zo een uitje! Bofbips hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bofbips! mag ik ook bij jouw baas komen werken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow wat een wondere wereldtrip moet dat zijn geweest! Helemaal super toch dat je dat als bedrijfsuitje doet ;). Heerlijk genoten zo te zien aan de foto's en het lezen van je verhaal! Leuke baas...tenminste zo oogt hij hihihihi. Geniet nog maar heerlijk na!
    Oh manlief moet er niet aan denken als onze bibliotheek samen zou komen op onze foons en tablet...ikke eigenlijk ook niet hihihi...foto's van minicoopers of blote vrouwen :p en hij van retro stofjes, lappendekens, bloemetjeskussens ;). Alleh geniet nog maar heerlijk na! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw he zo maar even een bedrijfsuitje,super

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Geef mij ook maar zo'n baas :) Wat gaaf!
    Fijne week!
    groetjes,
    liza

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een toffe baas zeg! En Marie die wat van jou heeft gekocht, whoopwhoop!!! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een gaaf bedrijfsuitje. Dat zou ik ook wel graag willen.
    Ik vond MarcM zo leuk. Leuk dat hij iets van je gekocht had.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jemig, geef mij zo een baas.... mmmmm nu ik er over nadenk. Mijn toenmalige baas nam ons allemaal mee naar Parijs...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow das nog eens een echt bedrijfsuitje!! Gaaf hoor, alhoewel...was het niet moeilijk zo zonder Siem? Oh toe maar, ook nog een marktte tussendoor...alsof we niet druk genoeg zijn, haha. Dochterlief gaat morgen met school naar een theatervoorstelling van Robin hood trouwens, om in het thema te blijven....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk zeg zo'n uitje! Ik heb genoten van de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik geloof dat ik het verkeerde beroep of de verkeerde baas heb gekozen. Zo'n bedrijfsuitje zou ik ook wel graag willen. Leuke foto's, vooral die tandarts. Zeker genieten voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha ... die laatste foto! Weer helemaal Merula :-)
    Uitje zag er de moeite uit, niet te geloven inderdaad dat het maar 3 uurtjes vliegen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig verhaal! Leuk om te lezen.. Heerlijk om er even helemaal tussenuit te zijn geweest :-) En inderdaad bijzonder, een wereld van verschil in 3 uur vliegen. xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, jij bent druk geweest!! Gelukkig heb je de prachtige foto's nog om eens rustig te gaan zitten en na te genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh my! Wat een heerlijk blogje...en wat een prachtland :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En? Waarom er op jullie uitje ook Marokkanen die 500 kamelen boden aan de mannen van het gezelschap als ze er een vrouw mochten uitpikken?
    (dat is bij ons Marokkaans uitje zo gelopen)

    Mooie Spaanse foto.
    Doet me denken aan een wortel die als een visje zwemt in het water....

    Hasta luego!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Met Knor reis je de wereld door hihi ;)) Superstoer allemaal. Marrakech lijkt me ook zo mooi om eens te bezoeken. Staat op het lijstje hier, maar ja daar staat zóóóóóveeel op... Fijn dat je genoten hebt en nu lekker lang nagenieten!!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gaaf bedrijfsuitje zeg! Enne, jij werkt dus bij een tandartsenpraktijk hier? Hm, moet ik misschien eens bij jullie langskomen, ik ban namelijk echt DOODSbang voor de tandarts. Moet nodig weer eens maar bibber al bij de gedachte..
    En wat gaaf dat Marc-Marie iets van je gekocht heeft, ik moet ook nodig eens bij dat winkeltje gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, wat een goed bedrijfsuitje!! Ben een paar jaar geleden met Isis in Marrakesh geweest en we vonden het magisch! Isis heeft het er nog steeds over & zou het liefst de hele vakantie exact nog eens overdoen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)