vrijdag 27 juni 2014

oud & nieuw

Afgelopen week maakte ik deze foto:


 (de in 1930 gebouwde schoorsteen van de AaBe-fabriek in Tilburg).
 En het grappige was dat me de foto heel erg deed denken aan een plaatje wat ik een keer op internet voorbij had zien komen van de briljante film Amelie. Ik wist nog dat het een foto was van een meisje dat een foto maakt van een wolk in de vorm van een konijn (mooi he wolkenclub dames :)
Na even zoeken had ik hem weer gevonden! Okee het is geen konijn op mijn foto en geen meisje, maar je snapt het idee toch? een beetje hetzelfde sfeertje ook.



Ook kwam ik in de beurt dit leuke huis tegen:


Mooi die enorme stokrozen! Ik wilde eigenlijk een foto maken van met-zonder Siem, stelde hij zelf voor om erbij te gaan zitten. Erg bijzonder want het kind wil nooit op de foto. (toen kon ik natuurlijk ook geen nee meer zeggen). 
Nou ja en toen afgelopen woensdag z'n eerste tandje eruit ging, wilde hij ook wel op de foto.


Apetrots (zowel kind als moeder). Na een dag of 5 non-stop eraan zitten frummelen ging het ding eruit. whoehoe iets met geld en feeën enzo :)
Ik vind het toch wel erg bijzonder hoor dat zo'n lichaam gewoon allemaal doet wat het behoort te doen, helemaal op schema. Da's toch knap!
 En over leven & knap gesproken. We hebben ook jonge meesjes in het vogelhuisje in de tuin.

video

Oooo hier kan ik ook zo blij van worden! Dit is de eerste keer dat we die hier hebben in de tuin :) En een herrie maken ze joh! Ik kan niet door het rondje kijken en weet dus niet hoeveel het er zijn, maar ik denk een stuk of 50 ;) Als de achterdeur van de keuken open staat naar de keuken dan kun je ze binnen horen piepen. Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat ze eruit komen.

Vorige week kreeg ook trouwens ook nog een leuke verassing met de post. Ik kreeg weer post van Gina. Iemand zonder blog o.i.d. die mij al vaker moois heeft gestuurd. Lief he!


Allemaal oude plaatjes, kaartjes en foto's. Mooi vind ik dat van die oude dingen. De mensen op de foto's (trui, Janina & Rosalie :) daar zijn we), moeilijk te lezen handgeschreven kaartjes, al die oude plaatjes die al jaaaaaaren bewaard zijn door iemand! Bijzonder.
Thanx!

Fijn weekend weer iedereen!



17 opmerkingen:

  1. Ja ik zie zeker de gelijkenis in de 2 foto's, mooi! Wat heeft Siem toch een grote ogen, echt een knapperd. En wat een mijlpaal weer zo'n tand eruit... ik verbaas me ook hoe zo'n lichaam altijd keurig op schema alles doet!
    Heerlijke post zo te zien!
    Veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja allo, Gina heeft goede smaak. stik voor stuk sublieme plaatjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke wolkenfoto's! En kijk Siem nou, wat een knapperd, zelfs met tand eruit !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw mooie wolkenfoto!! En leuk zo'n mijlpaal-foto van Siem en die post, geweldig, daar wordt je happy van, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie wolkenfoto! Eerste tand eruit..... weer een mijlpaal, weer een beetje groter! Weet nog wel dat ik schrok toen tand van oudste los ging maar da's meer omdat ik het nog niet verwachtte ze was net 4........ Maar volgens de tandarts was de kaak van mijn tot-haar-elfde-veel-te-groot-voor-haar-leeftijd-dochter er klaar voor. Dus ja, mooi dat de natuur gewoon doet wat die moet doen.
    Die stokrozen prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allemaal zo tof!!!
    En mooi! En lief!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie spannende foto en wat leuk zo;n eerste fietsenstalling in de mond! Geweldig dat getwitter in je tuin, daar kan geen natuurprogramma op tv tegenop. Je zou willen dat er een camera in het vogelhuisje hing om het te volgen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh lijkt mij niets hoor als de tanden er uit gaan, maar het is inderdaad geheel natuurlijk en idd bijzonder. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi-hoe jij deze foto´s deelt: zo de Merula-stijl. Als ik de tekst niet had gelezen had ik nog geweten dat het van jouw was. Succes met al die baby´s in de tuin-het gaat nog druk worden met al die flesjes :) Fijne zondag-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha, heerlijk dit! Voor de goede orde, ik zie daar gewoon een reuzekonijn rondhupsen op jouw wolkenfoto hoor. En op z'n oor zit een hartje, jaahaaah echt :))

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie eerste foto hoor! een ansichtkaart waardig! Gelukkig zijn wij hier het eerste tandje eruit stadium al gepasseerd, ik werd gewoon nerveus van dat dagen gefriemel er aan! En mooie post zeg met die mooie oude foto's! (gezond jaloers hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geniet van het geluid van de vogeltjes, maar of er 50 in een kastje passen? Ik ben altijd al blij als ik een vogeltje door zo'n klein gaatje zie gaan. Zo knap!
    Wie weet, zie je ze allemaal nog naar buiten te komen.
    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahahaha, ja daar zijn we!! En in het groot op mijn muur geplakt ook :-) Fijn zo'n post! Zijn de 50 meesjes al gegroeid?! Ja we staan er niet bij stil maar inderdaad, zo gek dat ons lichaam gewoon doet wat het moet doen, stoer hoor, die tand eruit! En als ik met een half oog naar je foto kijk, dan schuift die schoorsteen op, funny hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heee, bekende plaatjes :-) En die tand..getsie, ik zie er nu al tegenop als baby N gaat wisselen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha, ik zag de 2e foto zonder nog de tekst te hebben gelezen en dacht gelijk Amelie... Old time favorite, zulke sterke sfeerbeelden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ok, geen konijn maar je foto deed mij meteen denken aan het boek De Wolkenfabriek...

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)