woensdag 11 juni 2014

robotjes & buikspieren

Potverdikkie ik heb er ook last van, dat gebrek aan blog-bericht-schrijf-inspiratie. Ik zie het al bij heeeel veel andere een hele tijd. Jammer. Op instagram is het wel druk hoor, maar da's toch anders.
Met het even doorspitten van de foto's op de computer van de afgelopen week vind ik toch wel weer allemaal dingetjes die ik wel leuk vind om hier te delen. Het nadeel van deze methode is alleen dat het een beetje en mengelmoesje is van van alles....
Maar goed liever van alles wat dan van alles nat :)

Ik vond het tijd voor wat veranderingen in huis. Ik hou veel van rommeltjes en kleine frutseltjes in huis. Sommige mensen kunnen hier absoluut niet tegen, ik word er blij van. Maar soms is het ook tijd voor wat anders en moet er plek worden gemaakt voor andere dingen. Al jaaaaaren heb ik een hele boel robotjes boven op de kast staan. Ik heb ze een hele tijd gespaard, maar de afgelopen jaren eigenlijk al niet meer heel fanatiek. Vorige week besloot ik om ze in te pakken in een doosje en te verhuizen naar zolder (o nee we hebben geen zolder helaas..) (ik bedoel naar de overvolle bovenverdieping).


En nou is een gedeelte van op de kast leeg. Dat is een gek gezicht :) Misschien is dit ook wel okee?, less is more, een opgeruimd huis is een opgeruimde geest, ehm ehm wat kan ik nog meer verzinnen? Misschien komen de nieuwe postertjes die ik kocht bij liefsvanmaantje er wel te hangen, want die moeten ook nog een goed plekje krijgen natuurlijk!


Mooi he?
Ik moet ook nog even bedenken waar ik de retro strijklabels op ga strijken die ik heb gekregen van dreamstuff.Leuk van die oude memory plaatjes :)


En afgelopen week ook nog zelf bezig geweest met poging tot maken van moois. Ik wilde iets anders bedenken met het beschilderen van stenen zoals de poppetjes en aardbeien die ik al heel veel heb gemaakt. Steentjes, stukjes natuur, nog mooier maken. Zou dat kunnen? Ik begon met het versieren van stenen met allerlei rondjes en krulletjes, bloem-achtig. En liet me daarna inspireren door allerlei Mandala's. 


Nog even proberen welke materialen hier het beste voor werken. Maar dit is ook weer een heerlijk rustgevend klusje! Dames en heren ik ben veel te relaxed voor al dat bloggen geworden :)

Weet je wat, tot slot, even tijd om de buikspieren ook wat te trainen. Buikspieren trainen met eens even flink lachen en rollen op de grond van het lachen!
Even gewoon een hilarisch internet filmpje. Gewoon omdat het leuk is....



ciao mensen!

17 opmerkingen:

  1. Mooie post.
    Helemaal mijn ding.
    Lekker veel foto's en tekst erbij die een tikkeltje chaotisch slalomt van links naar rechts.
    Zo ben ik zelf eigenlijk ook.

    En je schrijft één iets waarmee ik het niet eens ben:
    voor mij is less net niet more (wat een onzin trouwens, de uitspraak spreekt zichzelf al helemaal tegen :) ik houd altijd van VEEL!
    "More is more": zo, dit is absoluut geen contradictio in terminis meer!

    Mooie robotjes (VEEL)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is wel grappig, zeg!

    toen ik net mijn vorige reactie wou posten,
    stond er "BEWIJS dat je GEEN ROBOT bent!"
    (het klonk tamelijk dwangmatig)

    Haha, stel je voor dat een van jou robotjes (of ze allemaal ) hier zouden willen reageren, dat zou ze dan niet lukken, eh?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ooo aaaaargh! nee das lastig, de doos is dicht geplakt :)

      Verwijderen
  3. Ik ben het eens met Brigitte, "chaos" is helemaal oke !
    Ik maakte zachte broches van de strijklabels die ik bij Dreamstuff won, kijk maar :
    http://maakselscarlak.blogspot.be/2014/06/zachte-broches.html
    Dank je wel voor de link naar de winkel van liefsvanmaantje, wat een ontdekking !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey lieverd happy dat je gewoon blijft bloggen en oh ik vind dat heerlijk zo'n lekker drukke blogpost met vanalles en nog wat.
    En oh smelt je robotjes zijn to cute om op de 'zolder' te belanden! Wat dacht je van een toy krans? Lijkt me wel wat voor jou zo'n bonte verzameling toys aan een krans plakken en wie weet wat voor in je winkeltje tzt en het ruimt heerlijk op.
    Ik vind die ene zin bullshit dat je door een opgeruimd huis een opgeruimd hoofd hebt, al die mensen die in die showhuizen wonen zouden die nu werkelijk alles op een rijtje hebben?! Ik denk van niet hoor ;).
    Alleh lieverd jk ga ervandoor en probeer hier ook af en toe uit de chaos een opgeruimde kamer te creëeren.
    De computerkamer was ons dumphok, maar nu dochterlief het huis uit is probeer ik er een computerkamer slash naaikamer van te maken, maar pff wat een werk en daarnaast natuurlijk werken en nog allerlei creatieve dingen die gedaan moeten worden. Knufff!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja filmpje kan ik niet zien op mijn iphone, zal snel nog eens op mijn ipad checken en ja ik ben geen robot ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  5. :-) ik vinnut echt niet kunnen hoor je robotjes wegdoen... tss :-)
    Hmm nee hoor ff de frisse wind door je huis is heerlijk.
    en het filmpje is hilarisch:-D hoe kom je er op. de jongsten lagen ook helemaal dubbel.(o en gaan nu hun opa vragen ook een dansje te doen voor youtube :-) gnagnagna)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volledig akkoord met Brigitte - nikste less is more ! Ook voor mij kan er niet genoeg in huis staan, kwestie van lekker toerist te kunnen spelen in je eigen huis en rondneuzen !
    Je mandalasteentjes zijn écht mooi !
    Xxx, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word blij van de robotjes :)
    Fijne week nog!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha dat filmpje, hij gaat helemaal los, vooral op het einde :) Grappig dat het ene jongetje eigenlijk nauwelijks opkijkt, volgens mij is hij niet anders gewend. En die kleine in de stoel zit lekker mee te shaken!
    Je stenen vind ik helemaal zennn, echt heel mooi gemaakt!
    Tja het bloggen... blijft zo leuk, maar als je al drie jaar bezig bent zit je vaak zonder inspiratie... maar we gaan gewon stug door, toch?!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het gezellig hoor, jouw 'van alles wat' blogberichtje :)
    En deze stenen zijn ook weer prachtig!!
    Haha, dat filmpje. Zo grappig, ook hoe die twee kinderen naar (ik denk) opa onverstoord zitten te kijken, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi je stenen, zo wordt 'less' toch maar mooi 'more'...! Ik had het ook al opgemerkt - ook bij mezelf! - dat het bloggen wat afneemt hier en daar...Instagram is een snelle vervanger geworden lijkt het, maar we blijven volhouden, he...!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier van mijn kant ook al een tijdje blogstilte. Je stenen vind ik prachtig, lijkt me ook een heerlijk rustig werkje. Ik dacht steeds maar dat de beste man op het filmpje (met een uitermate goed ritmegevoel) door die glazen deur zou vallen haha. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer helemaal een Merulaberichtje ... :-) en I like it!! Jawadde die opa heeft nogal een conditie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig leuk filmpje! Dat ga ik delen op Facebook!
    Je stenen zijn ook erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beetje voelen met je handen in de aarde. Ben bij AH gaan kijken hoe groot ze horen te zijn, haha. En deze had al hele lange bladeren, denk dat dat ook een teken is! Als ie te klein is, zet je hem gewoon nog ff terug. Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)