dinsdag 15 juli 2014

feestweekje


Een druk laatste schoolweekje voor Siem vorige week. Als laatste kindje voor de zomervakantie je zesde verjaardag op school vieren. Nog 1 keer allemaal heel goed meezingen kleutertjes met hieperdepiep en henkie penkie. De kindjes zijn een beetje op zo aan het einde van het schooljaar, maar de juf weet ze er nog net doorheen te sleepen. Na alle liedjes en dansjes en van de stoel sprongen en verstopte cadeautjes mag Siem trakteren. Ik maakte van giethars en een siliconen malletje een heleboel lego poppetjes. Schroefoogje erin en aan een sleutelhanger-ring-ding samen met wat snoepsleutels. Kindjes helemaal blij :) geslaagde traktatie.


 Ik zal binnenkort ook nog wat van deze sleutelhangers in mijn winkeltje plaatsen. (met of zonder snoepsleutel eraan ;)
De nieuwe kleurtjes die ik heb gemaakt voor de retro jongetjes en meisjes hangers staan er al wel op.
Het is een setje regenboog kleurtjes geworden. Ik word nog steeds zo blij van deze merulala poppetjes :)



Maar goed er werd ook nog een kinderfeestje gevierd de zaterdag voor de vakantie, afgelopen weekend dus. Het plan was om eerst lekker naar de Loonse en drunese duinen te gaan om kuilen te graven en grotten en hutten te bouwen en een schat te zoeken. Daarna even een ijsje halen bij het aangrenzende cafeetje met leuke speeltuin. Daarna naar huis en als avond eten allemaal lekkere hapjes. Geen frietjes o.i.d. maar gewoon lekker gehaktballetjes, stokbrood, worteltjes, worstjes, kaasjes, meloen, tomaatjes, gekookt eitje, crackertje en ketchup veel ketchup etc. Zo schattig te zien hoe kindjes van 5 en 6 jaar aan een volle tafel zo lekker en gezellig met elkaar kunnen eten en bakjes kunnen doorgeven enzo. 




 Het was van te voren nog wel even spannend of het droog zou blijven. De weersvooruitzichten waren niet echt geweldig. (aaargh het is half juli dan moet toch gewoon de zon schijnen!?) Maar gelukkig is het een hele mooie dag geworden, geen druppeltje gehad. Althans niet van de regen.... Kleuters die met water en zand spelen worden natuurlijk wel nat, nat en ook heel vies!


Maar ach hoe viezer ze zijn geworden des te fijner hebben ze gespeeld toch!? Na het eten brachten we de kindjes weer naar huis met wasvoorschrift voor de ouders :)
De dag erna was het weer feest. Siem zijn echte verjaardag. Ook een geslaagde dag met cadeaus en taart :)

Na de vakantie gaat zoonlief naar groep 3 (groep 3/4 is het eigenlijk). Ik ben benieuwd hoe dit allemaal zal gaan. Maar nu eerst 6 weken vakantie. Ik heb deze week mijn laatste werkweekje!

Fijne vakantie alvast voor iedereen!

27 opmerkingen:

  1. Heel leuke traktaties ! En het feestje zag er leuk en avontuurlijk uit. Nog felicitaties voor de jarige !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt hij groot! Gefeliciteerd, fijn dat het droog bleef heerlijk zo'n buitenfeestje. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons is de grote vakantie 9 weken, we genieten dus al volop... Leuk feestje, hadden jullie, iets met schatten en een zoektocht slaat hier ook goed aan, zowel voor jongens, als meisjes ;-)
    Weet je wat ik aan het haken ben... Een legomannetje, als die klaar is zet ik de link van het patroon op mijn blog!
    Groetjes Sofie en fijne vakantie verder

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HOERA HURRAY HATSIEKIDEE!!!! VOOR SIEM!!!!!
    Wat een heerlijke verjaardag zeg en wat een gaaf feestje!!!
    Lekker vies worden en samen genieten. Oh, hou jij ook zo van smotsige kinderen, ik wel hoor!
    Jikke kwzm gisteren vol trots haar smotsige zandlijf laten zien en een zwarte broek, die die ochtend nog wit was, HEERLIJK!!!
    Ik wens je een heerlijke vakantie met je mannen en suc6 nog even in dit laatste weekje.
    Liefs,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd!
    Wat leuk, en leuk, en leuk allemaal wat je bedacht en gemaakt hebt.
    Zo leuk dat je unisex dingen hebt gemaakt en bedacht. De sleutelhangers zijn leuk voor zowel jongens als meisjes en ook huttenbouwen vinden alle kinderen leuk.
    Het idee voor het eten vind ik super! Dat ga ik ook een keer doen. Altijd die obligate frietjes...

    Het fijne vakantie en nog een fijne laatste werkweek.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met Siem, wat een leuke traktaties en een gezellig feestje...
    Fijne vakantie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk die sleutelhangers zeg! Hier ook de laatste drukke week ingegaan. Mijn jongste neemt ook afscheid van de kleutertijd en de juf gaat ook nog met pensioen, dus groot feest gehad! Is toch weer een fase afsluiten he, van groep 2 naar groep 3. Hele fijne vakantie toegewenst!!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog gefeliciteerd met je grote knul !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met jullie grote vent! Wat heb je er een leuk feestje van gemaakt zeg :-)!
    Die regenboogpoppetjes zijn gaaf...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een feest! Wordt jij maar feest-organisator!!!
    Fijn!!!
    Geniet van jullie vakantie!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Herkenbaar van al die verjaardagen zo vlak voor de vakantie. Onze kinderen noemden het de feestweek met al die traktaties ;-)
    Wat een leuke legopoppetjes heb je gemaakt als traktatie.

    Fijne vakantie voor jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog van harte!!! Leuke traktaties heb je gemaakt! Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog gefeliciteerd met Siem, 6 alweer! En natuurlijk een fijne vakantie toegewenst. Ik was van de week nog bij Hand for Kids, ik zag je spulletjes liggen, gaaf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha wat anders dan een meidenverjaardag met kralen! Lekker de natuur in...gelukkig had je het weer mee. Je traktaties zijn geweldig leuk bedacht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Realiseren de kids zich dat ze nu een Merulala Original hebben?? Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooooo wat ben ik ver achter op je blog sorry!
    Ik heb net een heel end bij zitten lezen over lachspieren, robotjes die verhuisd zijn naar de bovenverdieping, hiep hoi de tand eruit bij Siem en schitterende Siem bij de prachtige stokrozen.
    Proficiat nog met je grote zesjarige zoon!
    Heerlijk zo'n feestje in de Drunese duinen, niks leuker dan zand, water, vies worden wat wil je nog meer!
    De traktatie van het lego popje met sleutels vind ik super en de juffen zullen blij zijn geweest met je zelf gemaakte stempels denk ik zo....weer eens wat anders dan chocola.
    Het weer is inmiddels stukken beter maar of we nu allemaal heel erg blij zijn met de hitte?
    Een vakantie gevoel geeft het zeker wel!
    Geniet er van saampjes!
    Lieve groet Maia
    ( ooo enne gaaf dat Marc Marie iets van je kocht lachen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een blije Siem en wat een gave traktatie had je gemaakt. Over het kinderfeestje maar te zwijgen-helemaal naar mijn zin-evenals het eten. Geniet van een mooie lange zomer en je vakantie-tot ziens op IG-dag leuke Merula-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo'n leuke traktatie!! Fijn dat Siem zo'n gezellige verjaardag heeft gehad. En nu al naar groep 3/4, grote knul :) Geniet van de vakantie!!

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog gefeliciteerd! Traktatie ziet er erg leuk uit en feestje klinkt ook al leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nog van harte gefeliciteerd met Siem! Wat een leukerd is dat. Wat een onwijs leuke traktatie, dat was het wachten wel waard voor die kinderen. Het verjaardagspartijtje heb je ook leuk gedaan, lekker buiten bezig zijn met zand water, bouwen etc vinden kinderen toch het leukste. Veel beter dan zo'n drukke overdekte binnenspeelhal. Fijne zomervakantie! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik had ook wel bij uw zoon in de klas willen zitten, zo'n toffe traktatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een gaaf feestje! Leuke traktaties, heerlijke hapjes en lekker buiten spelen, wat wil je nog meer? Zo wil ik mijn eigen verjaardag ook wel vieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Siem boft maar met jou als mama Merula. Zulke leuke traktaties en een geweldig feestje!
    Wat is er nou fijner dan hutten bouwen en schatgraven?! Leuk!!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke feestweek met traktaties en kinderfeestje. Van harte gefeliciteerd nog. Hoewel ik het fijn vindt dat ik dit niet meer hoef te doen, krijg ik toch weemoed als ik jouw verhaal lees.
    Fijne zomervakantie,
    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wat een heerlijk feest was dat zo te lezen en zo te zien aan de foto's, heerlijk toch! En die traktatie is übercute! Love it! Love your Merulala rainbow poppetjes... Ik ben ook weer met hars aan de slag geweest en eerst malletjes maken, iets met Mini's en engeltjes ;). Geniet lekker van jullie vakantie, ga ik ook doen, alleen uitslapen wil nog niet lukken grr...
    Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja had nog willen zeggen dat gisteren op de verjaardag de schoonzus van Pat zei 'nu allebei de kids naar school', Pat de hare zijn allebei op de middelbare nu en de mijne gaat voor juf leren en woont al niet meer thuis hihihi... Knuff!

      Verwijderen

ik ben dol op reacties!
:)