woensdag 30 juli 2014

we hadden pietjes te leen....

we hadden pietjes te leen.....

Twee parkietjes kwamen bij ons logeren. Gezellig hoor dat gekwebbel in huis en zo'n beest wat op je hoofd besluit te landen. Maar o o wat maken ze een rommel. En da's lastig want mijn eigen mini-gezin maakt al zo'n rommel...... Siem had ontdekt hoe hij een selfie samen met de pietjes kon maken met mijn telefoon. En de pietjes hadden ontdekt dat het plekje op de t.v. echt wel favoriet is.... Dus ze keken mee naar Dexter op netflix (we zijn nu bij het laatste seizoen aangekomen!) (maar niets zo cool als de serie 'breaking bad') (maar goed we dwalen af...). Siem o zo verdrietig deze ochtend toen de parkietjes weer bij hun eigen baasje waren. Hij miste ze zo.....


Ach moeten we dan misschien maar een vis in huis nemen? Of zo'n grote rog ofzo, die zijn gaaf!
nou weet je wat, we gaan wel bij hun op bezoek! Een weekendje Zeeland hebben we er al opzitten. Weet je nog anderhalve week geleden toen het zulk super mooi weer was! Zon, zon & zon. We schepten en spetterde er flink op los. 


En het hield niet op met dat ene weekendje! Ons eigen stadstrand in Tilburg is ook goed vertoeven. En hoera voor de opblaasbare hema rookworst. Daar hebben we al zoveel lol mee gehad :) Vandaag was ik in de stad nog op zoek naar zo'n opblaasbare tompouche maar die kon ik niet meer vinden......
Siem heeft al flink wat water-uren gemaakt deze vakantie. Hopelijk komt het het zwemdiploma ook ten goede, dat zou namelijk wel fijn zijn voor die zaterdag ochtenden wachtend bij de zwemles.

Ik maak namelijk op zaterdag ochtend liever een hok van een of ander huisdier schoon....
Iemand nog suggesties voor een niet te groot, leuk en gezellig huisdier?

Fijne vakantie mensen!

16 opmerkingen:

  1. heerlijke foto's! Je bent nu aan de pietjes gewend dus 2 pietjes? Of een gezellige cavia, nijn of nee een poes is nog leuker! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben hier twee takkies van de hema waar mijn dochters op dobberen, die rookworst leek me ook zo geinig. Ik word altijd bang van rondvliegende parkietjes in huis, dus ik vind je heel dapper hoor. wij hebben ooit vissen gehad, wilde mijn oudste. na een maand werd ze gek van het geblub wat ze steeds hoorde 's nachts. En dus hebben we nu sinds 5 jaar twee poezen waar we allemaal verzot op zijn. Schildpadjes zijn ook leuk, kunnen wel heel oud worden heb ik begrepen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha,ha...leuk verhaal.Mijn kinderen hebben toen ze klein waren een cavia gehad....het zijn ook zo'n lieve en schattige beestjes en aai en knuffelbaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ratjes! Zijn heel lief en intelligent, je kunt ze van alles leren. Ze worden alleen max maar 2 jaar ofzo... :( Heb je al op de websjop gekeken voor een tompoes?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er gezellig uit. En bedoel je de stadstrand in Tilburg vanwege de overstromingen? Of hebben jullie er echt eentje?
    Ik heb zelf niet zoveel met dat gefladder op mijn hoofd, wij hebben thuis een gezellige kat. Ook leuk, zeker voor ons manneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja maar, jullie hebben toch fred en fret al? Enne... anders een kat natuurlijk! De leukste huisdieren die er zijn :-)! Wat een heerlijk zomerse foto's trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had vroeger hamsters en heb ook een tijdje een cavia gehad, dat vind ik wel hele lieve beestjes, en je hebt er niet veel werk aan. Klinkt als een puike vakantie totnogtoe, ik wou dat ik al wat meer in het water vertoefd had, heh! Zalig ook, die selfie van Siem met de twee kanariepietjes! haha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Twee konijntjes is ook wel erg gezellig! Die van mij lopen als ik thuis ben gewoon los door huis, ze zijn super nieuwsgierig en komen gezellig op de bank zitten als je je favoriete serie aan het kijken bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bbbrrr die fladderende parkietjes dat is niks voor mij hoor maar cavia's vind ik super schattig daar hebben we er een aantal van gehad ook voor de kinderen maar volgens mij vond ik ze het leukst;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kat!!! En zalige zomer al!!! Fijne foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een klein schattig lief Grieks hondje? Heb nog wel een adresje...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lieve pietjes! Ik vind vogeltjes erg leuk maar we hebben al 2 katten dus die combi gaat em niet worden, haha! Ik moet nog steeds eens naar het stadsstrand...kan baby N er ook wat, of is het meer voor grotere kindjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohw wat een heerlijke foto's!! En twee fladderende kletskoppen, leuk hoor!
    Wij hebben vroeger ook parkietjes gehad. Ook cavia's en hamsters trouwens. Cavia's zijn dan wel mijn favoriet. Je kunt er lekker mee kn6ffelen, ze maken onwijs grappige geluidjes, eten heul schattig als je ze bijv een stukje mandarijn of sinaasappel geeft en ze houden je 's nachts niet wakker.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuke blog ik vondt u via andere blogger ik zal meer gaan bezoeken ik lees graag...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waarom niet gewoon 2 pietjes? Die misschien ook gek zijn van Breaking Bad? :-)
    Heerlijke vakantiefoto's! Zwem ze Siem!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto's, gezellig strand.

    op de voorlaatste foto lijk jij (dat ben je toch, eh?) op Kate Winslet. (en die zie ik echt graag, dus dit is een groot compliment)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)