zondag 14 september 2014

plantjes en kastanjes en meer

Leuk alle reacties op de cactus koppen! De eerste hebben inmiddels al een nieuw huis gevonden :) Ik baalde vorige week wel een beetje omdat ik mijn foto ervan op pinterest tegen kwam en mijn naam, die ik tegenwoordig rechts onder mijn foto's erbij zet, eraf was gehaald. Ze hadden bij moodkids.nl een berichtje gemaakt over het hergebruiken van poppenkast poppen. Ik vond het eigenlijk niet zo netjes dat ze ongevraagd mijn foto hadden gebruikt (en naam dus weg gepoetst hadden). Er stond wel een linkje van merulala.nl bij. Anyway, zo gaan die dingen blijkbaar.


Gelukkig scheen de zon veel deze week! Dat was weer even genieten zeg. En het is ook al zo mooi buiten en er is zoveel moois te vinden. Ieder jaar verzamel ik ze, de kastanjes, hazelnoten, eikels etc. (Ik lijk wel een soort van eekhoorn) Ik word er zo blij van. Maar ze zijn ook zo mooi allemaal! Kijk dan:




Mooi toch? Ik neem ze liefdevol in huis en doe ze in een grote glazen pot of in een schaal. Na een tijdje worden ze weer respectloos in de container gekieperd ivm schimmel enzo :)

En ik was (en ben) ook zo blij met een ander stukje natuur in huis. Hoera ik ben nu ook trotse eigenaar van een pilea plantje!


Ik kreeg van iemand via instagram een stekje opgestuurd van dit zeldzame plantje. Om het even helemaal goed te zeggen, een pilea peperomioides, ofwel pannekoekenplant of Chinese money-plant. Het is echt een beetje een retro jaren 70 plantje wat nu weer heel hip is (en aangezien ik graag heel hip ben......)  Het is erg lastig te vinden maar schijnt dan wel weer makkelijk te stekken zijn. Zo gaan er via internet dus wel stekjes over en weer. Grappig toch? dit en dit zijn nog wel leuke linkjes hierover. Grappig hoe blij je kan zijn met een plantje....

Ik was ook nog heel blij met mijn bestelling van stinsplace op dawanda. Ik kon deze super leuke badmuis niet weerstaan. Zo schattig en zo mooi gemaakt door haar!!


26 opmerkingen:

  1. Geweldig dat muisje inderdaad! En je poppenkastkoppies ook :-)
    Super origineel beide! Fijne week, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig die poppenkastpop met die cactus met rozenkransje! Tof dat ze je idee leuk vonden, minder dat ze dan je naam even wegpoetsen. Dat plantje, nooit van gehoord maar ga dat eens even googlen. Super dat je daar dan via via aan bent aangekomen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blogberichtje! Wat leuk dat via instagram plantjes worden uitgewisseld, leuk is ie. Je nieuwe aanwinst ook. Mooie foto van je cactussenkoppen. Beetje jammer van het wegpoetsen, als ze dan toch een link plaatsen, is dat toch helemaal niet nodig. Ja, blijkbaar gaat dat zo. Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kastanjes niet laten beschimmelen in een pot - poffen en opeten ;-) !
    Maar je hebt gelijk, al die herfstvruchten zijn mooi om te verzamelen en gewoon ergens in een pot te zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, dat begrijp ik dus ook niet, ongevraagd je foto gebruiken en naam wegpoetsen. Had die dan ook laten staan, wel een linkje, nou da's toch aardig. Maar zo een foto gaat nu een eigen leven leiden denk ik. Die badmuis is werelds !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie oogst lieve eekhoorn!
    Zo leuk dat je poppenkoppen zo goed in de smaak vallen; dat ze illegaal gebruikt worden is dan weer minder.... Geinig plantje heb je daar, ben benieuwd hoe die er groter uitziet, ik ga ook even googelen :-). Enne... ik vind het hartstikke leuk dat muis nu bij jou woont ;-)!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben ook zo een eekhoorn :)
    enne: jij hebt de muis! fijn he! zo lief!!!
    nog veel herfstplezier! en awooooeee aan alle foto-dieven!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zijn ze, hé? Ik ben ook driftig hazelnoten wezen rapen de afgelopen week. Niet eens omdat ik dat van die lekkere noten vind (walnoten en amandelen vind ik veel lekkerder), maar omdat ik ze net als jij zo mooi vind en er vrolijk van word.
    En dat muisje in bad is echt onweerstaanbaar... wat een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh.....jij hebt het muisje. Ik wilde hem kopen, maar hoorde dat ie al weg was. Maar ik weet dat ze bij jou een goed thuis heeft, dat scheelt. Maar ben toch een beetje jaloers, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend FLUT-foto's gebruiken zonder te vragen-ik vermeld altijd de maker en bedenker als ik het terug kan vinden. En dat muisje is tof-een knap werkje. Geniet van al het mooie wat de herfst en na-zomer je brengt-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waar het internet niet allemaal goed voor is :-) Ik vind jou anders wel een leuke eekhoorn! :-) Keitof dat jij die leuke muis hebt geadopteerd, ik heb er ook naar zitten kijken, zo prachtig gemaakt door Mirjam! Btw, heb je al een groothandel in cactussen gevonden? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, die kastanjes zijn zo mooi! Net of ze gemarmerd zijn. De natuur is toch weer niet te overtreffen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In omgekeerde volgorde:
    Wat een dotje, die badmuis van Stins!
    Leuk, zo'n retroplantje. Af en toe lonken planten mij ook weer toe - vroeger was ik een verwoed stekjes poter - maar oh, die discipline van het water geven....
    Ik hou het eerst maar even op de zorg voor kinderen, man en mezelf.
    En dan dat 'geleen' van internet. Ik kan me herinneren dat je daar een keer eerder over geschreven hebt. Een zekere acceptatie is nodig, zodra je een foto of een idee op internet zet. Maar met het wegpoetsen van een naam wordt wel een grens (licht) overschreden. Daar heeft toch al weer iemand extra tijd in gestoken om bewust de bron minder zichtbaar te maken, ook al wordt er wel naar jouw site verwezen. Zo wordt er weliswaar recht gedaan aan jouw idee en tekst, maar niet aan beeldrecht. Je wilt wel delen op internet, maar ook wel een beetje eer graag :-)

    Tot slot de poppenkastpoppen: ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind ze een beetje eng - sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Of je maakt in het vervolg niet meer van die aantrekkelijke foto's, maar je maakt zulke foto's als ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat leuk zeg :) Ik vind het inderdaad niet zo netjes om foto's te gebruiken/aan te passen en dan te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind je idee super leuk en echt niet netjes dat ze jouw foto gebruiken en je naam weg poetsen. Lijkt me dat dat ook niet mag.... Ook al staat er een link bij. Fotos mag je niet ongevraagd gebruiken. Dat zou een site als moodkids toch moeten weten lijkt mij

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh dat plantje ken ik en heeft ook ooit eens rijkelijk gebloeid bij mij nadat ik er ooit eens een stekje van kreeg, wel ergens in de tachtiger of negentiger jaren hoor ;). Ik had je geweldige kaktuskoppen al voorbij zien komen op facebook, vind ze super terwijl ik niks heb met kaktussen hihihi. En oh die badmuis is superr, je zult vast een mooi plekje voor haar gevonden hebben. Dikke knuffels en bedankt voor je altijd lieve en leuke reacties. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn pilea doet het ook fantastisch, kheb al 1 baby'tje en hij/zij is al terug zwanger, ik denk van een tweeling zelfs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Pilea fanclub!
    Ik ben op zoek naar een stekje voor in mijn nieuwe stekje. Het is hier zo kaal zonder plantjes! Wie kan me helpen?

    Groetjes,
    Yo-Mara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Yo-Mara ik heb helaas nog geen stekjes! (ben zelf ook inmiddels een beetje ongeduldig eigenlijk :) Plantje groeit super goed, maar nog geen nakomelingen.....

      Verwijderen
  20. Ik ben al een tijd op zoek naar een Pilea , maar kan hem niet vinden helaas !
    Is er soms iemand die een stekje voor me heeft?
    Ik zou er heel erg blij mee zijn !!!

    Groetjes Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb kleine stekjes of een grote plant te koop..
    Ben ook helemaal verliefd op deze plant!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Afke,
      Heb je nog stekjes/plantjes van de Pilea plant te koop? Hoor het graag!

      Verwijderen

ik ben dol op reacties!
:)