vrijdag 31 oktober 2014

boeh! aaargh en ieks

Het werd een Beekse bergen abonnementje (zie vorig bericht :)
Want we vinden de geiten zo leuk.... Er is natuurlijk ook niets leuker dan een selfie maken met een geit. Waahaa zie je zijn grijns? Zou die zichzelf zien op het schermpje? Een klein voorzichtig afstandje houden want je weet natuurlijk maar nooit, zo'n geiten hoofd kan best hard zijn denk ik zo!


En het favoriete dier van deze dag was de tapir. (u weet wel zo'n gek beest met mini slurfje) Even de kwestie dieren in gevangenschap buiten wegen laten. De 2 tapirs (tapieren?) waren deze dag erg komisch om naar te kijken :)

Waar ik hier ook nog niets over had geschreven was 'de kinderbouwspeelplaats' afgelopen herfstvakantie week. Een project waarbij kinderen uit de buurt een hele week kunnen bouwen aan allerlei hutten en bouwwerken met allerlei soorten materialen. Man en ik waren 1 dag vrijwilliger en konden ook de hele dag aan de slag. Timmeren, zagen, schilderen aan het bouwwerk. En workshops beeldhouwen, vlag schilderen, schatkaart maken en  mozaieken om alles mooi te versieren. Leuk, leuk initiatief!




Onderste twee foto's zijn gemaakt vanuit een hoogwerker (weet niet wie ze gemaakt heeft...) Op de middelste foto zie je het bouwwerk van ons groepje (links van die uitgezaagde vis, haai?).

Deze week was de school weer begonnen. Ook weer fijn hoor.
Vandaag speciaal voor Halloween koekjes gemaakt onder schooltijd.  Want geef toe mensen, koekjes maken met kleine kinderen is gewoon niet altijd even handig! Natuurlijk wel gezellig enzo, maar nou ja soms is het voor het eindresultaat even beter zonder kleine handjes die ook willen :)
Ik maakte wederom de enge heksenvingers. Een paar jaar geleden maakte ik ze ook eens (lange meelezers weten dit misschien nog wel :) Zandkoekjes deeg met een amandel als nagel, iew. Maar op een of andere manier zien de foto's op internet er altijd beter uit dan mijn maaksels....


Gezellig tafelkleedje van de wibra en uitgesneden pompoen, wat wil je nou nog meer voor een avondje griezelen?

 Ik maakte ook nog wat koekjes met vormpjes. Deze vormpjes zijn geprint door onze 3d printer. Altijd handig om in huis te hebben zo'n ding :)


Happy Halloween iedereen!

13 opmerkingen:

  1. haha die selfie met die geit vind ik echt heel leuk,ik ben dol op geiten,en wat leuk zo,n bouwplaats voor de kids,ziet er erg gezellig uit

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag grappig geitje :-) ! Die zag er wel heel goedgezind uit !
    En zo'n bouwplaats voor kinderen, ik denk dat de ouders minstens evenveel plezier hebben gehad...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dol op geiten alleen jammer dat ze altijd uitbreken :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh man, die 2 geiten zij echt leuk ;-)
    En wat een te gekke koekjes, hmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow die kinderbouwspeelplaats ziet uit alsof dit ergens in Afrika is in een vluchtelingenkamp...oops hihihi tsja dat kwam als eerste bij me op bij de foto uit de hoogwerker. Maar ook wow zo kunnen kids nog wat leuks doen in de herfstvakantie, beter als de hele dag gamen.
    Oh je selfie is superr ennuh je enge vingers en coole koekies ook hoor. Die Siem boft maar met zo'n mama. Ik ben ook nooit zo'n mama geweest die geduld had om dit soort dingen te doen met dochterlief. Mmm eigenlijk nooit koekjes gebakken in die tijd. Hoop dat jullie een griezelig leuke avond hadden. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat kinderdorpje. zoveel creativiteit. Leuk vooral van boven gezien!! Haha, die geit was echt blij met z'n eerste selfie :) Het zal je maar gebeuren dat je met Merulala op de foto mag :)
    Ik kocht vandaag nog Halloween koek-vormpjes bij Xenos, te leuk om te laten liggen, dus we gaan ook nog bakken deze week! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige foto met die geit! Echt heel gaaf :-) En leuke bouwwerken zeg.
    De koekjes zien er cool uit, hier is Halloween niet in de smaak gevallen!
    Tijn na de eerste schrik al huilend naar huis... Was ook wel heel freaky, een buurman had zijn huis verbouwd als spookhuis met enge maskers, skeletten en geluiden. Tijn was echt overstuur! Gelukkig was er ook een skate avond op het dorpsplein, dat was veeeel leuker ;-)

    Fijne week, x Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze goed gelukt die koekjes. Wij hebben hier ook zo'n soort bouw speelplaats. Nog nooit geweest terwijl het voor ons echt bijna in de achtertuin is. Shame on us. Binnenkort dus maar eens doen. En... Ik heb je getagged op mijn blog. Zo leuk ;-) haha, voel je vooral niet verplicht. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fantastisch toch zo'n bouwplaats! Enig. Die foto met die geit, geweldig hahahaha. Zo te lezen hebben jullie je prima vermaakt in de herfstvakantie. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, die grijns is geweldig! Net als de rest, trouwens :-).

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)