maandag 20 oktober 2014

een dagje vermaak

Toen Siem anderhalf jaar was hadden we een abonnement van de Beekse Bergen. We wonen er vlakbij, een klein half uurtje fietsen. Een fijne plek om lekker rond te wandelen en beestjes te zien. Na een jaar lang regelmatig gaan heb je op een gegeven moment de beestjes wel een beetje gezien en is het meer van glijbaan naar glijbaan lopen. Ach maakt ook niet uit. Nu 4 jaar later vroeg Siem weer eens wanneer we weer een keertje naar de Beekse Bergen zouden gaan. En zo gebeurde het in de herfstvakantie.....


 En hoera ons dak van de auto (ja we gingen toch met de auto....) werd door een giraffe schoongelikt tijdens de auto safari. Grappig hoor zo'n enorme giraffe tong die over je dak heen gaat!



We keken ook naar de apen en verbaasde ons weer over de menselijke trekjes die ze hebben. Wat lijken we toch veel op elkaar (en wat lijken zoon en man zo op elkaar op de foto hierboven :)



En we maakte een gezellige selfie. Leuk voor later enzo...


 En we (of nou ja, ik eigenlijk) vonden een super mooi blaadje. 
Als je hem tegen de zon hield leek het wel of die in brand stond :)

Bij thuiskomst lag het tijdschrift Cashew stadstuinieren op ons te wachten. Ik werd een aantal weken geleden door hun benaderd of ze een stukje en foto van de cactus koppen mochten plaatsen. Ja tuurlijk! Super leuk (en wat netjes dat jullie dat vragen ;) Zo stoer om je eigen foto in een echt tijdschrift te zien. En het is ook echt een heel mooi en leuk blad over tuinieren voor op je balkon, dakterras en moestuin.




Kortom een fijn dagje dus :)

14 opmerkingen:

  1. Waauw! Je bent beroemd, zo tof.
    Ik heb veel zin om zo'n cactushoofden te maken met de kinderen van mijn klas, zou dat mogen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow dat is super dat ze dat netjes gevraagd hebben, misschien kreeg je zelfs het tijdschrift gratis toegestuurd, dat zou dan helemaal netjes zijn ;).
    En die selfie is super net zoals de andere foto's, geniet nog maar heerlijk na. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé leuk, proficiat dat je "in de boekskes" staat !! (Nogal wiedes dat ze je gevraagd hebben, iedereen die je blog volgt, vond het idee van de cactuskopjes fantastisch !)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat goed, de winkel staat ook genoemd! Kun je de produktie opvoeren? Dan zie ik een mooie vakantie voor jou in't verschiet - ipv de Beekse Bergen een safari in Kenia of zo ;)!
    En die foto - ik weet wel wat van dieren, giraffe had ik al snel goed geraden, maar voordat ik wist hoé je die foto genomen had... leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ideaal dat je dichtbij een dierentuin woont. Dan heeft een abonnement wel zin, wij wonen te ver weg om regelmatig naar een dierentuin te rijden. Je moet tenslotte ook de brandstof rekenen.
    Giraffes! Ik ben dol op giraffes.
    Super dat je koppen in een tijdschrift staan. En zo attent ook dat ze je gevraagd hebben :-)
    Is je herfstvakantie nu voorbij?

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke foto,s en wat heerlijk zeg om zo dichtbij een dierentuin te wonen lekker genieten zo samen,leuk ook die giraf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk zo'n dagje Beekse Bergen, zeker als je er een tijdje niet geweest bent, haha. Wij hadden ooit een abonnement op het GaiaPark, maar toch ga je dan niet zo vaak als je zou 'moeten'! Leuke family-selfie en wat gaaf dat je in een blad staat! Top hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je cactuskoppen ineens beroemd zijn... De foto van de giraffe vind ik ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee die cactushoofden! Ik heb ergens in een doos nog wel Jan Klaassen liggen.
    Mooie blog heb je ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, hoi ken je me nog....hier ben ik weer eens een keer en ik heb nzet een kwartiertje bij gelezen hier op je blog heeeeerlijk!
    Waarom blog ik de laatste tijd eigenlijk te weinig???
    Het is zo genieten!!!
    Heerlijk je kopcactussen zoiets kun jij alleen maar weer bedenken, top om ze dan ook weer terug te zien in een blad!
    Heerlijk ook veel herfstspullen gesprokkeld zag ik, ook al zulke mooie grote kastanjes, ik heb er ook wat bakken mee gevuld.
    Tja en wat je al niet met spuitverf kunt leuk!
    Oude en nieuwe technieken, heerlijk die schrijf foto van Siem met tong uit z'n mond!
    De Beekse Bergen ...ja waarom gaan wij brabanders eigenlijk nog naar andere dierentuinen?
    Wij waren laatst in België Planckendaal en zagen daar vrij weinig dieren eigenlijk, we zeiden tegrn elkaar zijn we daar nu zo ver voor gereden...geef ons maar De Beekse Bergen hoor!
    Heerlijk twee weken herfstvakantie, 1 weekje is zo om!
    Geniet nog van een fijne zondag!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat leuk jouw cactuskoppen in het blad!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oja, en het blaadje, de kleuren, I love it :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vooral de selfie vind ik suuuuuuper! Leuk jullie alledrie eens te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)