zaterdag 13 december 2014

mijters & mutsen

eens even kijken waar waren we gebleven..... Oja die man met die baard met al die cadeautjes! Die man die zo uitbundig wordt ontvangen en vervolgens ineens zonder 1 woord weer verdwenen is. Ja die :)

Het was weer leuk geweest het hele Sinterklaas feest hoor.


Ik had in m'n vinger gesneden en mocht om van de schrik te bekomen een Sint chocolaatje (of 2 of....)


Bij thuiskomst van school lagen er bij vrienden met pakjes avond ineens allemaal cadeautjes en lekkers op de tafel!


Ik maakte konijnen-brood-sloffen als surprise voor een collegaatje.
Op 6 december waren we Sinterklaas alweer helemaal vergeten en zetten de kerstmuziek in de auto wat harder toen we op weg gingen naar de ikea om daar een kerstboom voor 1 euro te halen. Ik ben benieuwd of de boom het lang genoeg volhoud tot na de kerst :) De aktie is dat je voor 20 euro een kerstboom koopt, na het afrekenen krijg je een tegoedbon van 19 euro die je kunt inleveren vanaf januari. Dus dan heb je in principe een boom voor 1 euro (en die 19 euro komt echt wel op bij de ikea!)
Na een dagje staan gingen we de boom met z'n drietjes gezellig optuigen. Ach je kent het wel he, foute kerstliedjes, zo'n filmpje van een brandend open haardje op de tv en lekker kopje met iets warms te drinken.


En het is ieder jaar weer zo leuk om je kerstversieringen te zien! Tenminste dat vind ik altijd heel leuk! Oja die en oja die en o nee pootje afgebroken........


Deze 25 engeltjes zijn altijd mijn favoriet. Ik vind ze zo schattig. Die doen we altijd als laatste, als de finishing touch zeg maar :)
Uit de dozen met kerstspullen komen soms ook dingen waarvan je dan eigenlijk niet zo goed weet waar die nu eigenlijk vandaan komen. Zo zat er ineens zo'n kerstmuts bij... tja. Die moest dan ook maar even op.


Maar ja ik had als soort van sint cadeautje van een lief vriendinnetje ook nog van die breiringen gekregen. Je weet wel van die gekleurde plastic ringen met van die pinnetjes. Zij was er echt super enthousiast over en had zelf al de leukste mutsen gemaakt ermee. Ik had er al wel een aantal keer mee in m'n handen gestaan, maar twijfelde toch nog of ik nu echt wel iets voor mij zou zijn. Voor de prijs hoef je ze niet te laten liggen want bij de wibra, zeeman, action enzo liggen ze voor een paar euro. Ik dacht dat het maken van een muts, of kol, of beenwarmermer dingen enzo heel lang zou duren. Ik herinner me nog zo goed van vroeger dat ik dan als kind een sjaal voor mezelf wilde breien. Maar na een paar centimeter was ik er al wel weer klaar mee en werd het een sjaal voor de my little pony......


Maar nee dit was totaal andere koek! Dit breien, wat eigenlijk geen breien is maar punniken, gaat super snel. In 2 a 3 uur heb je gewoon een muts af. Woehoe dat is nog eens leuk. Super relaxed om te doen en snel resultaat wat wil je nog meer?
Dus maakte ik in een avondje een muts voor mooie Siem....


en een muts voor mezelf.....  en nu dan nog een muts voor man (zie je ons al lopen zo over straat met alle drie dezelfde muts :) O nee aaaaaaaaaargh!



18 opmerkingen:

  1. Ik zei het al, ik twijfel ook steeds of ik ze niet toch wil hebben. Vind ze leuk je mutsen dus misschien toch maar van wel. En prachtig kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi die laatste foto, geweldig !!
    Ps je hebt het arme rendier toch gered hoop ik, en zijn pootjes terug aan z'n lijfje gelijmd ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die breiringen zijn fantastisch! de eerste keer maakten wij alleen de fout door een te kleine ring te gebruiken dus nu heeft een van de knuffels van mijn dochters een mutsje. Lief dat oogje van je zoon dat een beetje naar binnen loenst en wat een mooi koppie heeft hij. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee die konijnenbrood-sloffen! Zonde om op te eten! En die engeltjes, inderdaad erg leuk! Ik heb ook elk jaar weer het 'oh ja die en die' gevoel. Je vergeet toch snel weer als je dan het jaar ervoor iets nieuws hebt gekocht tussen al die spullen die al jaren meegaan. Het portret van jullie tweetjes is geweldig! Geniet van de voorbereidingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie ze altijd liggen bij Wibra en Zeeman die breiringen, in vrolijke kleuren, maar heb geen idee hoe het moet! Maar jullie mutsen zijn erg leuk geworden. Mooi manneke hoor Siem!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whahaha heerlijk toch muts dat je nu zelf zo'n mutsen maken kan. Ik heb er ook al eens voor gestaan, maar er toch maar weer aan voorbijgegaan. Ik en breien en haken....mmm maar wie weet ooit. Oh nu weet ik weer niet meer wat ik nog meer voor leuks zag...och natuurlijk twee handen vol engeltjes, waarbij ik meteen zoiets had van waar heeft ze die vandaan?? En oh hoop dat de pootjes van de lieverd er weer aan zitten en dat jij niet meer in je pootje snijdt. Ja ik weet het weer ;). Dikke knuffels ik ga even verder met teruglezen en misschien gaat dan slapen ook nog lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "mooie Siem " dat is het moederhart dat spreekt en het heeft groot gelijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig leuke mutsen! Ik heb geen idee hoe zo'n breidingring werkt, loop er altijd met een grote boog omheen (maar de volgende keer niet meer vrees ik....).
    Lief jouw kerstengeltjes!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig! Vooral die drie dezelfde mutsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whahaha, geweldig die familie muts! En dan allemaal hetzelfde trainingspak eronder!
    Ik zie jullie al helemaal gaan.... Wat heeft Siem ineens een grotere jongens koppie, en inderdaad, een mooi koppie ook ;-)!
    Je zwerm engelen is mooi....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh leuke sint en kerstvoorbereidingen dus weer. Ik loop al heel lang te twijfelen over die breiringen. Maar als je zegt dat het zo makkelijk gaat ben ik dan toch overstag. Ga mezelf maar op een kerstkado trakteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n toffe foto's. Dat soort van breien moet ik toch ook eens proberen....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat jij zo enthousiast bent over die brei ring, ik neem het me elke keer voor om ook eens te proberen, nu ik jullie leuke mutsen zie moet ik dat ook maar eens echt gaan doen.
    Fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha... de appel valt heel duidelijk niet ver van de boom! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb ook zo'n breiringen liggen, maar nog niets mee gemaakt.
    Heb jij toevallig ergens een goed uitleg hoe je daarmee rechtse en averechtse steken kan maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Ivy, ik kijk naar you tube filmpjes hiervoor :) b.v. deze:https://www.youtube.com/watch?v=36uo7IEEP00 Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de tip! Ik ben ondertussen al een heel eind ver met mijn sjaal. Gaat supersnel met zo'n loom...

      Verwijderen

ik ben dol op reacties!
:)