donderdag 26 februari 2015

februari

ach we doen maar weer eens een soort van rommelig maandoverzichtje :)
Februari it is! Een maandje waarin ik nog veel meer cactussen haakte :)


en ook kleintjes voor aan je sleutelhanger :)
Het was hier carnavals vakantie vorige week. (ik zal jullie de carnavals foto's besparen) Dus er werd ge-brooddeegd. We gebruikte de zelf 3d gerprinte koekjes vormen en maakte daarmee fossiellen, rupsen en batmannen..... De 2 ronde dingen rechtsboven op de foto zijn glazen potjes die je dan "bekleed" met brooddeeg. Na het uuuuuuuuuren in de oven staan, en schilderen kun je ze dan b.v. gebruiken als pennen bakje.
De batmannen zouden eigenlijk een soort van mobile ofzo worden (maar eh is tot op heden eigenlijk nog niet gebeurd.... ze zijn al wel geschilderd!)


Na de brooddeeg maaksels ging ik ook eens kijken bij collegaatje die al een hele tijd bezig is met het zelf maken van glazen kralen. Staafjes glas warm maken en dan om een ander stokje draaien. Klinkt niet zo moeilijk hè......



Nou das dus best heel moeilijk! Maar wel erg leuk om eens te doen.
Ik kreeg een aantal kralen en hing ze maar eens aan m'n tas :) Betere toepassing volgt nog!



Ik kreeg ook nog lieve valentijnspost van een aantal blogdames Fieve, Susan, Lien en Sil. Met de post nl aktie 'smak een lekkere lippenstift kus op de plaats van de postzegel en wij bezorgen het gratis'. 


Lief. Enne leuke aktie post.nl, was het misschien om weer een beetje credits op te bouwen na alweer een tarief verhoging van de postzegels in januari??


De vakantie week werd afgesloten met een lang weekendje:


ja? ja? heel herkenbaar toch?
Het was nog precies zo als ik me van vroeger herinnerde :) De huisjes, de stenen, de gordijnen,  de vogeltjes en eekhoorns en het zwembad!
Het binnenspeel ballen ding was er vroeger nog niet hoor. Jeetje Siem heeft zich echt uren vermaakt daar (enne wij deden trouwens vrolijk mee hoor :)

En het zwembad was ook top. Zouden de 100x van de glijbaan ook misschien een positief effect hebben op de zwemles, zodat dat zwemdiploma nu eens gehaald gaat worden......... aaaaaaargh

Deze week begon de school en moest ik ook weer aan het werk. En oja voor ik het vergeet. Afgelopen week zijn we ook begonnen met de hello fresh box. Iedere week een box met verse ingrediënten en lekkere recepten thuis bezorgd voor 3 dagen (je kunt ook kiezen voor 5 dagen). We hebben er tot nu toe 2 dagen van gegeten en dat was echt wel erg lekker. Ook ingrediënten en recepten die je normaal gesproken eigenlijk niet zo snel zelf zou maken. Je blijft toch vaak een beetje hangen in dezelfde recepten enzo. Af en toe eens iets anders proberen en daar blijft het dan bij. Tenminste hier is dat wel zo. Dus eh ik ben benieuwd wat dit allemaal gaat worden!



14 opmerkingen:

  1. Het ziet er allemaal weer gezellig uit...

    Wist niet dat glazen potjes vuurvast waren, bak je die dan op een heel lage temperatuur?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb ze idd op een lage temperatuur in de oven gedaan, ik weet niet meer precies wat ik ervan gemaakt had 90 of 120 ofzo geloof ik....

      Verwijderen
  2. Lekker bezig zeg!!
    Wij gaan ook zo'n hallo vers doos proberen, lijkt me leuk om eens wat andere dingen uit te proberen. Ben benieuwd wat jullie er van bakken/koken !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als het goed is bakken/koken we dan hetzelfde :)
      Ik vind het echt wel leuk!

      Verwijderen
  3. Gezellig maandoverzichtje Merula :))
    Ha, grappig dat brooddeeg. Heb ik uren mee geknutseld als kind, zo leuk! Maar daarna nooit meer gedaan.
    Ik ben benieuwd naar je Hello Fresh ervaringen!
    Op naar februari vol leuke Merula momentjes!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was zo te zien weer een gezellige maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ik dacht even dat de AH groentetuintjes het wel heel goed deden bij jullie, maar het was de freshbox ! De cactus sleutelhangers is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een heerlijk overzicht en wat hebben jullie weer leuke dingen gedaan! Lekker creatief bezig geweest, leuk hoor die mini cactus en wow zelfgemaakte koekjesvormen...
    En leuk om de kaart te zien die ik je stuurde en die andere...ja ik vind het ook echt te belachelijk dat tegenwoordig twee keer per jaar de postzegels duurder worden. Zo happy dat ik toen ze nog 54 cent waren een hele verzameling gekocht heb. Ik bewaar ze wel speciaal voor post die ik stuur naar blogdames en dat is op dit moment niet veel, voor marktplaats koop ik de nieuwe. Have fun met de freshbox! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaa die eekhoorns, ik ken ze ook nog! Vennebos?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er uit als een heerlijke maand! En wat cool die batman-vormpjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke sleutelhanger!
    Ik wil ook wel eens een keer glazen kralen maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk overzicht! Die foto's van dat ballenbak ding zijn erg leuk! En glaskralen gemaakt... pas op, is verslavend ;) Kan ook niet anders, want het is zo leuk! Na 2 workshops had ik al bijna de hele santenkraam aangeschaft...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke dingen heb je gedaan en wat heb je toch altijd een leuke creativiteit! dat brooddeed doet me aan vroeger denken, maakte ik van die poppetjes met mijn oma of zo'n kransje en dan met glansvernis aflakken. Voordeel van die menupakketten is inderdaad dat je wat andere dingen gaat eten. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)