donderdag 5 februari 2015

hooked aan haken

en dan ben je ineens hooked aan haken......
Ik had het al wel eens een aantal jaren geleden ook gedaan. Boekje gekocht, haaknaalden, draadjes en frutselen maar en op een gegeven moment lukte dat ook wel. Maar na een tijdje verhuisden deze spulletjes weer in een doosje naar boven, naar de afdeling geprobeerde hobby.
Hupsakkee op naar de volgende bezigheden.
Maar ja toen kwam ik een gehaakte cactus tegen. En aangezien ik zelf al aardig verslingerd ben aan cactussen (cacti is het trouwens :) kon deze toch niet ontbreken.
De haakspullen mochten weer wat daglicht zien, hoera! En na even puzzelen kwam er zowaar iets uit wat op een cactus leek. Nou ja toch? een cactus dat zie je toch wel?





Mijn eerste probeersel was klaar en zoals dat gaat met probeersels waren er nog wel wat verbeter punten. De vulling zie je er helemaal doorheen enzo :) Topzwaar bloemetje :) En hij/zij kukelde best makkelijk om. 
Maar jeetje ik was wel meteen helemaal in to het haken! Ik weet dat er hier veel bloggers zijn die ook veel haken. En ein-de-lijk snap ik jullie nu! Het is zo'n heerlijk relaxed werkje, op de bank, iets suf-igs op tv, kopje thee en lekker haken. 
Dus inmiddels heb ik al een hele collectie gemaakt en staan ze ook te koop in m'n webshop www.merulala.nl 



Ik heb de potjes met kleine kiezelsteentjes gevuld. Hierdoor staan ze wat mooier in model vind ik en vallen ze niet om. Het geeft ook een leuk geluid als je ze oppakt en neerzet. Het doet me denken aan vroeger, aan het geluid van een knikkerzak met knikkers erin...... De rest is gewoon gevuld met heerlijk zachte knuffel vulling :)

En nu ben ik dus verslaafd aan cactussen haken......




17 opmerkingen:

  1. Ze zijn dan ook heel mooi, en origineel die cacti! Ik zag ze op je IG ook al verschijnen, knap werk.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yay, wat goed! Ook echt weer wat voor jou volgens mij :-)
    Dan ook meteen maar een heel tuincentrum haken!
    Ze zijn geweldig, ze zien er echt lief uit voor een cactus ;-)....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, zag net dat ze nog namen hebben ook, hilarisch!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, je bent niet te stoppen zie ik! Wat zijn ze leuk! Ik moet vooral lachen om de eerste foto waar het poppenhoofd opkijkt naar de cactus. Zo van: wat is dit? Ze zijn enorm schattig, knap gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whahaha ik had zelf nooit gedacht dat jij een haakwonder zou zijn, ik dacht dat jij het net zoals ik niet in de vingers zou hebben ;).
    Maar wow er ontspruiten onder jouw groene vingers zowaar prachtige cactussen! Een resultaat waar je trots op mag zijn! Chapeau voor je doorzettingsvermogen en je liefde voor cacti ;).
    En een groot voordeel hebben ze wel, je haalt je vingers er niet aan open. Veel haakplezier en hopelijk vliegen ze je shop uit. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb laatst een haaklesje genomen, dacht even een plaid te kunnen haken met dat katoenen dikke draad. Tegen de tijd dat ik het een beetje snapte was de les alweer afgelopen en nu ligt hier ook alles in een lade.... Die cactussen vind ik nou echt merula creaties, super leuk en origineel. Je ziet wel eens van die leuke gehaakte appeltjes en peertjes, die vind ik ook zo cute. Fijn weekend, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je er een mooie eigen draai aan gegeven! Lieve gezichtjes hebben ze, helemaal niet prikkelbaar of zo.
    En ik wilde ook nog melden dat ik jouw idee voor de Wii-muntjes erg goed vind, het wordt voor zoonlief visueel, duidelijk en begrensd hoeveel online tijd hij krijgt. Ik zeg: Goed bezig Merula ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zooo, en gelijk ook maar een hele collectie!! Dat verwacht je niet na de bedenkelijke blik van Meneer Kraaloog op de eerste foto. Ze zijn leuk!! En wat ik heel knap vind: je maakt het gelijk af. Beetje jaloers, dat lukt me vaak niet, afhechten enzo... en dan alweer in beslag genomen worden door iets nieuws... niet afhechten dan ;) Hoewel... Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha ze zijn grappig! Je kunt een groene hemapanty met vulling erin doen, dan zie je de vulling niet zo goed. Eigen ervaring ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat een stekelige post!
    Je bent echt verslaaft aan cacti haken en ze zien er zo grappig uit!
    Dat is inderdaad een leuk werkje op de bank, ik ben begonnen met een stola voor mijn dochter
    Nadeel is wel minder bloggen dus ...net als nu met i pad op schoot op de bank hihi.
    Fijne week!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super super gaaf jouw cacti's. En haken lijkt mij geweldig-ik heb alleen het geduld nog niet of de tijd om zin of.....you know. En dit zijn ook es nog es plantjes die het goed blijven doen-go Merula-♡

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super super gaaf jouw cacti's. En haken lijkt mij geweldig-ik heb alleen het geduld nog niet of de tijd om zin of.....you know. En dit zijn ook es nog es plantjes die het goed blijven doen-go Merula-♡

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn echt super leuk jou cactussen oeps cacti...hi,hi...maar goed dat je een oude hobby weer hebt opgenomen...een en al vrolijkheid!

    Lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihi, echte Merulala cactussen. Ze zijn erg leuk!
    Enne...ik ben benieuwd hoe de afdeling 'geprobeerde hobby's' eruit ziet bij jou ;) Ik kan er namelijk zelf ook wat van...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De boswachter is er wel niet helemaal gerust in zo te zien! :-) Maar joepie, welkom bij de haakverslaafdenclub :-) Ze zijn heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)