donderdag 19 maart 2015

merula doet

nee hoor niet stil gezeten :)
Het blijft toch iedere keer weer kriebelen die drang om dingen te maken. Er liggen nog zoveel to do projectjes te wachten op mij. Ik denk dat als er vanaf nu geen nieuwe bij zouden komen ik tot m'n 72ste aan de slag zou kunnen.....
Maar ja er komen er wel bij. Sommige liggen al een tijdje te borrelen en sommige zijn er ineens, FLOP! ja vandaag nog graag aan beginnen!
Zo kreeg ik een tijdje geleden van iemand via instagram een doos met poppen hoofdjes. Bij haar stonden ze ook jaren maar te staan in een doos op zolder. Ik wilde ze graag hebben, want ik hou wel van onthoofde hoofdjes :) Eigenlijk zijn ze natuurlijk super eng maar dat is dan juist ook weer wat me aan trekt. Maar goed ik kreeg dus de doos maar wist eigenlijk nog niet wat ik ermee wilde doen. En ja om er nu ook weer cactus koppen van te maken....
pomtiedom
pomtida tralalala
tuut tuut tralala...
.............
en jawel het idee was weer geboren.
Het kwam natuurlijk ook door carnaval pas geleden. Toen ook een aantal heel gaaf verklede en geschminkte mensen gezien.
En zo ging ik op een vrije ochtend de lieve hoofdjes omturnen tot lugubere mexicaanse dag der doden hoofdjes.





De dag der doden is een Mexicaans feest - en herdenkingsdag. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen het erg luguber vinden hoor! Maar ik vind het mooi al die kleuren die je ziet bij al die versieringen die hier bij horen.

Geen idee wat nu verder te doen met deze koppies hoor. Op een stok in de tuin zetten (en wachten tot de buren gaan verhuizen van schrik? :) Ik weet het nog niet, ze verhuizen binnenkort weer naar boven waar ze moeten wachten op een briljant plan!(de hoofdjes, niet de buren dus...)

Want ik had ook weer andere dingen te doen. Ik vond bij de kringloop leuke kunststof pudding vormpjes (pudding? denk ik, toch?). Ik wilde eens proberen of ik ze vol kon gieten met cement. nou ja dat lukte natuurlijk wel :)






Na een dag drogen de vormpjes eruit weten te halen (de vorm eerst met siliconen spray ingesprayt). Ze kwamen er niet helemaal perfect uit, maar toch wel geinig.


nu ook weer even bedenken wat het vervolg hiervan is!

Verder doe ik ook nog nuttige dingen hoor. Ik werk, doe boodschappen, ruim de vaatwasser leeg, doe de wasmachine aan, kijk tv, voed mijn kind op, besteed veel tijd samen met mijn telefoon, was m'n haren, zit op m'n fiets, geef de plantjes water en luister muziek.......


31 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. bloos bloos, jij kan er ook wat van hoor!

      Verwijderen
  2. Kan je van de cementvormen geen tafellakengewichten maken ? Zodat je tafelkleed niet wegvliegt bij het minste zuchtje wind als je buiten kan eten.
    Die hoofdjes zet je toch gewoon zo te koop, ze zijn super !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat ze gewoon ergens in de tuin terecht komen ofzo. Man is een vijvertje in de tuin aan het maken dus misschien er een beetje omheen ofzo :)

      Verwijderen
  3. Zoals ik gisteren ook al schreef op een blogpost van je: wat heb je toch aparte creatieve ideeen! Hoe kom je er toch op. Die poppekopjes zijn echt wel kunstig geschilderd, lekker werkje ook lijkt me. Het cementprojectje is ook goed gelukt hoor vind ik. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha van die enge kopjes op een stok gespiest
    Muhahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maakte vroeger gipsen kopjes en schilderde die, daar doen ze me erg aan denken. Ennuhm.... Hilarisch, wat je verder doet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Best griezelig, die geschilderde kopjes ;-) En waaauw, die cement vormpjes zijn 'de max'!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, mooooooi zijn die hoofdjes geworden! Tja, kunstpoppen kun je ervan maken, met een betonnen lijf, ala sfinx of zo??!! De haren kunstig invlechten (daar is mijn Oudste Meidje heel goed in, dat pikt ze op van de tutorials her en der op internet) en tentoonstellen bij een Bijenkorf! Of gewoon verkopen op een Feel Good Market. Leuk hoor! En ik heb al een enthousiaste vriendin om samen een keer bij jou te komen laseren, na de poffers (oude mutsen die Brabantse vrouwen droegen, veul te groot).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha draaft weer lekker door jij! Ik wacht nog wel geduldig af op je foto's van jezelf met poffer hoor!

      Verwijderen
  8. Echt zo'n leuke creatieve uitspattingen heb je weer gehad!Zag ze al op Insta voorbij komen en die beschilderde poppenkoppies daar vind jij vast nog wel een leuke bestemming voor jou kennende

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ieeeeeew die popjes hahahahahaha yep ik vind het eng, maar ook kunstig. Valt er niet nog ergens een uil ofzo weg te jagen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja goeie! ik zie mezelf al rennend met stok en kopje erop achter zo'n beest aan :)

      Verwijderen
  10. Zeg, ben jij bij mijn kringloop geweest?? Deze vormpjes lagen daar ook! Gaaf hoor, die kopjes. Ben idd benieuwd waar ze uiteindelijk terecht komen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh yess die poppehoofdjes zijn the Bomb! Ik vind ze echt helemaal super! Wow je kunt toch wel erg mooi schilderen...kijk daar loop ik dus meteen warm voor. Ik wacht nog even wat je ermee verzint. I love them <3. Ik ga snel verder. Zo op mijn fietsje springen... Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lief van je! Ik wacht ook nog even op wat ik ermee ga verzinnen :)

      Verwijderen
    2. Hihihi ik vind het zo leuk om de verschillende reacties te lezen. Vroeger vond ik schedels ook eng, maar ik ben er van gaan leren houden. We hebben er by the way allemaal eentje waar we mee in de spiegel kijken! :p
      Ons huis staat er inmiddels vol mee, schedels van echt steen, maar ook schedels die ik zelf maakte...zelfs op het hoofdeind van ons bed staan vier schedels goede energie uit te stralen!
      Maarreh zijn dat geen zandbak vormen die je kocht, alhoewel het natuurlijk ook puddingvormen kunnen zijn. Ik ga er weer vandoor, dadelijk wat spullen op marktplaats zetten zodat ik weer Tante Betsy jurkjes kan kopen ;) hihihi. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  12. Hahaha, die laatste zinnetjes. Dat we maar niet denken dat je alleen maar zulke uitspattingen hebt, maar toch ook nog (een beetje) normaal functioneert :) ! Ik vind dit zo gaaf aan jou, dat je van die out of the box ideetjes hebt. x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik meldde je al op IG dat ik die kopjes best creepy vind maar die betonnen vormpjes vind ik superleuk!! Je bent wel heel bijzonder vindingrijk en creatief en dat vind ik echt supertof maar breng de kopjes maar naar zolder dan houd je je buren te vriend ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een kriepie koppies! Maar wel knap geschilderd!!
    Je bedenkt het iedere keer maar weer hoor met uw creatief brein.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Doodeng maar schitterend geschilderd :-)!
    Misschien iets voor in de moestuin ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Huuuuu, die dollies zijn idd wel luguber geworden! Leuk hé, om niet-grote-mensen-dingen te doen. Lekker schilderen, freubelen en klooien...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo, jij bent lekker bezig!! Ik ben meer van de pudding cement dan van de creepies, maar je hebt ze wel heel mooi gemaakt, knap werk!! Vind ze helemaal iets voor op een stokje mee met Halloween langs de deur, trick or treat!!

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)