zondag 1 maart 2015

workshop lasersnijden/laser graveren wie wil?



Wie o wie wil nu ook eens een keer kennismaken met lasersnijden en laser graveren? jij misschien?
Want jawel dat kan! In samenwerking met fablab 013 in Tilburg gaan we workshops lasersnijden organiseren :)

Simpel gezegd is een lasersnijder is een groot apparaat wat m.b.v. een laser voorwerpen van allerlei materialen uit kan snijden (branden dus). Denk aan karton, hout, plexiglas, leer etc. Je kan de laser ook zo instellen dat die niet geheel door het materiaal heen gaat, maar een gedeelte. Dan kun je het materiaal ook graveren. 

De mogelijkheden zijn enorm! Er worden sowieso bij fablab 013 workshops gegeven, maar het lijkt mij leuk om een wat gerichtere workshop te gaan geven. Een gezellige ochtend/middag of avond met leuke dames (of heren?) waarin uiteindelijk iedereen zijn eigen sieraad mee naar huis kan nemen. Denk aan een houten broche, een plexiglas hangertje, of leren armbandje o.i.d. Je maakt je eigen ontwerp wat we samen gaan aanpassen naar een geschikt ontwerp voor de lasersnijder. Belangrijk vind ik ook dat het een niet al te technische workshop gaat worden. Want eh nou ja we zijn natuurlijk geen computernerds he :) Kortom gezellig en iets leuks mee naar huis! Maak je man, kinderen en buurvrouw jaloers met zo'n technisch hoogstandje en een mooi eigen gemaakt sieraad :)

De kosten van de workshop zouden 35 euro zijn. Hierbij zit het materiaal inbegrepen. Locatie: Tilburg. Dag en tijd moeten we nog bekijken. Dat is denk ik het handigste om dat in overleg te doen en ook afhankelijk van wie en hoeveel mensen er mee willen doen :)

Dus lijkt het je wat? Of heb je nog brandende vragen? Stuur een mailtje:  
info at merulala punt nl




17 opmerkingen:

  1. ohhh ik vind het zo jammer dat je zo ver weg woont. Anders wasik zeker gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat het doen! Wat goed van jou! Heb ik me nu net voor een andere workshop (Poffers, weet je wel, die Brabantse hoeden....) ingeschreven, dus deze maand niet, maar houdt ons op de hoogte! Veel succes ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. poffers? die ken ik niet, maar ben zeeeeer benieuwd! Wie weet een ander keertje :)

      Verwijderen
  3. Ooh wat leuk! Ik ga dat helaas niet redden :-(...
    Maar wat een leuke kans om hiermee kennis te maken!
    Succes en veel plezier alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me super! Spijtig dat het zo ver is misschien later eens een keertje over de grens komen en dan schrijf ik me zeker in. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de laser snijder is een enorm apparaat, past niet in m'n tassie :) Alle Belgische dames moeten er gewoon een dagje uit van maken denk ik zo ;)

      Verwijderen
  5. Wat ben jij ongelofelijk goed bezig! Enne, werd gelijk op de cactus hieronder. Fijne inspiratiebron ben je, meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat lijkt me leuk!!!!!!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat lijkt mij ook super leuk,maar helaas ook voor mij te ver weg,succes hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is ook leuk! Jammer dat het te ver weg is.

      Verwijderen
  8. Het lijkt me erg leuk en gaaf! (ook al is het voor mij ook een eindje weg.) Als je wat meer dat weet, dan kan ik kijken of het me lukt.
    Fijne week!
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey lieverd ik ben niet zo van de workshop afdeling, maar vind het wel echt gaaf dat je een workshop gaat organiseren. Hoop dat er nog vele mogen volgen :D.
    Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat het zo ver weg is, ik ben er wel nieuwsgierig naar... :(

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)