dinsdag 28 april 2015

werk aan de winkel/work shop

Afgelopen zondag was de aller eerste workshop lasersnijden die ik en mijn aller liefste man zou geven i.s.m. fablab 013 (da's een werkplaats met allemaal leuke apparaten zoals 3d printers, plasma snijder en dus ook lasersnijders).Ik schreef er al vaker over (linkjes ontbreken nu even :)
Het is een hele leuke, inspirerende en fijne middag geweest met de 5 meest enthousiaste en lieve mensen. o.a. deze leuke dame en deze leukerd!
Leuk om te zien hoe iedereen met zijn eigen ideeën aan de slag gaat!

Rechts onder het eindresultaat van de cursisten :)(alleen de mooie houten hanger van Simone ontbreekt, want die moest de trein halen!) Twee mooie broches, een decoratief houten afbeelding en een logo wat we graveerde op een leren telefoon hoesje.

Het smaakte naar meer dus dat is goed :)

Tot slot een filmpje wat ik maakte en wat helemaal niets te maken heeft met de rest van het berichtje :)

Een time lapse van een open gaande paarden bol-blaas-pluis bloem (hoe noem je zo'n ding eigenlijk?)
Zet je foto camera instelling op je iphone op 'tijdsverloop' zet hem stevig neer en aanzetten maar. De camera maakt dan om de 8 seconde (? kweet het niet precies, 9 seconde?) een fotootje en plakt ze als een filmpje aan elkaar. Van 3 kwartier maakt die dan zo'n filmpje:

video


7 opmerkingen:

  1. Hoi hoi hier ben ik ook weer een keertje...zo lang geleden soms lees ik wel maar geef ik geen reaktie of denk dat ik dat al gedaan heb...enne nee ik ben niet dement aan het worden hoor maar heb het gewoon te druk met alles wat ik nog meer leuk vind soms en werk maar nu....jippie vakantie!
    Heerlijk te zien dat jullie moestuintjes het zo goed doen en ook dat Siem al weer zo'n grote knul aan het worden is!
    Wat zul je ook genoten hebben van jullie workshop, ziet er gezellig uit!
    Het filmpje houd ik nog tegoed want dat draait niet op m'n i pad helaas.
    Geniet van jullie vakantie!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk je eerste workshop! Fijn dat het zo'n succes was! En het filmpje is heel mooi om te zien. Wat een geduld moet je hebben! Serah maakt altijd hele filmpjes van de playmobil familie, dan zet ze ze elke keer een stapje vooruit en op het einde heb je een complete film!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke workshop,en dat filmpje is ook erg leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas geen filmpje te zien op,mijn Ipad. Wat super leuk dat je een workshop hebt gegeven! Smaakt vast naar meer. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was superleuk!! Mooi zijn de werkstukken van de anderen geworden!! Binnenkort zal ik een blogje doen met een foto van mijn hanger, kan er eigenlijk ook oorbellen van maken, heb er twee :) Eerst even een paar dagen de hort op, joehoe! Jij en je man heel erg bedankt voor alles! Het heeft de raderen wel aan het werk gezet, hou me maar op de hoogte als je weer een workshop geeft! Fijn weekend!!
    P.S. Gaaf filmpje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)