zondag 31 mei 2015

mei

En vandaag alweer de laatste dag van mei. Voor m'n gevoel veel regen, maar dat is in werkelijkheid helemaal niet zo. De hangmat kreeg weer in plekje in de tuin! We hadden de tuin iets veranderd een tijd geleden en dus was het weer even zoeken naar nieuwe ophang plekken voor de hangmat. Maar gelukt!


De gouden regen heeft mooi gebloeid maar was in 2 weken al weer helemaal kaal. De wind en de regen hebben daar wel aan meegeholpen denk ik zo. Jammer want het staat zo vrolijk dat geel.
Ook alle moestuintjes die binnen stonden mochten in mei de tuin in. En dat was ook wel fijn want het was inmiddels veel en groot geworden allemaal. We hebben al sla, spinazie en radijs gegeten. Geen idee wat we met zoveel peterselie, tijm, paprika plantjes en aubergine moeten hoor. Maar toch leuk. En omdat we de groeiende plantjes binnen dan toch ook wel weer miste, plantten we weer wat nieuwe zaadjes. Siem is zo trouw in het water geven dat ik dat ook erg schattig vind. En ik het kader van oefenen met schrijven met kind moest er natuurlijk van mama ook geschreven worden wat nu wat is.

 
Lezen jullie even mee :)
Links boven is: zonnebloem (alleen 'zonne' is nog leesbaar, de rest zit in de grond). Dan eentje naar rechts is: Lupine. dan 'bloem' (was een te moeilijke naam :). Daarna: wortel en helemaal rechts boven is: radijs.
Links voor: boon, dan een mini zonnebloem (maar dat was een te lang woord en werd dus afgekort met 'mienie'. Daarna: courgette, dan nog een keertje Lupine (en waarom doet deze het al wel heel goed en die in het andere vakje niet??  En de laatste nog een keertje 'bloem'.

Ook kreeg ik in mei met moederdag een planterig cadeautje van Siem. Hij had op school een portret van mij getekend (jawel) en deze op een opengesneden petfles geplakt. Aarde er in en in een los zakje zaten tuinkers zaadjes. En zo kreeg mama dus mooie groene haartjes! Leuk hè :)
Ik schilderde zelf ook nog een bloempot als batman die wat uit z'n hoofd had groeien. Ik had dit op pinterest gezien en vond het zo grappig. Nu staan deze naast het moederdag cadeau op de vensterbank en zijn het dus Batman & Robin. O nee die ene was ik :) aangenaam.


Voor nu even genoeg over plantjes. Ik wilde deze maand ook even de webshop een beetje opruimen en gooide er wat korting dingen en afprijs toestanden in.





Ik wilde namelijk weer wat ruimte maken voor nieuwe dingen. Alleen heb ik die tot op heden nog niet bedacht :) Haha tja zoiets kun je niet forceren natuurlijk. Ik ben wel bezig geweest met wat epoxy-hars experimentjes. Super gaaf spul dat. Je kunt er van alles ingooien zoals bloemen. Ik zag op internet ook een filmpje hoe je blaasbollen in hars kunt doen, in zo'n plastic kinder speelgoed bolletje dingetje.



Best cool toch?
Maar ook beestjes kunnen erin! ieieieiee creepy
En laat ik nu net anderhalve week geleden een hele mooie (en dode) Libelle tegen komen op de grond. Na wat research blijkt het een 'platbuik libellula depressa' te zijn. (op instagram werden er al goeie grappen gemaakt over het feit dat we niet zo goed snappen hoe je nu 'depressa' kunt zijn met een platte bui, maar goed)
Dit mooie beestje en een dode vlieg en dode wesp kregen  een mooi epoxy jasje.




(de pleister heeft niets te maken met dit hele gebeuren hoor :)
Als eerste probeersel best aardig gelukt. Want het is best een beetje lastig met luchtbelletjes enzo. Het spul is ook niet goedkoop. Maar goed ik vermaak me hier wel weer mee! Wordt vervolgd.

En dan tot slot van dit berichtje toch nog even een plantje.
Nou ja......


Hoezo een cactus haken? Zo bolletje in potje kan ook prima toch!?



17 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig lange post, kunnen wij allebei goed hè lange posten maken..zou het door onze brabantse aard komen haha.
    Wat leuk om te lezen dat Siem zo veel aandacht aan z'n plantjes geeft en super gaaf die geschreven labeltjes bij de plantjes, knap gedaan Siem!
    Ook leuk dat je door het gave moederdag cadeau zelf weer leuke inspiratie krijgt.
    Het gieten van hars is je goed gelukt!
    Mijn man heeft vroeger ( toen mocht dat allemaal nog) zeepaardjes, bloemen en zelfs een tennisbal in hars gegoten!
    Dat laatste was wel lastig geloof ik, hij had hem ingegoten maar door de lucht die in de tennisbal zat knalde hij er al weer uit.
    Mooi hoor de blaasbloem, libelle en de wesp!
    Haha inderdaad waarom zou je nog een cactus haken!
    Ik ben de laatste week ook weer wat kleine dingetjes aan het haken, leuke bezigheid...er zijn eigenlijk veel te veel leuke bezigheden...snap jij waarom iemand zich ooit verveelt?
    Nou die gouden regen was bij ons ook zo mooi maar zo weg helaas.
    Je hangmat gaat van pas komen want het gaat de komende week rond de 28 graden worden geloof ik.
    Geniet van een fijne week !
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha lange post en ook nog eens een gezellig lang antwoord van je :)
      We vermaken onszelf inderdaad wel! Dat vervelen snap ik ook niet zo goed. Grappig dat tennisbal verhaal. Dat moet een troep hebben gegeven ;)
      Ik hoop ook op goed weer, wiehoe!

      Verwijderen
  2. wat een heerlijk leuk blogje,en wat leuk die bolletjes met een libelle erin,echt leuk gedaan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je :) De beestjes zijn gewoon heel mooi, zeker nu je ze zo goed kunt bekijken!

      Verwijderen
  3. Mooi! Mijn tijden van zelfgemaakte moederdagkadootjes zijn voorbij, jammergenoeg. Hopelijk komt het tzt weer terug. En thee uit een mooi verzamelbakje, daar mag ik niet over klagen.

    En wat zijn de epoxy-ballen mooi geworden, experimenteert u verder! Misschien stuur ik je nog wel een verrassingspakket met prachtige (dooie) beessies toe, ik zal eens goed rondkijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaaaa want dat is idd het volgende probleem! Waar haal ik nu nieuwe dode beessies vandaan zonder dat ze plat of opgefrommeld zijn. Jij weet dat vast wel met al jouw biologische connecties!

      Verwijderen
  4. WOUW echt heel mooi die diertjes, een mooie vlinder zou toch te gek zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend gaaf inderdaad, jouw experimenten met epoxy hars!
    Geniet van je hangmat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whahaha wat ben je toch een heerlijk ding...uhm tsja dit is natuurlijk niet de juiste benaming, but you get the point... Heerlijk zo'n blogpost en wow dat vind ik toch wel heel knap van je dat je dat voor elkaar krijgt. Ik heb natuurlijk al vaker met dat dure spul gewerkt, met edelstenen creaties dan. Maar zo'n bloem erin krijgen, wow, chapeau! Gisteren zag ik ook nog gehaakte cactussen maar dan niet zo mooi als de jouwe hoor, waren eigenlijk meer van die gepunnikte gevallen die in een cactusvorm waren gemaakt... En dan heb ik het nu even niet over je groene bolletjes whahaha die ik zo mooi vind ;). Ik vind het ook balen dat de seringenboom alweer uitgebloeid is, de pioenrozen ook bijna...och ja maar daarintegen zijn weer andere bloemen aan het bloeien. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gaaf die pluizenbollen en insecten in een bol! Jij verzint toch ook altijd weer iets nieuws, haha. En die hangmat is jaloersmakend :) Of is het bij jullie ook zo dat wanneer je erin wilt liggen, Siem dat net toevallig ook van plan was?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje wat heb jij toch altijd leuke maar ook moeilijk uit te voeren ideetjes. Die beestjes in dat epoxy heb ik ook wel eens in de winkel gezien. Reteduur maar wel heel erg mooi. Je zoon heeft een mooi plantenpotje gemaakt voor je. als hij jouw creatieve genen heeft dan wordt het vast een groot kunstenaar. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat is dat mooi geworden je epoxy-hars experimentjes! Hoe is het mogelijk dat die pluizenbol zo blijft?? Daar kun je nog veel meer leuke dingen mee doen! Ik zag een tijdje geleden op Colossal (http://www.thisiscolossal.com/) een prachtige bangle, met bloemetjes erin, zo leuk! Ik ben benieuwd wat je er allemaal nog mee gaat uitvoeren.
    Siem die heeft echt groene vingers! Mijn moestuintjes zijn nog steeds heel mini... geduld en vooral met veel liefde gieten, dat doet Siem ook en dat werkt dus!
    Dank voor je boekentip over A'dam! Een gids is sowieso wel handig daar, als je er zoals ik niet heel vaak komt. Dan dreig je toch veel leuks mis te lopen.
    Volgens mij is Batman lang niet zo blij met zijn kapsel als jij. Errug leuk, die potten!
    Eindelijk m'n blogje over de workshop geplaatst, ben benieuwd wat je ervan vindt. Fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Woho, wat een creativiteit! Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. De geweldige bloempotten, de waanzinnige insecten, de cactussen. Vrouw naar mijn hart :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O dat epoxy idee ga ik misschien ook een keer proberen! Het ziet er zo mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb al enkele jaren zo'n epoxy hars spul in de kast staan maar ik durf het niet gebruiken, juist omdat het zo duur is en ik niet wil dat het mislukt. Jij hebt wel hele mooie resultaten!!!(Ik heb nog heel veel vliegen in voorraad);-)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)