dinsdag 4 augustus 2015

the puppets are taking over!

3 september 2014, bijna 1 jaar geleden plaatste ik het eerste berichtje over mijn 'cactuskoppen' (deze).
Wow is dat al een jaar geleden!? Ja dus! Inmiddels al heel veel poppenkastpoppen voorzien van een leuk plantje in hun hoofd en een mooi schoteltje. Het verbaasd mij iedere keer weer hoeveel soorten koppen er zijn. Veel dezelfde oma's, Jan Klaassens en Koningen. Maar ook weer zo veel verschillende variaties aan politie agenten, of gendarmes en bobbies (klinkt zo leuk :) Mooie prinsessen en iets minder knappe dames met klepogen, knappe prinsen en dubieuze boswachters. Hoe ouder de poppenkast poppen hoe enger ze vaak zijn. Bij iedere kringloop speur ik nog steeds naar leuke koppies!





Er zitten soms ook ontzettende rare tussen hoor! Wat dacht je van deze:


 Zo'n Roodkapje die veeel te lang in de zon heeft gewandeld en flink verbrand is. Een clown waarvan je spontaan zin krijgt in een bigmac..... Een hele enge Boswachter (?) die op Jules Deelder lijkt. Een oma met nikkel allergie van d'r oorbellen (zijn helemaal groen uitgeslagen!) En een koning met opplak baar en wenkbrauwen die verdacht veel lijkt op Chriet Titulaer.....
Zou iemand van deze freaky poppen een cactus kop willen?? 






Ja toch wel! Een paar weken geleden kreeg ik een mailtje van het volkshotel

 Een super hip en cool hotel in Amsterdam (in het voormalig volkskrant gebouw)Ze wilde graag wat cactuskoppen bestellen.
Super leuk! En ook de vraag of het eventueel mogelijk zou zijn om er 180 te bestellen, in iedere hotel kamer eentje. Ehm sorry? hoeveel zei u? 
slik
tja
eh
.........
eh

Nou laten we er maar gewoon met een paar beginnen :)
Deze heb ik inmiddels pas geleden al mooi afgeleverd daar. Ze staan nu bij de receptie, cafe en tafeltjes enzo. Of het nu ook helemaal opruim-technisch een goed plan zou zijn om ze in de hotelkamers te zetten? Als die per ongeluk omvalt, valt er ook wel wat aarde uit.
puntje


Voorlopig hou ik me zelf er goed mee bezig en lach me suf met al die koppen.
Ik speel sprookjes na....

 over oma's die met huid en haar in 1 hap worden opgegeten door een boze wolf.





En bij volle maan is het ook dolle pret.   awoehoe




en hebben de langneuzen overleg....


Zo dit was het weer. Excuus voor de overlaad aan #poppenkastpoppen :)
Ik weet dat sommige mensen ze ook heel eng vinden!

10 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een mega-order! En wat een mooie foto's, maar tot 180 kwam ik nog niet.... Maar Merula, in het Volkshotel, wauw, goed bezig!!! Waar gaat jouw creativiteit je nog verder brengen?? :) :) (Eurodisney doet het niet zo goed, Meru-disney komt eraan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent zo cool! En grappig! En zalig gestoord :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn bèrecool, betekent 'heel erg' cool! Ik vind ze supertof. Ik denk dat die kopjes in een hotel ook heel vlug pootjes zullen krijgen.... Denk je niet?!
    Groetjes sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verhaal en 180 ook hahahahaha. Ik zie eerlijk gezegd nooit poppenkastpoppen bij de kringloop (of ik heb er nooit zo op gelet, kan ook).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 180 stuks, haha, daar zou ik ook van in de stress schieten! Maar wel een hele eer! Ik vind ze zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 180! Ik heb er een stuk of 8 die liggen te wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, zo'n opdracht. Laat ze lekker knoeien met die aarde, verzamelen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat een heerlijke blogpost, had ik me die bijna gemist. Goed dat ik de pagina van jullie vakantie bezoekje nog had laten openstaan om te kijken waar het was in Duitsland ;). Oh wow super zo'n opdracht! Weet je ik begon me opeens af te vragen hoe je in godsnaam die cactussen daar zonder te veel prikken in je vingers in die leuke kopjes deed.
    By the way waarom zouden die poppenkastpoppen moeten omvallen? Geweldige foto's vind ik het! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastisch dat je ze je ontdekt hebben. Stoer hoor een hotel als klant. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)