donderdag 3 september 2015

vakantie in een flesje

Zo en het is lastig om dat vakantie gevoel vast te houden he met al deze regen! Jeetje. Deze week pas gingen de scholen hier in brabant weer van start. Ik heb er meteen goed gebruik van gemaakt om in mijn kind-vrije tijd weer lekker aan de slag te gaan. Ik wilde al heel lang glazen flesjes vullen met hars en daar iets leuks mee doen.

Nou meer vakantie gevoel kan toch niet? Wat zandstrand, watertje, papieren bootje. Bedenk zelf even de zon en hangmat erbij en oja een cocktail met verse fruitjes op het glas enzo!




Lekker dat gefreubel. Wel even goed timen wat betreft de hars. Deze moet niet te zacht zijn, want dan zinkt het het bootje langzaam weg! Te hard? dan blijft het bootje niet erin plakken zeg maar. Beetje blauwe kleurstof er door gemikt voor een iets realistischer water effect. En ik heb zoveel bootjes gevouwen van papier dat iknooit meer vergeet hoe dat moet!



Geinig geworden toch? Leuk om zo ergens neer te zetten. b.v. in een letterbak :)
Man heeft ein-de-lijk de 2 nieuwe letterbakken opgehangen pas geleden. Ik moest er maanden op wachten, iets met een lastige muur en uitgeleende boormachine. Uiteindelijk was het in 2 minuten gepiept he! Normaal gesproken wacht ik niet op dat soort dingen en ga dan wel zelf aan de slag met boormachine. Maar het angstaanjagende verhaal over de te dikke muur hield me toch een beetje tegen :)

En nu nog leuke invulling zoeken en verzamelen voor al die lege vakjes. haha man dacht dat er dan minder rommeltjes in het huis zouden gaan rondslingeren met het ophangen van deze extra letterbak ruimte. moehaha
Maar goed deze glazen flesjes zouden er dus prima in kunnen. Ook met een schroefoogje in het kurkje kan die fungeren als sleutelhanger of aan een ketting kan ook prima.




De flesjes zijn te koop in mijn webshopje www.merulala.nl
En als iemand nog leuke letterbak vulling heeft..... :)

12 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk!!
    En gaaf, je letterbakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow superrr wat jij je allemaal bedenkt met die hars, ziet er echt helemaal geweldig uit met het zand, het water en het bootje! You rock girl!
    Uhm letterbak vulling...mmm zou nog wat moeten hebben liggen, maar bedenk me opeens ook dat ik nog eens een speelgoedkrans wil gaan maken, gewoon allemaal kleine en grote frutsels op zo'n krans wil gaan plakken...maar als dan meld ik me. Dikke knuffels! En gezellig dat je even op bezoek was :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeeeh origineel en errug leuk! Een verzameling mooie stenen en schelpen vind ik erg geschikt voor een letterbak. Maar met jouw creativiteit moet die bak zo gevuld zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig idee om je vakantie te bewaren. Fijne dag groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat superleuk!
    Toevallig (nee natuurlijk niet toevallig) postte ik ook een zoete zomerherinnerings knutsel.
    http://estreachikitu.blogspot.nl/2015/09/vakantieherinneringen.html
    Maar dit potje is wel heel goed bedacht (petietepeuterig gevouwen ook pfff daar ben ik dan weer niet zo goed in)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh ja zullen we onze letterbakvullingen ns delen (middels een blogpost ofzo???)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met zo'n flesje kun je natuurlijk wel dat vakantiegevoel vasthouden. Leuk zijn ze! En heerlijk he weer die ME-time!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aah briljant!!! Inderdaad, whahaha, minder rommeltjes, hoe komt ie er op ;-)
    Super zo'n wand van letterbakken!
    Heerlijk Merula bericht weer, daar hou ik van :-). Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)